2013-06-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
VB skrev ju hon skulle ut och jogga också? En ren chansning men hon verkar inte vara typen som är ute sent om nätterna. Så hon skulle antagligen hem sen. Vad jag såg på hennes FB så skrev hon aldrig något om att ut att jogga på kvällarna. Men just den kvällen skulle hon tydligen det.

jo hon skrev motionera på FB men det är väl nästan konstaterat att hon menade att dela ut reklam eller?
Citera
2013-06-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
jo hon skrev motionera på FB men det är väl nästan konstaterat att hon menade att dela ut reklam eller?

Bekräftas väl halvt i den här artikeln

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6852699
Citera
2013-06-19, 13:48
Medlem
Det finns sakert folk i Boden som vet mer om handelsen, men jag kan inte fatta varfor berattar de inte allt till polisen. Jag ar overtygad att JK:s lillbror vet mer an han har sagt. Det finns sakert flera personer som ar medbrottslingar, men alla haller nu lag profil. polisen borde ha gjort flera hemundersokningar hos JK:s gang.
Citera
2013-06-19, 13:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Missade kanske att teorin handlade om en dödande påkörning, men faktum är att en icke dödande påkörning kan han efterföljts av två dödande knivhugg.

Vilka kopplingar som är intressanta för ju står för var och en. Bara för att du inte tycker att en koppling är intressant behöver du ju inte racka ner på den som tycker att det är intressant. Personligen tycker jag att de som har kopplingar till både VB och KJ kan vara intressanta, allt beror på kontexten.

Tror du på det där själv? Seriöst? KJ kör på VB någonstans (gick hon mitt ute i vägen eller?) och springer sen fram och stöter kniven i henne upprepade gånger. För att mörka att han råkat döda henne av misstag? Inte ens idén att han kör på henne med vilje och sen springer fram och hugger henne med kniven känns särdeles rimlig och än mer orimlig blir den om man betänker att han i så fall (oförberedd) måste ha transporterat undan kroppen med bilen utan att det blir mer än några små spår. Från en påkörd, kraftigt blödande kropp?

Betänk också att detta INTE kan ha hänt på kvällen vid den tidpunkt han själv säger eftersom han i detta scenario omöjligt kan hinna frakta iväg kroppen och gömma (ev stycka på direkten)den och sen hinna iväg till sin lillebror och anlända dit strax efter kl 21. Tidigare på dagen innebär ännu mindre sannolikhet. Har han lämnat kroppen vid vägkanten utan att någon sett honom och sen åkt hem och hämtat plastsäckar eller nåt och svept in den i? Fortfarande ganska mitt på dan eller tidigt på kvällen? Eller har han lämnat den och hoppats att ingen skulle hitta den?

Bra i varje fall att du till skillnad från lilltoe fattar att om rättsläkaren säger att hon dött av hugg med vasst föremål mot bröstkorgen så kan vi omöjligt driva alternativhypoteser om att hon dött av en påkörning. Det får mer än ett löjets skimmer över sig.
Citera
2013-06-19, 14:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Uppgifter har gjort gällande att VB tackat nej till skjuts, då KJ druckit en öl och lämnat adressen gående, enligt KJ. Han har också uppgett att han varit hos en bror och spelat tv-spel. Lillebror var i föräldrahemmet och jammade med en kompis den kvällen, som nu en skribent skriver, och att KJ kom dit vid 21-snåret. Förmodligen har han tagit bilen dit. Detta är KJ:s alibi från 21-tiden, som bekräftas av en kompis kompis. Brodern är alltså lillebror.

KJ har inte råkat köra på Vatchareeya i fyllan och därefter styckat kroppen, det är en befängd teori. Det här är inte ett fyllemord i ilska, mordet på VB var planerat och iscensatt av någon som ville leva ut en länge närd dröm och uppleva hur det är och känns att vara Herre över liv och död. Att plåga, döda och därefter stycka sitt offer samt, förmodar jag, ta händerna som trofé. Eller tror du att händerna har slarvats bort eller kastats ?
Citera
2013-06-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
VB skrev ju hon skulle ut och jogga också? En ren chansning men hon verkar inte vara typen som är ute sent om nätterna. Så hon skulle antagligen hem sen. Vad jag såg på hennes FB så skrev hon aldrig något om att ut att jogga på kvällarna. Men just den kvällen skulle hon tydligen det.

Både motionera och plugga hos kompis har hon ej använt tidigare i sociala medier så vitt jag kunnat se.
Varför delger hon det via FB ?

De fem punkterna som hon lade ut nästan samtidigt kan vara av skämtsam karaktär men också att visa något, reta någon etc. Det senare kan ha startat en kontrovers mellan henne och KJ.
Citera
2013-06-19, 14:30
Medlem
Theforeigners avatar
En tanke:

Är det någon Boden lokal som vet om det finns någon exstrem dödsmetall person som har koppling till VB eller någon av dom andra interessanta personerna i detta fallet?
Skulle ochså kunna vara en person utan någon koppling til VB etc.

Vissa personer som dyrkar dödsmetall, gjör det bla därför att dom har en exstrem facination av döden, dödande, sexvåld etc.

