2013-06-19, 17:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De sa att de hade ingen misstänkt heller trots att de hade span på KJ samt mt 50 åringen.
Jag tror de vet mycket mer än vad de vill säga. Media är organet som ska ta reda på sådana här händelser. Åklagarna är inte skyldiga att redovisa allting.

Nej jag vet det. Undrar bara om de gör vettiga bedömningar om vilken info som är positiv resp. negativ om den når allmänheten. Kanske 25 % av den info de har (och inte vi har) de borde kunna släppa utan att det skadar utredningen, tvärtom.
Citera
2013-06-19, 18:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja jag har läst det. Spekulera på du om det. Kanske du hade haft rätt om det vore något annat fall. Sannolikheten för att någon av naturliga skäl lämnar blodspår efter sig i bagaget på någon annans bil är liten. Det har säkert polisen koll på. KJ vet helt säkert varför hennes blod fanns där. Så han kniper käft.

Vilka fakta gör att du kan utesluta att någon av KJ vänner haft en väska som varit blodbesudlad, t ex i botten på en stor bag, förslagsvis av militär modell, och som stått i bagageutrymmet i KJ bil. KJ har umgåtts med vänner efter försvinnandet, inte alls långsökt att fler än KJ färdats i hans bil tillsammans med tillhörigheter. Kanske åkte några vänner med KJ till spelplatser efter försvinnandet, någon av dem lånade ju ut en spade till honom, den kan ha varit blodbesudlad. Och nu snackar vi inte i den mängd att det är uppenbart för blotta ögat. Så länge vi endast känner till att blod hittats i KJ bil och ingen annanstans så är det fullt möjligt att KJ talar sanning. Vad som sedan är sannolikt, statistiskt troligt osv. är en helt annan fråga, det är fullt möjligt, det räcker för att en spekulation skall ha sitt berättigande tycker jag.

Jag tror också att KJ vet hur blodet har hamnat i hans bil, men det blir bara så löjligt att påstå att han talar sanning eller inte så länge det finns två möjligheter men inget som styrker något av det. KJ hävdar att han inte vet, och så länge åklagaren inte offentliggjort något som otvetydigt talar för att KJ ljuger kan inte vi sitta här och låtsas veta.

Om du tror en sak så betyder inte det att du har rätt, och kritisera inte andra för deras tro utan att kunna visa att du vet mer om du ska bli tagen på allvar, du framstår som en besserwisser utan kött på benen.
Citera
2013-06-19, 18:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Många har hakat upp sig på blodfyndet i bilen, men som sagt, VB och KJ har haft ett förhållande som KJ själv har avslutat - inte VB. Det kan finnas bra anledningar till varför blodet hittats i bilen. Det kan vara på papper, klädesplagg, eller som fingeravtryck av VB själv. Det kan också vara att de hittat mycket blod av VB i bilen, så pass mycket att det inte går att prata bort. Frågan är då - skulle inte det ha kommit ut i sådana fall? Blodfyndet är antagligen av mindre mängd och kan förklaras realistiskt. Det är inte fynden som talar för KJ som GM- det är fynden som ännu inte hittats som talar emot KJ som GM.

Vilka fynd VET du inte har hittats ännu?

Hur kan du bortse från att VB var tillsammans med KJ denna kväll vilket gör att KJ var den sista som såg henne, han hade blod i sin bil och därtill så hittas hon knivhuggen och styckad?

Vad har du på alternativa GM, annat än att det är udda, vilket säkert 20% av Bodens invånare generellt är om man verkligen letar fel?
Citera
2013-06-19, 18:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Varför i h-e får vi ingen info?!!!! så de kan få lite hjälp menar jag... All information stör väl ändå inte utredningen?!

Men nu är det ju på det lilla viset att det är poliser som ska lösa brott - och inte allmänheten. Rent generellt betackar sig nog polisen för "hjälp" med att lösa exceptionella våldsbrott. Visst, de läser säkert en del inlägg här och får kanske ett och annat tips på köpet, men till syvende og sidst är det nu en gång så att endast polisen och åklagaren ska lägga pusslet färdigt.
En FU är sekretessbelagd. I den bästa av världar ska absolut ingenting läcka, inte ens ett kommatecken. FU-ledaren väljer själv vad hen vill ge offentlighet åt. Och du kan vara förvissad om att hen väger sina ord på guldvåg. Det är hens skyldighet. Ett förfluget ord, och en hel utredning kan gå i sank. Hen tar verkligen inte hänsyn till oss som sitter hemma på kammaren, bannar och svär och sliter vårt hår i frustration över att inte få vara "delaktiga".
För sanningen är ju att vi inte är ett dugg delaktiga - take it or leave it!
Citera
2013-06-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vilka fynd VET du inte har hittats ännu?

Hur kan du bortse från att VB var tillsammans med KJ denna kväll vilket gör att KJ var den sista som såg henne, han hade blod i sin bil och därtill så hittas hon knivhuggen och styckad?

Vad har du på alternativa GM, annat än att det är udda, vilket säkert 20% av Bodens invånare generellt är om man verkligen letar fel?

Du får alla svar på dina frågor när du läser mina inlägg.
Citera
2013-06-19, 18:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du får alla svar på dina frågor när du läser mina inlägg.

Svar!

Du menar dina gissningar som du inte har några som helst underlag för så du gissar ihop även underlagen som du sedan kan bygga dina gissningarna på, är det de svaren du menar.

I så fall vet jag och ska inte vidare beröra dina spännande spekulationer.
Citera
2013-06-19, 18:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Ja, jag fattar inte hur vissa skribenter gång efter annan totalsågar teorier där kända fakta faktiskt finns med. Värre teorier har vi läst och dessa har sluppit igenom.

