Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Detta är ju rätt talande för det jag skrev innan: Det som driver dig är din avsky mot SvP.

Nja, jag drivs mer av filosofi, det vill säga kärlek till sanningen, än av ideologiska skygglappar likt de som styr dig.

Bevisa att jag har fel genom att säga sanningen om förhållandet i den aktuella affären, som en början. Hittills har du selotiskt vägrat svara på någonting utan endast likt kälkborgerlig sionist glidit undan allt ansvar och alla frågor.
Citera
2013-06-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ingen aning. Vet du?

Du vet inte, men har ändå bestämda åsikter om hur det har gått till?

Hur jag vet vad jag vet tänker jag definitivt inte avslöja här.

Du framhåller fortfarande bestämt att en redaktion inte bör kontrollera uppgifter om huruvida en person är dömd eller inte innan de hänger ut honom som skyldig till brott? Du anser det principiellt inte felaktigt att hänga ut en oskyldig person som kriminell trots att personen är frikänd? Du anser det inte vara fel att endast förlita sig på argument från radikalfeminister, trots mängder med motbevis, som domstolen och Realisten gjorde i det här fallet?
Citera
2013-06-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Ha ha! Du kan sluta spela, jag vet vem du är.

Säg vem jag är i sådan fall
Citera
2013-06-19, 23:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinherden
Hur jag vet vad jag vet tänker jag definitivt inte avslöja här.

Nej, självklart inte.

Citat:
Du framhåller fortfarande bestämt att en redaktion inte bör kontrollera uppgifter om huruvida en person är dömd eller inte?

Nej. Tror inte att jag någonsin framhållit det heller.

Citat:
Du anser det principiellt inte felaktigt att hänga ut en oskyldig person som kriminell trots att personen är frikänd?

Jag har aldrig någonsin sagt att det är rätt.

Citat:
Du anser det inte vara fel att endast förlita sig på argument från radikalfeminister, trots mängder med motbevis

Jo, det anser jag.

Jag orkar ärligt talat inte tjafsa mer med dig ikväll.
Citera
2013-06-19, 23:47
Medlem
Citat:
Massor med kväljande snyftningar

Citat:
Jag orkar ärligt talat inte tjafsa mer med dig ikväll.

Problemet är att du enbart har "tjafsat". Du har bevisat dig intellektuellt impotent och oförmögen att försvara dina ställningstaganden, samtidigt som du försökt divergera samtalet från kärnfrågorna.

Återigen fungerar det säkerligen effektivt inom den egna gruppen, men inte bortom den. Du är som en folkpartist som försöker bortförklara problemen med massinvandringen genom att tala om bristen på ekonomiska frizoner i förorterna, och sedan tror dig ha vunnit diskussionen när andra liberaler klappar dina beniga axlar samtidigt som du lojt avfärdar kritikerna som påpekar att du inte har förstått eller förklarat någonting över huvud taget av relevans.
Citera
2013-06-20, 01:35
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ni kanske kan börja med att reagera kraftigt mot det extremt vidriga som har inträffat, ta avstånd ifrån det och alla som har varit inblandade, och lova att ni tänker göra allt i er politiska makt för att det aldrig någonsin ska hända igen?

Ja, givetvis är det inte bra att faktakollen missades i det här fallet. Det är sådant som bara inte får hända. Tyvärr så har vi ju ännu inte råd att avlöna skribenter på heltid till Realisten.se

Jag ska själv erbjuda mig att hjälpa till mer med sidan och jag hoppas att det är fler som gör det. Blir vi fler som delar på arbetsbördan så kan vi förhoppningsvis minimera risken för den här typen av misstag i framtiden.
Citera
2013-06-20, 01:43
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinherden
Det är anmärkningsvärt hur många verkar vilja undvika elefanten i rummet. Den här gången avser det för en gångs skull inte de politiskt korrekta utan trosivrarna inom SvP.

Under förra veckan hängde Realisten.se ut en oskyldig 67-årig svensk man som pedofil. Bellas vänner, en radikalfeministisk sekt som tror att världen styrs av våldtäktssuktande satanistiska män, hade uppmanat hans dotter att anmäla honom för incest under 16 års tid. Mikael Skillt tog radikalfeministernas perversa fabler som intäkt för att kvinnan verkligen hade våldtagits. Hovrätten, och alla sunda människor, ansåg annorlunda och frikände honom.

Trots det skickade SvP, på uppmaning av Mikael Skillt, ut aktivister från SvP för att hålla upp banderoller som gjorde reklam för Realisten och spred flygblad till grannarna som i enlighet med de radikalfeministiska sekteristerna pekade ut mannen som en satanistisk pedofil, trots att han frikänts. Realisten valde sedan att slå upp händelsen som en stor nyhet och spred den via alla möjliga fora.

