Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Det skulle vara väldigt intressant att få veta hur många av er som tror att mordet och styckningen skedde vid ett och samma tillfälle?
Jag tror det kan vara så att kroppen förvarades nånstans en eller ett par dagar, kanske längre, innan själva styckningen ägde rum.
Tankar kring det?
Ja, det tycker jag verkar rimligt. Att mordet kan ha skett flera timmar, eller dagar innan styckningen.
Är KJ gärningsman bör mordet ha skett innan kl. 21, och då kanske tiden för att stycka var för knapp.
Är det någon annan som är gärningsman är det i och för sig svårare att ha någon uppfattning om tidpunkten för styckningen, det beror så mycket på gärningsmannens (gärningsmännens) situation, hur länge man kan låta en kropp förvaras mm.
Det spelar väl också roll om mordet ha skett utomhus, då kan det finnas längre tid, man behöver kanske inte stressa på samma vis.
EDIT: Jag skrev "Är KJ gärningsman bör mordet ha skett innan kl. 21". Detta förutsatt att uppgifterna från lillebror och kompis är sanna: att KJ kom dit (utan någon VB) vid 21-tiden den 4 maj. Är dock inte dessa vittnesuppgifter sanna så öppnar det ju upp för att KJ kan ha utfört mordet senare än 21, på något vis, på någon plats, sommarstuga, skog eller var det nu kan ha skett.