2013-06-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Och hur går din påkörningsteori ihop med de dödande huggen av ett vasst föremål i bröstkorgen?

Jag tror du har lite otur när du tänker. Inte första gången.

Hon kan ju bara ha blivit skadad, medvetslös och för att få det till mord istället för trafikolycka så kom huggen till.... i ett väldigt missriktat och feltänkt försök att dölja sin egen inblandning...
Citera
2013-06-19, 11:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men herregud, min teori förhöll väl sig kring kända fakta? 2 hugg är bekräftat. Min teori gällde hur de kommit dit. Jag beskrev ett scenario i affekt.

VB springer från GM, som kör ifatt och på, får med sig en kniv ut ur bilen, slänger sig över VB och utdelar två dödande hugg.
Skulle detta scenario strida mot fakta?

Hur händelseförloppet gått till vet ingen än.

Jag misstänker att MrFold faktiskt vet hur det gick till, hen är så tvärsäker på sin sak så att hen dristar sig till att såga vad du säger med sådan självsäkerhet. Lita på MrFold, det är mitt tips.

Det tråkiga är att hen inte pratar ur skägget och berättar för alla oss andra som är nyfikna.
Citera
2013-06-19, 12:01
Medlem
KJ kan ha försökt avstyra ett bråk mellan VB och den som hade gjort henne upprörd, fått blod på sig som senare hamnat i bilen. Om han sedan har blivit hotad så kan det ju förklara varför han ville vara med och leta efter henne men inte skriva in sig. Han kan mycket väl ha antagit vart hon har förts, sett vad som har gjorts med henne och sedan flyttat benen för att det skulle upptäckas.
Citera
2013-06-19, 12:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Se det mer som ett ironiskt inslag i diskussionen kring möjliga teorier. Som jag sa till MrFold, jag bidrar med fakta, det finns en koppling mellan VB och den kvartett som jag skrivit om. Står var och en fritt att foga in det jag presenterar i valfri teori.

Personligen tycker jag att kvartetten är intressant, särskilt MK förhållande till den röda förrådsbyggnaden.

Som lalajlaj var inne på så finns det helt klart olika meningar här i tråden om vad för fakta som är av intresse. Några tycker att allt som verkar "konstigt", "mystiskt" eller åtminstone intressant kan föras fram och diskuteras. Andra anser att saker som inte går ihop med kända och verifierade fakta bara förvirrar diskussionen. I extremfallen blir det rena löjligheterna som när den här lilltoe framför sina "teorier" om att VB kanske dödades genom en påkörning, trots åklagarens bekräftande av dödsorsaken. Jag förstår inte hur någon som inte lider av någon form av utvecklingsstörning på fullt allvar kan lägga in sånt dravel i tråden.

Även mindre tydliga grejer tycker jag personligen att man bör ställa samma krav på. Den som vill lansera spekulationer om att det är en annan eller flera andra GM måste försöka komma fram med en rimlig förklaring till blodfynden som kopplats till KJ och helst även andra indicier, även om vi inte vet så mycket detaljer om dem. Med en rimlig förklaring menar jag då inte "Han/dom sparade blod från offret och bröt sig sen in i KJ:s bil utan att det märktes och planterade ut bevis där". Annars blir det liksom lätt bara fånigt. Och förvirrat.

Lite annorlunda är det förstås med teorier om medhjälpare/med-GM. Men då är det ju kopplingar till KJ som är intressanta, inte till VB.
Citera
2013-06-19, 12:05
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag misstänker att MrFold faktiskt vet hur det gick till, hen är så tvärsäker på sin sak så att hen dristar sig till att såga vad du säger med sådan självsäkerhet. Lita på MrFold, det är mitt tips.

Det tråkiga är att hen inte pratar ur skägget och berättar för alla oss andra som är nyfikna.

Ja, jag fattar inte hur vissa skribenter gång efter annan totalsågar teorier där kända fakta faktiskt finns med. Värre teorier har vi läst och dessa har sluppit igenom.

