2013-06-19, 12:03
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Hur klär man sig bekvämast på en flygning? Proffsen som flyger mycket brukar ju ha träningsoverall på sig. Har ni också det? Hur är det med affärsresor? Kan man kränga på sig träningsoverallen på dem också, eller gäller en annan klädkod i business class?

Jag ska med jobbet till Wiesbaden på höstresa över en helg. Arbetsgivaren betalar hela resan som en sorts "bonus", eller vad fan man ska kalla det. Vi ska troligtvis flyga med ett tyskt eller franskt ekonomiflyg (inte Ryan Air så vitt jag vet) och kombinera konferens med vinprovning, tipspromenader och utflykter längs Rhein under lördagen och söndagen.

Jag börjar nu oroa mig lite för resan och undrar hur fasen jag ska klä mig på resan ner och upp. Träningsoverall är ju det första man tänker på. Ska man köra på joggingskor till det? Finns det business class på ekonomiflygen också? Jag tänkte om man ska in på muggen och stöter på någon jävla slipsbög som irriterar sig på klädseln. Hur behandlar flygvärdinnorna passagerare som klär sig ledigt under resan?

Mycket att tänka på och stå i som ni ser.
Citera
2013-06-19, 12:08
Medlem
Pappersvargens avatar
Då det är en så pass kort sträcka du ska flyga kan du gott göra det i dina vanliga kläder, typ jeans och skjorta. Det är inga problem alls. Det är när när man ska ta längre turer som det blir lite värre.

När jag flög till Thailand sist så hade jag jeans av modell mjukare tyg, chinos eller vad det nu heter. Inte superbekvämt men det är inte på något sett obekvämt.
Citera
2013-06-19, 12:11
Medlem
Herregud. Du ska flyga 1-2 timmar, har du träningsoverall om du ska på kundbesök när
Du kör bilen dit? Sätt på dig en jeans eller chinos och en skjorta. Ta eventuellt en kavaj till så har du en bekväm ficka för pass och biljett. Att bära träningsoverall är trash och något man har när någon inte ser..
Citera
2013-06-19, 12:11
Medlem
Husbyparkerings avatar
Brukar folk verkligen ha träningsoverall när de flyger haha? Jag har vanliga kläder, det fungerar bra.
Citera
2013-06-19, 12:13
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Menar du att du aldrig flugigt förut?
Citera
2013-06-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Hur klär man sig bekvämast på en flygning? Proffsen som flyger mycket brukar ju ha träningsoverall på sig. Har ni också det? Hur är det med affärsresor? Kan man kränga på sig träningsoverallen på dem också, eller gäller en annan klädkod i business class?

Jag ska med jobbet till Wiesbaden på höstresa över en helg. Arbetsgivaren betalar hela resan som en sorts "bonus", eller vad fan man ska kalla det. Vi ska troligtvis flyga med ett tyskt eller franskt ekonomiflyg (inte Ryan Air så vitt jag vet) och kombinera konferens med vinprovning, tipspromenader och utflykter längs Rhein under lördagen och söndagen.

Jag börjar nu oroa mig lite för resan och undrar hur fasen jag ska klä mig på resan ner och upp. Träningsoverall är ju det första man tänker på. Ska man köra på joggingskor till det? Finns det business class på ekonomiflygen också? Jag tänkte om man ska in på muggen och stöter på någon jävla slipsbög som irriterar sig på klädseln. Hur behandlar flygvärdinnorna passagerare som klär sig ledigt under resan?

Mycket att tänka på och stå i som ni ser.
Istället för joggingskor kan du ha fobbatofflor i valfritt färg Då kan du bara sparka av dom under sätet framför dig och slipper och knyta snören när det är dags och gå av planet.
Mvh.
Citera
2013-06-19, 12:17
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Du ska ju i princip bara lyfta och landa så att ha myskläder behövs inte.
Citera
2013-06-19, 12:20
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Menar du att du aldrig flugigt förut?
Flugigt?

Jag ska ju till Tyskland med allt vad det innebär i mode och klädkod. När vi ska ut på kvällen blir det ju snyggbyxorna och bästa skjortan som åker på.
Citera
2013-06-19, 12:28
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Istället för joggingskor kan du ha fobbatofflor i valfritt färg Då kan du bara sparka av dom under sätet framför dig och slipper och knyta snören när det är dags och gå av planet.
Mvh.
Mockasiner kanske?
Citera
2013-06-19, 12:36
Medlem
Vurres avatar
haha men vafan, bara att klä sig vanligt... Man förbereder sig lika mycket inför en flygning, som att åka bil eller tåg....
Citera
2013-06-19, 12:39
Medlem
dawthedudes avatar
Jag tycker ditt val av kläder är heeeelt fel.

För det första, om du ska resa med jobbet så borde du tänka lite på hur du klär dig. Bara för att man ska flyga så behöver du inte klä dig i träningsoverall.

Du ska ju kunna gå och äta på resturang t.ex. direkt när du landar om så skulle vara fallet.

Och om det finns en bussinessclass med platser kvar på så finns det absolut ingen chans i världen att dem skulle välja just dig för en upgrade om du går klädd sådär.

"Slipsbögar" på toan kommer definitivt att störa sig på dig, precis som du misstänker.

Klä dig propert för fan.
Citera
2013-06-19, 12:48
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Flugigt?

Jag ska ju till Tyskland med allt vad det innebär i mode och klädkod. När vi ska ut på kvällen blir det ju snyggbyxorna och bästa skjortan som åker på.

Flygit menade jag givetvis!!!

Va finklädd hela tiden tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här