2013-06-19, 20:08
Medlem
-Baptiste-s avatar
Vad är det med detta jäkla fenomen? Alla barn som var snygga blir fula som en påse skit när de blir vuxna, fula barn blir snygga när de växt upp. Finns det någon vetenskaplig anledning till att det ligger till såhär? För jag kan väl fan inte vara den enda som märkt detta?
Citera
2013-06-19, 20:14
Medlem
zuppja0s avatar
Fula barnen börjar bry sig om utseende och går därför upp några grader, medan de snygga ser ut som innan. Samt de fula brukar vara de som är sena in i puberteten. Så tror jag det ligger till i alla fall för upplever samma sak som du.
Citera
2013-06-19, 20:14
Medlem
Det har jag också tänkt på! Jag tror att det har att göra med att söta barn ofta har runda ansikten bl.a. Och när de blir äldre så har de fortfarande det, och det är väl oftast lite skarpare drag som räknas som "fina"?

Ot: Jag var ett sött barn...
Citera
2013-06-19, 20:17
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Fula barnen börjar bry sig om utseende och går därför upp några grader, medan de snygga ser ut som innan. Samt de fula brukar vara de som är sena in i puberteten. Så tror jag det ligger till i alla fall för upplever samma sak som du.
Åldras man snabbare om man är snygg eller vad beror det på då?
Citera
2013-06-19, 20:22
Medlem
IGrundOchBottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Baptiste-
Vad är det med detta jäkla fenomen? Alla barn som var snygga blir fula som en påse skit när de blir vuxna, fula barn blir snygga när de växt upp. Finns det någon vetenskaplig anledning till att det ligger till såhär? För jag kan väl fan inte vara den enda som märkt detta?

Det är för att jämna ut balansen, alla ska ha en chans att göra rätt för sej oavsett svårighetsgrad. lol.
Dock så har jag märkt detta fenomen också, är mitt i skiten och vet inte vad jag ska göra med den.
Citera
2013-06-19, 20:22
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Åldras man snabbare om man är snygg eller vad beror det på då?
Menar att vissa 18-åringar ser ut som 12 och andra som 20 pga puberteten.
Citera
2013-06-19, 20:23
Medlem
hubbe92s avatar
Dom som var fula när dom var yngre har inte supit sönder sig som alla "snyggingar" som var ute och festade hela tiden, därför är vi starkare,snyggare och fräschare.

EDIT: smartare också...
Senast redigerad av hubbe92 2013-06-19 kl. 20:29.
Citera
2013-06-19, 20:25
Medlem
tolchockers avatar
Detta är typ sant hehe..
Vilket passar perfekt för oss som var fula och knubbiga back in the day och blitt sexbomber nu

Nu ligger ju skönheten i betraktarens ögon som de säger, men det kan vara så att de som är "söta" när de är små bygger sin verklighet kring detta då de växer upp och därmed förlitar sig för mycket på enbart detta och då tappar utveckling inom personligheten. Så när tiden för fysiskt utveckling är kommen hänger ej deras medvetande eller sociala anpassning med, då de har de som en vana att få som de vill osv.

Vetenskapen har visat att är man är "ful" så utvecklar man starkare personlighetsdrag för att kompensera och att en go' personligheten GÖR så att andra ser dig som attraktiv/mindre ful (om man nu vill de). Samt att andra alltid ser dig 20 % snyggare än du när du tittar dig i spegeln om du är trevlig samt 20 % fulare om du är en douchebag.

Eller så äre ba någon karmagrej hähähää

OBS ba en tanke
Citera
2013-06-19, 20:30
Medlem
Jafan89s avatar
Pipi Långstrump, enough said!
Citera
2013-06-19, 20:35
Medlem
Knasibass avatar
Tycker snarare att de fula fortsatte vara fula och de söta blev snygga. Med en del undantag givetvis.
Citera
2013-06-19, 20:54
Medlem
Diktatorens avatar
Detta är nog ett varierande fenomen. Dock så kan ju puberteten göra en del snygga och en del fula, detta kan sedan förändras i vuxen ålder. Någon som mognar tidigare och får vuxnare kropp kan uppfattas som snyggare. Att du kommer i puberteten tidigare kan dock leda till att du åldras i förtid.

Ett annat fenomen är att någon som är drabbad av finnar kan vara ful i ung ålder men bli av med finnarna i vuxen ålder. Fetare hud kan också göra så att du får färre rynkor när du åldras.
Citera
2013-06-19, 21:24
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatoren
Detta är nog ett varierande fenomen. Dock så kan ju puberteten göra en del snygga och en del fula, detta kan sedan förändras i vuxen ålder. Någon som mognar tidigare och får vuxnare kropp kan uppfattas som snyggare. Att du kommer i puberteten tidigare kan dock leda till att du åldras i förtid.

Ett annat fenomen är att någon som är drabbad av finnar kan vara ful i ung ålder men bli av med finnarna i vuxen ålder. Fetare hud kan också göra så att du får färre rynkor när du åldras.

Låter väldigt intressant, har du legitima källor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in