Motiv har vi heller inte klart för oss, så min senaste öppning beskriver en motivlös handling i affekt.
Enda kända motivet är AN:s heta känslor för BO, därav mitt ponerande med det tidigare.
Det är en härva lösa trådar och ju fler som kan avfärdas, desto klarare framstår bilden, men som sagt, vi är inte där än. Det är för mycket kopplingar än hit, än dit.
Citera
2013-06-19, 12:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Som lalajlaj var inne på så finns det helt klart olika meningar här i tråden om vad för fakta som är av intresse. Några tycker att allt som verkar "konstigt", "mystiskt" eller åtminstone intressant kan föras fram och diskuteras. Andra anser att saker som inte går ihop med kända och verifierade fakta bara förvirrar diskussionen. I extremfallen blir det rena löjligheterna som när den här lilltoe framför sina "teorier" om att VB kanske dödades genom en påkörning, trots åklagarens bekräftande av dödsorsaken. Jag förstår inte hur någon som inte lider av någon form av utvecklingsstörning på fullt allvar kan lägga in sånt dravel i tråden.

Även mindre tydliga grejer tycker jag personligen att man bör ställa samma krav på. Den som vill lansera spekulationer om att det är en annan eller flera andra GM måste försöka komma fram med en rimlig förklaring till blodfynden som kopplats till KJ och helst även andra indicier, även om vi inte vet så mycket detaljer om dem. Med en rimlig förklaring menar jag då inte "Han/dom sparade blod från offret och bröt sig sen in i KJ:s bil utan att det märktes och planterade ut bevis där". Annars blir det liksom lätt bara fånigt. Och förvirrat.

Lite annorlunda är det förstås med teorier om medhjälpare/med-GM. Men då är det ju kopplingar till KJ som är intressanta, inte till VB.

Missade kanske att teorin handlade om en dödande påkörning, men faktum är att en icke dödande påkörning kan han efterföljts av två dödande knivhugg.

Vilka kopplingar som är intressanta för ju står för var och en. Bara för att du inte tycker att en koppling är intressant behöver du ju inte racka ner på den som tycker att det är intressant. Personligen tycker jag att de som har kopplingar till både VB och KJ kan vara intressanta, allt beror på kontexten.
Citera
2013-06-19, 12:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Jag har inte skrivit dödades genom påkörning. Det är du som gör. Men i mitt scenario stoppas hennes flykt från GM. Använd hjärnan du skryter om. Alla vet/ska veta att VB avlidit genom 2 hugg, vart och ett dödande.
Citera
2013-06-19, 12:20
Medlem
Mina grannar har lånat min bil ett antal gånger. Har KJ lånat ut sin bil?
Citera
2013-06-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Mina grannar har lånat min bil ett antal gånger. Har KJ lånat ut sin bil?
Om han skulle gjort det varför har han inte berätta om det då?
Citera
2013-06-19, 12:29
Medlem
lilltoes avatar
@MisterFold

Om du nu sitter och skriver en 6 sidor lång avhandling gällande mitt påpekande - bespara dig.

Ditt senaste inlägg tillförde inte tråden någon nyhet heller, utan avsåg bara kritik mot skribenter och deras teorier. Tråden är lång nog ändå. Kan du inte bilda dig en uppfattning av kända fakta + de uppgifter som ryktas här och lägga fram dem. Skriv inget!

Nu stred jag själv mot det jag nyss skrev för ovanlighetens skull!
Citera
2013-06-19, 12:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Bilen är såld vidare till en tredje person men förmodligen ännu inte omregistrerad. Vad den tredje personen har haft för avsikt med parkeringen är oklart. Alltså: JF är inte ägare till bilen längre. Inte heller personen JF köpte bilen av.
Om du vet det så vet du säkert vem den nye ägaren är. Nån med anknytning till MK?

När var ägarbytet isf inskickat, efter att JF dök upp i tråden?
Citera
2013-06-19, 12:48
Medlem
När är nästa häktningsförhandlingar om det inte går till åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in