Motiv har vi heller inte klart för oss, så min senaste öppning beskriver en motivlös handling i affekt.
Enda kända motivet är AN:s heta känslor för BO, därav mitt ponerande med det tidigare.
Det är en härva lösa trådar och ju fler som kan avfärdas, desto klarare framstår bilden, men som sagt, vi är inte där än. Det är för mycket kopplingar än hit, än dit.

Mordet på VB var inte en motivlös handling i affekt. Om KJ tillsammans med någ(on)(ra) mGM ligger bakom detta, och tippningsvis med KJ som centralfigur, är sannolikheten att den har koppling till hans intresse för leksaksvapen och låtsaskrig samt till personer som delar hans intresse av att döda i verkligheten mycket stor, resterande teorier ligger i kategorin "övrigt" som har viss sannolikhetsgrad. Vatchareeyas blod i KJ:s bil, på hans kläder samt att KJ uppges ha lånat en spade 18 maj(?) som inte återlämnats har kompassnålen tydligt i KJ:s riktning, det pekar på KJ-inblandning i något avseende i detta, helt klart.
Citera
2013-06-19, 18:42
Avslutad
Som vi bodensare vet så är boden litet, finns det en gm så finns det dom som vet,och hört!
Förövrigt så är jag säker på att (om det finns mer än 1gm )så är den /dom absolut delaktiga i tråden eller läser...
Kanske finns det folk som sitter med livsavgörande fakta!!!
Antigen så tar man sitt förnuft till fånga och kontaktar polisen, med sitt namn eller anonymt..pallar man inte det så lämna det upplysningar ni vet ..här under vilket nicknamn som helst så kan andra tipsa polisen!!! Är less på alla teorier och spekulationer....
Tänker på flickans familj som genom går sin livs värsta mardröm...en död dotter och stympad där med!!!
Daxs att sluta tiga!! Låt det bli ett slut på allt nu..Den som fortfarande har empati ser till att hjälpa polisen på ett eller annat sätt...hoppas jag på!
Citera
2013-06-19, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Som vi bodensare vet så är boden litet, finns det en gm så finns det dom som vet,och hört!
Förövrigt så är jag säker på att (om det finns mer än 1gm )så är den /dom absolut delaktiga i tråden eller läser...
Kanske finns det folk som sitter med livsavgörande fakta!!!
Antigen så tar man sitt förnuft till fånga och kontaktar polisen, med sitt namn eller anonymt..pallar man inte det så lämna det upplysningar ni vet ..här under vilket nicknamn som helst så kan andra tipsa polisen!!! Är less på alla teorier och spekulationer....
Tänker på flickans familj som genom går sin livs värsta mardröm...en död dotter och stympad där med!!!
Daxs att sluta tiga!! Låt det bli ett slut på allt nu..Den som fortfarande har empati ser till att hjälpa polisen på ett eller annat sätt...hoppas jag på!

Bör i så fall finnas lika många som vet något om de personer det spekulerats kring. Med samma argument om empati bör de också prata ut, förslagsvis här i tråden, så att de personerna kan avfärdas. Det minsta de kan göra för att stödja sina vänner.
Citera
2013-06-19, 18:52
Medlem
Kan det vara ett beställningsjobb. Hur mycket får man för att " få bort" en oönskad person. Isåfall är det inte så konstigt att KJ kniper. Någon med mycket hat mot VB som själv inte kan begå brottet och inte har lust att åka dit. Som sedan riktar alla blickar mot KJ..
Citera
2013-06-19, 18:56
Medlem
Theforeigners avatar
Resultaten av vems DNA som hittats på VB kroppsdelar kommer, efter min mening, att visa vem som mördade/styckade Vatchareeya Bangsuan.

KJ's DNA kommer 100% säkert att hittas på VB kroppsdelar eftersom dom var tilsammans samma dag som hon försvann.
MEN, om det ENBART hittas DNA från KJ, på VB's kroppsdelar, då pekar det på att KJ är GM
Å andra sidan...Om det hittas DNA från en, eller flera personer som INTE är KJ's DNA, på VB's kroppsdelar, då pekar det på annan GM än KJ.

Och som sagt så många gånger förr; Jag tror fortfarande på en annan GM än KJ.

Och nej, jag vet inget om vilka DNA fynd som gjorts, men jag är HELT säker på att dom avväntar vilka DNA fynd som gjorts på kroppsdelarna.
Citera
2013-06-19, 19:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Jag frågade kompisen och han gav en jävligt klar bild över precis vad som hände, att han kom och lyssnade ett tag och gav sen någon komplimang över hur kompisen spelade och att han bara svarade med att tacka (han blir jävligt inne när han lirar).
/…/
KJ ska ha kommit hem till lillebror som bor hemma. Föräldrarna var utanför boden, kommer inte ihåg ifall det var utomlands. Därför kunde ju lillebror spela musik så pass sent!
Lillebror (och föräldrarna) bor bara 2 km från ödehuset där man fann benen – och knappt 7 km från mt:s bostad. – Avståndet mellan lillebrors bostad och sommarstugan är drygt 8 km. - Det låter som att mt avlagt en mycket sen artighetsvisit och sedan åkt igen – för inte hade han väl promenerat 7 km bara för att lyssna ett tag och sedan säga ”Hej då, vad bra ni lirade!”

Här saknas det - vill jag lova - detaljer betr. både klockslag, färdmedel och vistelsetid - samt mt:s avreseplats före besöket resp. hans färdmål när han lyssnat färdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in