Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-22, 14:59
  #133
Medlem
Nej, jag tycker inte att det är så. Alla jag känner till som var fula när dem var yngre är ännu fulare nu som vuxna.
Citera
2016-02-24, 22:29
  #134
Medlem
Det är nog inte generellt så, men till viss del. Det jag kan tänka mig är att de som räknas som de snygga när man börjar fatta det där med snygg och ful alltså från typ 12-16 års ålder också är de som är populära, men även de som mognar snabbast i kroppen och får former. Därmed tänker jag mig att de också åldras snabbare och förfallet börjar tidigare hos dem. Det innebär ju att när de som ser ut som 18 när de är 14 sedan ser ut som 50 år när de är 30, vilket gör att de är ganska oattraktiva och har svårt att behålla sitt snyggare utseende.
Utöver det så kanske dessa röker, super osv mer än de "fula", vilket också gör att kroppen åldras och de förvandlas till ruggugglor tidigare.

Där är min teori iallafall!
Citera
2017-03-20, 08:55
  #135
Medlem
Fyfan... Detta gör mig deprimerad.

Själv var jag så sjukt jävla söt upp till 14 års ålder ungefär, då menar jag 10/10 i snygg/söthet. Populärast bland tjejerna osv.
Men dum som man var tog man ju inte vara på det, tyckte mest det var jobbigt...

Sen kom puberteten och jag vettefan vad som hände. Eller jo ungefär, näsan växte som en jävla pinoccio, munnen fuckade ur totalt på något sjukt sätt, jag växte som fan, gick ner i vikt och fick världens sämsts hållning och hela ansitktet ser helt jävla efterblivet ut.

Jag blir nästan tårögd när jag kollar på bilder där jag var yngre då jag förstår hur jävla stöft ful jag blivit. Det som jag tycker är värst och mest pinsamt är att omgivningen måste lägga märke till min negativa utveckling.

Nu lär man väl vara ensam resten av det här jävla pisslivet, men det är väl bara att stå ut.

Ska jag vara helt ärlig så kan jag väl ibland tycka att jag ser helt okej ut framifrån. Kanske 5/10. Men i profil, eller när jag ser filmer på mig själv sjunker jag fan direkt ner till 1/10.
Citera
2017-03-20, 18:55
  #136
Medlem
Vet faktiskt inte... Men något ligger det i det.
Jag var rätt ful när jag var barn, inga tjejer tyckte jag var speciellt söt i skolan. Hade fula tänder etc. Såg väldigt barnslig ut länge, smal och tanig. Tjejerna diggade ju mera killarna som var mera utvecklade och lite grövre i kroppen.

MEN tji fick dom, för fy fan vad dom började åldras snabbt när de kom upp i puberteten. Nu (när vi är i 30+års åldern) är flertalet av dem halvflint och jävligt fula och gamla ansikten. Jag som var en late bloomer ser fortfarande ut som jag är 25. Dock så peakade jag nog i snygghet när jag var runt 21. Då hade jag fortfarande min pojkaktiga charm men ändå lite man. Tack och lov tog jag tillvara på det.

Så om jag får utveckla teorin är att de som är söta (snygga) som barn (låter lite peddo men ni fattar vad jag menar) åldras fortare. Och blir fulare fortare.

Men till slut blir vi alla fula.
Citera
2017-03-20, 19:14
  #137
Medlem
Handikappadmuss avatar
Hur är det med dom som var fula som barn, likaså vuxna då? Finns det någon förklaring, eller var det helt enkelt så det drabbade endast utvecklingfsstörda individer?

Håller med till viss planka där ändå.
Citera
2017-03-29, 14:33
  #138
Medlem
Har aldrig sett något liknande som ts nämner har TS rökt på ? Snygga barn blir 100% snyggare än fula barn när de blir äldre
Citera
2017-04-18, 00:08
  #139
Medlem
Browngreeneyess avatar
Ansiktet växer
Citera
2017-04-18, 01:10
  #140
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieselseglare
Sen kom puberteten och jag vettefan vad som hände. Eller jo ungefär, näsan växte som en jävla pinoccio, munnen fuckade ur totalt på något sjukt sätt, jag växte som fan, gick ner i vikt och fick världens sämsts hållning och hela ansitktet ser helt jävla efterblivet ut.

Jag blir nästan tårögd när jag kollar på bilder där jag var yngre då jag förstår hur jävla stöft ful jag blivit. Det som jag tycker är värst och mest pinsamt är att omgivningen måste lägga märke till min negativa utveckling.

Nu lär man väl vara ensam resten av det här jävla pisslivet, men det är väl bara att stå ut.

Ska jag vara helt ärlig så kan jag väl ibland tycka att jag ser helt okej ut framifrån. Kanske 5/10. Men i profil, eller när jag ser filmer på mig själv sjunker jag fan direkt ner till 1/10.
Min gissning är att det är till viss del psykiskt också. Krävs väl nästan ett syrabad eller liknande för att gå från en tia till en etta. Enligt min erfarenhet kan man väl bli fulare efter tonåren, visst, men som sagt, knappast så mycket fulare. Undantaget är väl om man äter upp sig riktigt rejält eller blir anorexiker men det verkar ju inte vara fallet.
Citera
2017-04-18, 03:38
  #141
Medlem
rikastistorstans avatar
Teorin stämmer ganska bra på tjejer. Om man minns vilka som ansåg som sötast/snyggast upp till 15 så är det väldigt få av dom som ansågs snygga när man blev vuxen. Det kunde räcka att en tjej hade fått lite bröst och tjuvrökt några gånger som 12-åring så var hon klassens populäraste. När det gäller killar så tycker jag inte att det stämmer lika bra. Dom som ansågs snygga i tidig skolålder är oftast ganska populära även nu.
Citera
2017-04-19, 12:22
  #142
Medlem
Lacerdas avatar
Ett intressant fall som jag och en vän diskuterade för några år sedan i Norrköping. En tjej vars bägge föräldrar ser ut som en påse skridskor från någon inavlad byhåla, vann nämligen tävlingen Miss Östergötland. Hon är en ganska söt tjej och vi funderade över den matematiska formeln - + - = +

Sedan har vi ett annat fall med en extremt söt tjej med Iransk pappa och Finsk mamma som knullade till sig en unge med en Svensk arisk snubbe. Deras barn liknar det där stora mongot från 80-tals rullen The Goonies. Man förstår inte riktigt hur äcklet kunde komma från modern.
Citera
2017-04-20, 18:12
  #143
Medlem
Scapulas avatar
Fula som blivit snygga i vuxen ålder lägger man märke till, fula som förblir fula och snygga som förblir snygga går obemärkt förbi. Därför kanske man upplever det som att alla fula blivit snygga, precis som att vissa snygga kanske gått ner sig så in i helvete. Många är precis lika fula/snygga som när de var barn och dessa personer ser ut som de alltid gjort, inget man reagerar på.

Vissa drag kanske inte funkar som barn men när man växer till sig och blir man/kvinna blir dessa drag till ens fördel istället.
Citera
2017-04-26, 11:15
  #144
Avstängd
tror helt enkelt det är slumpen! vi kan inte påverka vad allah vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback