2013-06-19, 12:49
Medlem
Mouchinos avatar
Ytrrandefrihet på Riktigt! De som gnäller här för att en del inte håller sig inom ramen för vad som är "rimligt och sannolikt" Kan istället komma med motargument hellre än att sitta och ifrågasätta skribentens intelligens och komma med oförskämda påhopp. Låt nu för fan folk tycka och tänka som de vill, alla får plats här. Lång tråd, javisst men det är väl bara att scrolla vidare om man inte pallar läsa och man retar sig. Många oliktänkande hjärnor här. Luktar alldeles för mycket Besserwisser mentalitet här!
Citera
2013-06-19, 12:50
Medlem
Spindelfridas avatar
Det skulle vara väldigt intressant att få veta hur många av er som tror att mordet och styckningen skedde vid ett och samma tillfälle?
Jag tror det kan vara så att kroppen förvarades nånstans en eller ett par dagar, kanske längre, innan själva styckningen ägde rum.

Tankar kring det?
Citera
2013-06-19, 12:52
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
När är nästa häktningsförhandlingar om det inte går till åtal?

Åklagaren ska senast fredagen den 28 juni lämna in stämningsansökan eller anmälan om omhäktning.

(Datumet anges i Quarrels sammanfattning som länkas i trådstarten)
Citera
2013-06-19, 12:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det skulle vara väldigt intressant att få veta hur många av er som tror att mordet och styckningen skedde vid ett och samma tillfälle?
Jag tror det kan vara så att kroppen förvarades nånstans en eller ett par dagar, kanske längre, innan själva styckningen ägde rum.

Tankar kring det?

Inte omöjligt, det röda förrådet är ett hett tips i så fall tycker jag. Förvaring och styckningsplats.
Citera
2013-06-19, 12:54
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Skriver det här inlägget för att det är så enormt stressande att bli spekulerad om i hela boden. Jag, KJs brorsa och tre andra var på festen som enligt något vittne ska ha varit den 4:de vilket är FEL. Vi hade "festen" (egentligen bara en bastukväll) den 18:e. Detta vet vi pga datum på bilder samt att melodifestivalen var då. Det sägs att det eldades. Jo jävlar, vi grillade marsmallows. Det ska ha levts om. Jo, vi sjöng och spelade gitarr hela natten.
Att det ska ha körts bilar vet jag inte, i så fall är det någon annan som ska ha sladdat. Vi hade cyklar

Du hann gå och lägga dig innan jag hann fråga dig detta: Jag utgår från att du varit i kontakt med polisen och informerat dem om denna fest? Om så inte skulle vara fallet, är det i så fall hög tid att göra det omedelbart.
Citera
2013-06-19, 12:56
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Tankar kring det?

Ja, det tycker jag verkar rimligt. Att mordet kan ha skett flera timmar, eller dagar innan styckningen.

Är KJ gärningsman bör mordet ha skett innan kl. 21, och då kanske tiden för att stycka var för knapp.
Är det någon annan som är gärningsman är det i och för sig svårare att ha någon uppfattning om tidpunkten för styckningen, det beror så mycket på gärningsmannens (gärningsmännens) situation, hur länge man kan låta en kropp förvaras mm.

Det spelar väl också roll om mordet ha skett utomhus, då kan det finnas längre tid, man behöver kanske inte stressa på samma vis.

EDIT: Jag skrev "Är KJ gärningsman bör mordet ha skett innan kl. 21". Detta förutsatt att uppgifterna från lillebror och kompis är sanna: att KJ kom dit (utan någon VB) vid 21-tiden den 4 maj. Är dock inte dessa vittnesuppgifter sanna så öppnar det ju upp för att KJ kan ha utfört mordet senare än 21, på något vis, på någon plats, sommarstuga, skog eller var det nu kan ha skett.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-19 kl. 13:15.
Citera
2013-06-19, 13:01
Medlem
Man kan väl nästan konstatera att om VB dog före 21 så är KJ GM annars är det okänd GM.

Vittnet som såg dom gånde med lång rock och systempåse, fanns det någon ungefärlig tid?

Teori 1017?
18:30 är dom fortfarande i lägenheten och VB skickar ett SMS över något som dom/han inte kan släppa.
Dom åker strax efter det till stugan för att byta miljö för det är dålig stämning. (VB lämnar/glömmer böcker och mobil i lägenheten.)
Men det hjälpte inte utan det är något som får han att gå över gränsen rejält och tappa fattningen.
Han lugnar ner sig och funderar vad han ska göra nu.
Han åker till lägenheten igen och hämtar mobil+böcker och lägger dom i en gul plastpåse och dumpar det någonstans och sen åker till broder för lite alibi?
Sen på natten återvänder han till brottsplatsen ca kl halv två som vittnet kommer ihåg? Och styckar/städar upp för att lättare kunna transportera i bil? Och behöver köra flera gånger med delarna därför denna trafik men även att han valde ett ställe han kände som inte var så långt bort?
Sen var planen att gräva ner kroppen men det var tjäle så det funka inte. Så vid ett senare försök är tanken att elda upp men fixar inte det av olika anledningar.

obs. Är väl inte så lätt att städa upp så kan vara en alternativ plats än stugan. Men då faller granne/bilteorin.
Citera
2013-06-19, 13:08
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, det tycker jag verkar rimligt. Att mordet kan ha skett flera timmar, eller dagar innan styckningen.

Och det får mig att tänka på garaget i sommarstugan. Svalt och kanske en eller annan presenning på hyllorna?
Vi ska inte glömma att stugan fortfarande tycks vara avspärrad

(Min fetning i citat).
Citera
2013-06-19, 13:16
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Skriver det här inlägget för att det är så enormt stressande att bli spekulerad om i hela boden.
Jag, KJs brorsa och tre andra var på festen som enligt något vittne ska ha varit den 4:de vilket är FEL. Vi hade "festen" (egentligen bara en bastukväll) den 18:e. Detta vet vi pga datum på bilder samt att melodifestivalen var då.
Det sägs att det eldades. Jo jävlar, vi grillade marsmallows.
Det ska ha levts om. Jo, vi sjöng och spelade gitarr hela natten.
Att det ska ha körts bilar vet jag inte, i så fall är det någon annan som ska ha sladdat. Vi hade cyklar och KJs brorsas bil hade ju polisen tagit så då går ju det bort.
Könen på oss stämmer, och tjejen är min flickvän. INTE Vatchareeya som det spekuleras om.
Det var förmodligen någon granne som gormat och tagit fel 2 veckor på datumet. Sluta spekulera om denna fest är ni snälla för den har verkligen ingenting med polisutredningen att göra. Vi är många som tar skada av detta skvaller som tråden skapar som sen tar sig ut i resten av boden. Tänk för fan efter på vad ni skriver och dömer ut.

Du var i stugan 18/5 med kompisar/flickvännen. Men hur kan du vara säker på att det inte också var en liten fest där den 4/5? Finns det något som gör att du är säker på att ingen var i stugan den 4/5?
Jag tror det var folk där den 4/5 också. Sedan kan grannar ha blandat ihop sina vittnesmål från den 4/5 och 18/5.
Citera
2013-06-19, 13:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Man kan väl nästan konstatera att om VB dog före 21 så är KJ GM annars är det okänd GM.

Vittnet som såg dom gånde med lång rock och systempåse, fanns det någon ungefärlig tid?

Teori 1017?
18:30 är dom fortfarande i lägenheten och VB skickar ett SMS över något som dom/han inte kan släppa.
Dom åker strax efter det till stugan för att byta miljö för det är dålig stämning. (VB lämnar/glömmer böcker och mobil i lägenheten.)
Men det hjälpte inte utan det är något som får han att gå över gränsen rejält och tappa fattningen.
Han lugnar ner sig och funderar vad han ska göra nu.
Han åker till lägenheten igen och hämtar mobil+böcker och lägger dom i en gul plastpåse och dumpar det någonstans och sen åker till broder för lite alibi?
Sen på natten återvänder han till brottsplatsen ca kl halv två som vittnet kommer ihåg? Och styckar/städar upp för att lättare kunna transportera i bil? Och behöver köra flera gånger med delarna därför denna trafik men även att han valde ett ställe han kände som inte var så långt bort?
Sen var planen att gräva ner kroppen men det var tjäle så det funka inte. Så vid ett senare försök är tanken att elda upp men fixar inte det av olika anledningar.

obs. Är väl inte så lätt att städa upp så kan vara en alternativ plats än stugan. Men då faller granne/bilteorin.

VB skrev ju hon skulle ut och jogga också? En ren chansning men hon verkar inte vara typen som är ute sent om nätterna. Så hon skulle antagligen hem sen. Vad jag såg på hennes FB så skrev hon aldrig något om att ut att jogga på kvällarna. Men just den kvällen skulle hon tydligen det.
Citera
2013-06-19, 13:28
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7716140

"En källa med god insyn i utredningen har berättat för NSD att även det nya blodfyndet kommer från 22-åringens bil, uppgifter som Ulrika Schönbeck inte vill kommentera.

Var i bilen det nya blodfyndet har gjorta är fortfarande höjt i dynkel."

"Ulrika Schönbeck upprepar vad hon tidigare sagt, att hon är väldigt trygg i det material man redan har.

Det är av vikt att man får en förklaring till det som har hänt.

Ur ett allmänmänskligt perspektiv är det viktigt. Många vill veta vad som har hänt men saken är inte avgörande för åtalet, säger åklagaren."
Citera
2013-06-19, 13:28
Medlem
Om döden har inträffat den 4 eller 5 och rättsläkaren har kommit fram till det resultatet då är det förmodligen så att hon har legat utomhus från dessa dagar.
http://polistidningen.se/2006/05/exaktare-tidsbestamning-av-dodsfall/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in