En sånn person skulle, efter min mening, kunna vara GM i detta fallet.

(Jag har sedan VB's kroppsdelar blev hittade varit 99% säker på att KJ inte har med det här mordet att gjöra. jag tror att detta är et lustmord)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lustmord
Citera
2013-06-19, 14:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
En tanke:

Är det någon Boden lokal som vet om det finns någon exstrem dödsmetall person som har koppling till VB eller någon av dom andra interessanta personerna i detta fallet?
Skulle ochså kunna vara en person utan någon koppling til VB etc.

Vissa personer som dyrkar dödsmetall, gjör det bla därför att dom har en exstrem facination av döden, dödande, sexvåld etc.

En sånn person skulle, efter min mening, kunna vara GM i detta fallet.

(Jag har sedan VB's kroppsdelar blev hittade varit 99% säker på att KJ inte har med det här mordet att gjöra. jag tror att detta är et lustmord)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lustmord

och blodspåren då - hur förklarar du dom? Och att förundersökningsledaren verkar så säker på sin sak? Vad är det din överlägsna hjärna har tänkt ut här utan tillgång till förundersökningsmaterialet som åklagarna och polisen missat?

Att börja misstänliggöra dödsmetallare generellt tycker jag känns ganska kränkande och ovidkommande. Har du ens något belägg för att de skulle vara inblandade i grova våldsbrott oftare än andra?
Citera
2013-06-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tror du på det där själv? Seriöst? KJ kör på VB någonstans (gick hon mitt ute i vägen eller?) och springer sen fram och stöter kniven i henne upprepade gånger. För att mörka att han råkat döda henne av misstag? Inte ens idén att han kör på henne med vilje och sen springer fram och hugger henne med kniven känns särdeles rimlig och än mer orimlig blir den om man betänker att han i så fall (oförberedd) måste ha transporterat undan kroppen med bilen utan att det blir mer än några små spår. Från en påkörd, kraftigt blödande kropp?

Betänk också att detta INTE kan ha hänt på kvällen vid den tidpunkt han själv säger eftersom han i detta scenario omöjligt kan hinna frakta iväg kroppen och gömma (ev stycka på direkten)den och sen hinna iväg till sin lillebror och anlända dit strax efter kl 21. Tidigare på dagen innebär ännu mindre sannolikhet. Har han lämnat kroppen vid vägkanten utan att någon sett honom och sen åkt hem och hämtat plastsäckar eller nåt och svept in den i? Fortfarande ganska mitt på dan eller tidigt på kvällen? Eller har han lämnat den och hoppats att ingen skulle hitta den?

Bra i varje fall att du till skillnad från lilltoe fattar att om rättsläkaren säger att hon dött av hugg med vasst föremål mot bröstkorgen så kan vi omöjligt driva alternativhypoteser om att hon dött av en påkörning. Det får mer än ett löjets skimmer över sig.

Påkörning är uteslutet, det hade för länge sedan varit klarlagt sett till hans bil. Men däremot att hon lämnat i vredesmod efter kontrovers, blivit upphämtad, "förlåt, jag skjutsar dig hem" och hon frivilligt kliver in i bilen. Ölen som har omnämnts är endast mtGM's utsaga till polisen för att kunna ha det ytterst tunna alibit, jag har aldrig haft henne i bilen på kvällen, än mindre kört bil.
Sen finns det inte en stavelse någonstans som skulle styrka att hon inte skulle sätta sig i en bil och föraren möjligen är påverkad.
Citera
2013-06-19, 14:38
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii

Läste förut att hon delade ut reklamen tidigare på kvällen och skulle till KJ efter det?
Citera
2013-06-19, 14:42
Medlem
Ni är ju helt rökta allihop....

Att en hund skulle bita i en el-sladd och detta skulle rendera till dess död. Jag häpnar av avsaknaden av intelligens!
En hund i storleken av en råtta skulle ev lyckas med det. En normalstor hund får i bästa fall en stöt och ryggar sedan. --En råtta krampar och kan därför avlida. Hittepå-historia o jag någonsin hört ngt liknande.....
Citera
2013-06-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virrvarr42
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7716140

"En källa med god insyn i utredningen har berättat för NSD att även det nya blodfyndet kommer från 22-åringens bil, uppgifter som Ulrika Schönbeck inte vill kommentera.

Var i bilen det nya blodfyndet har gjorta är fortfarande höjt i dynkel."

"Ulrika Schönbeck upprepar vad hon tidigare sagt, att hon är väldigt trygg i det material man redan har.

Det är av vikt att man får en förklaring till det som har hänt.

Ur ett allmänmänskligt perspektiv är det viktigt. Många vill veta vad som har hänt men saken är inte avgörande för åtalet, säger åklagaren."

Tänkte bara kommentera att:

Media har "alltid källa med god insyn" trots att det även kan vara receptionisten de pratat med, de själva piffar till artikeln så den skapar "klick" mm. Se även löpsedlar där man tummar på sanningen friskt för att skapa intresse.

De skriver aldrig "källa med dålig insyn" för det skulle knappast vara säljande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in