Först när Borås Tidning avslöjade att mannen frikänts valde Realisten att agera självkritiskt:

http://www.bt.se/nyheter/boras/friad-borasare-hangdes-ut-som-pedofil-pa-realisten-%283816102%29.gm

Det är dock irrelevant ur en juridisk synvinkel. Realisten.se har gjort sig skyldiga till grovt förtal och kan vänta sig ett åtal med så väl höga skadeståndskrav som rättegångskostnader. Slutsumman lär hamna på flera hundratusentals kronor. I samband med ett privat samtal till JK i dag meddelade en tjänsteman där att de mottagit en anmälan och tänker "krossa" SvP till följd av publiceringen av den falska uthängningen.

Hur kommer Realisten och Svenskarnas parti hantera detta?

Kan Svenskarnas parti gå ut med en garanti om att inga pengar som donerats till partiet kommer användas för att försöka rädda Realisten och därmed presstödssatsningen från konkurs till följd av de kostnader som denna enorma blunder lär resultera i? Om inte, varifrån kommer eventuella skadeståndspengar att hämtas ifrån?

Liksom flera andra personer påpekat de senaste dagarna har Mikael Skillt vid flera tidigare tillfällen hängt ut oskyldiga personer och anmälts för grovt förtal. Varför, varför. varför, kontrollerade inte Svenskarnas parti och Realisten.se hans uppgifter, trots att de är väl medvetna om att han tidigare gjort sig skyldig till detta vid flera upprepade tillfällen?!

http://op.se/lanet/ostersund/1.4084507-rolf-tvingades-bort-fran-lanet-efter-pedofilanklagelser
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article14191514.ab

Detta framstår som fullständigt obegripligt.

Hur försvaras denna försumlighet internt? Hur försvaras den utåt? Priset kommer bli att Realisten.se begärs i konkurs (och presstödssatsningen förintas) alternativt att SvP tvingas punga ut med hundratusentals kronor som annars kunnat användas till valrörelsen nästa år. Hur kommer partiet att förhålla sig till dessa alternativ? Det vill många sympatisörer ha svar på redan i dag.

Varför har detta enormt destruktiva snedsteg inte fått några som helst konsekvenser? Anser SvP att det är acceptabelt för politiker och medier att förstöra svenskars liv med grundlösa anklagelser utan att det får några som helst återverkningar? I sådana fall är partiet inte bättre än något av de demokratiska riksdagsalternativen. En förbannad efemär undskyllan på webbplatsen är vitten värt - fast det krävs en dygdetisk och en inte filiströst subkulturell världsåskådning som värdesätter vikten av en redbar handel och vandel för att förstå det. Den snedvridna sekterisitska skilltism som präglar SvP i dagsläget är intellektuellt och moraliskt oförmögen att beskriva sin världsåskådning utifrån några som helst högre värden.

Det är nästan så man skulle kunna tro att Mikael Skillt har kritiserats förr och att ledande personer inom SvP har försvarat honom mot bättre vetande och nu skulle anse det vara penibelt att behöva erkänna hans eklatanta och destruktiva brister. Bättre då att temporärt skyla sig själv och skylla allt på alla andra.

Jag låter några kommentarer från signaturen Stefan S sammanfatta diskussionen och förväntar mig slentrianmässiga försvarsharanger från Straybullet och andra handgångna män som i praktiken demonstrerar att de föredrar ett partikuljärt och partikulärt svärmeri framför en intellektuell diskurs om sakfrågan. Död åt nationalismen. Länge leve SvP, oavsett hur dess ledning försummar och förstår sina, och svenskarnas, möjligheter. Död åt svenskarna och leve Mikael Skillt:

Jo, det är verkligen helt sinnessjukt att partiet inte reagerar kraftigare mot det här, och mot de inblandade. Jag förstår inte. Själv tog jag upp det när jag fick reda på det: https://www.flashback.org/sp43937257 men tyvärr har jag till och med mindre makt i partiet än vad MrSkarsgard har, så det lär inte påverka något.

Det märks dock att du har ett personligt agg mot Skillt. Om han har varit inblandad i den här fullständigt sinnessjuka grejen så bör man säga åt honom på skarpen, men han bidrar med för mycket för att man ska kasta ut honom. Ett (förvisso enormt) misstag bör inte skicka ut honom ur partiet. Men fortsättningsvis bör han självklart vara tvungen att vara helt säker på sin sak innan han gör något liknande.

De dussinaktivister som deltog och utförde det hela, utan att ha den blekaste jävla aning om vad som hänt: ut med dem ur partiet och meddela resten av "rörelsen" vad det är för sjukligt dumma eller ondskefulla människor vi har att göra med.
Citera
2013-06-20, 01:52
Bannlyst
Citat:
Jo, det är verkligen helt sinnessjukt att partiet inte reagerar kraftigare mot det här, och mot de inblandade. Jag förstår inte. Själv tog jag upp det när jag fick reda på det: https://www.flashback.org/sp43937257 men tyvärr har jag till och med mindre makt i partiet än vad MrSkarsgard har, så det lär inte påverka något.
Jag förmodar att du (som medlem i partiet) har tagit upp frågan med din gruppchef eller regionledare så som stadgarna föreskriver? Att du författar inlägg på Flashback lär mycket riktigt inte påverka någonting åt någon riktning om det är respons från partiet som du hoppas på.

Att kontakta sin överordnad med sina klagomål/funderingar är ju dessutom bra mycket smidigare än att författa ett inlägg på Flashback och sedan hoppas på att ens överordnad/någon annan med relevant insyn ska hitta det och svara på det. Håller du inte med?

Vad är det för makt du åtrår förresten? För att nå dit är nog tipset som vanligt att ta initiativ, ansvar, visa framfötterna och vara allmänt duktig och engagerad och visa att man är ett lämpligt val för vilken uppgift det nu kan tänkas gälla. Problemet är väl att folk gärna vill ha makten men inte ansvaret och inte vill lägga de timmar som krävs på planering, skriverier och organisatoriskt arbete.
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-20 kl. 02:34.
Citera
2013-06-20, 02:14
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag förmodar att du (som medlem i partiet) har tagit upp frågan med din gruppchef eller regionledare så som stadgarna föreskriver? Att du författar inlägg på Flashback lär mycket riktigt inte påverka någonting åt någon riktning om det är respons från partiet som du hoppas på.

Att kontakta sin överordnad med sina klagomål/funderingar är ju dessutom bra mycket smidigare än att författa ett inlägg på Flashback och sedan hoppas på att ens överordnad/någon annan med relevant insyn ska hitta det och svara på det. Håller du inte med?
Jag har pratat med Stenkil på Realisten och han har inte lust att gå ut med någon vidare information. Jag vill inte privat ha information utan jag vill att partiet ska visa sig handlingskraftigt. Jag kan förvisso prata med min gruppchef men jag tror inte att hen är intresserad av att personligen börja sprida information eller försöka få sina överordnade att göra det.

Dessutom verkar Flashback vara bra om man vill få saker att hända. När jag senast började hetsa om etnopluralism här så gjorde Radio Framåt-gubbarna några dagar senare ett avsnitt där de behandlade ämnet.
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-06-20 kl. 02:24.
Citera
2013-06-20, 02:16
Medlem
Citat:
Jag har pratat med Stenkil på Realisten och han har inte lust att gå ut med någon vidare information. Jag vill inte privat ha information utan jag vill att partiet ska visa sig handlingskraftigt. Jag kan förvisso prata med min gruppchef men jag tror inte att hen är intresserad av att personligen börja sprida information eller försöka få sina överordnade att göra det.
Är inte Stenkil samma person som Straybullet?
Citera
2013-06-20, 02:44
Bannlyst
Citat:
Jag vill inte privat ha information utan jag vill att partiet ska visa sig handlingskraftigt.
Ok, jag rekommenderar nog ändå min väg och är rätt säker på att det är den bättre, det får vara upp till var och en
Nu blev det en metadiskussion här känner jag, vi säger så för natten va?

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Är inte Stenkil samma person som Straybullet?
Jo, det stämmer gott det. Nu blev det förvirrande här känner jag.
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-20 kl. 02:47.
Citera
2013-06-20, 03:00
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpohnk
txt
Hej Dan Eriksson,

ett "normalt"/"vanligt" parti hade vid det här laget gått ut med diverse pressfolk- och sekreterare som tog avstånd från händelsen, förklarade hur man arbetade för att det aldrig ska kunna hända igen, hur man ska bestraffa de som har utfört det hela, o s v.

Vad hörs från SvP/Realisten? En kort artikel där nästan inget alls om partiets åsikter kring saken klargjordes - bara att det var tråkigt att det hade inträffat. Det enda man fått höra från partiledningen ... är det herr Partiledare har sagt i intervjuer med främmande media ...

Tycker du inte att ni borde agera lite mer som "vanliga" partier skulle ha gjort om en sådan här sak blev offentlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in