2013-06-19, 11:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
"Då är du öppen för kvartetten PM som bott granne med VB och nu är granne med KJ, MK, HE, JF vars syster bor granne med KJ? Alla med en koppling till varandra. Det finns en direkt koppling till fyndområdet via det röda förrådet.

Vad säger du, långsökt?"

Problemet med kopplingarna är att de inte alls är ovanliga i sin struktur i Boden. Saknar en koppling mellan BO och någon av dessa personer. Kopplingarna utgår från KJ och hans bostads placering.

Ett vittne har uttalat sig i media (ref saknas) om att MGM och sällskap har kommit i bil med systempåse under den troliga brottsdagen. Systembolaget stänger kl. 14. Enligt MGM hämtades BO upp kl 16. Är påsen från den aktuella dagen? Innehöll den alkohol? Är den en del i att skapa en tidsrymd för att utföra ett brott? Innehöll den goda öl att avnjuta under kvällen?[/quote]

PM har varit Facebookvän med VB tills för inte så länge sedan om jag förstått saken rätt, han har också bott granne med VB på Ugglegatan, kan väl inte vara mer koppling än så såvida de inte strulade? PM kan ju ha känt till att VB var inne hos grannen, svartsjuka. Det finns en tydlig koppling mellan VB och PM. Saken blir ju inte mindre intressant när vi känner till kopplingen PM och HE som påståtts ha fått en huvudskada aktuell natt, MK som disponerar en fastighet hundratalet meter ifrån fyndplatserna, samt JF som sägs vara en buse.
Citera
2013-06-19, 11:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag tror fortfarande att AN, (frun till karatetränaren), gjort ett beställningsmord på VB. Kanske har KJ utfört det men det är osäkert.

Kanske dags att undersöka om det finns några band mellan AN och PM, HE, MK samt JF?
Citera
2013-06-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Tack för snabbt svar! Var det verkligen 4/5 MK åkte för drograttfylla? Tid? Tycker han verkar som potential gm, strulig, våldsam, kan han vara den hemliga beundrare som VB inte ville ha att göra med? Är han gift med sin thaifru fortfarande eller?

Edit: det enda jag hittar i lokala medier är kvinnan i 45års åldern som blev tagen natten 5/5 för rattfylleri.

onsdag 19 juni 2013
NyheterSportKulturNöjeFamiljelivLedareDebattResorE konomiWebb-TVBloggarInnehåll A-Ö
BostadFiskeJaktGömda rumNyhetsquiz

"Tre togs för drograttfylla
NORRBOTTEN.
Tre personer misstänks för rattfylleri efter att ha kört påverkade av droger på tisdagen. Den första stoppades av polisen i centrala Boden klockan 10.51.
13.17 togs nästa drogade förare, denna gång i centrala Haparanda. Personen är född 1984.
Sju minuter senare var det dags för kollegorna i inlandet att göra nästa ingripande. En förare född 1990 greps i Haparanda, också denne misstänkt för drograttfylleri.
Alla tre medtogs till respektive polisstation för vidare utredning.
Publicerad 15 maj 2012 15:58
Uppdaterad 15 maj 2012 15:58"

Enda noteringen om misstänkta drograttfyllor i Boden under 2013 i länstidningarna.
Citera
2013-06-19, 11:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Alla teorier är bra utom dom dåliga heter det, och teorin att KJ skulle ha kört på VB i fyllan och därefter styckat kroppen kan väl hänföras till de riktigt usla "teorierna". Antar att den är framförd som ett dåligt skämt ?

Uppgifter har gjort gällande att VB tackat nej till skjuts, då KJ druckit en öl och lämnat adressen gående, enligt KJ. Han har också uppgett att han varit hos en bror och spelat tv-spel. Lillebror var i föräldrahemmet och jammade med en kompis den kvällen, som nu en skribent skriver, och att KJ kom dit vid 21-snåret. Förmodligen har han tagit bilen dit. Detta är KJ:s alibi från 21-tiden, som bekräftas av en kompis kompis. Brodern är alltså lillebror.
Citera
2013-06-19, 11:12
Medlem
Cyborg_ses avatar
Ingen som vet om någon eller några av alla dessa nämnda personer i tråden är insnöade på ämnet "seriemördare" ? Varför jag undrar är att det finns viss info. som ej är bekräftad och som jag inte vill gå ut med innan jag vet mera...
Citera
2013-06-19, 11:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Kanske dags att undersöka om det finns några band mellan AN och PM, HE, MK samt JF?

Ja, absolut, varför inte, det var ett tag sedan tråden fylldes på med nya misstänkta, även om AN är en gammal goding som hela tiden kommer tillbaka.

Kör hårt!

Och till er andra så undrar jag om det framkommit om både stugan och lägenheten fortfarande är avspärrade?
Citera
2013-06-19, 11:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Problemet med kopplingarna är att de inte alls är ovanliga i sin struktur i Boden. Saknar en koppling mellan BO och någon av dessa personer. Kopplingarna utgår från KJ och hans bostads placering.

Ett vittne har uttalat sig i media (ref saknas) om att MGM och sällskap har kommit i bil med systempåse under den troliga brottsdagen. Systembolaget stänger kl. 14. Enligt MGM hämtades BO upp kl 16. Är påsen från den aktuella dagen? Innehöll den alkohol? Är den en del i att skapa en tidsrymd för att utföra ett brott? Innehöll den goda öl att avnjuta under kvällen
PM har varit Facebookvän med VB tills för inte så länge sedan om jag förstått saken rätt, han har också bott granne med VB på Ugglegatan, kan väl inte vara mer koppling än så såvida de inte strulade? PM kan ju ha känt till att VB var inne hos grannen, svartsjuka. Det finns en tydlig koppling mellan VB och PM. Saken blir ju inte mindre intressant när vi känner till kopplingen PM och HE som påståtts ha fått en huvudskada aktuell natt, MK som disponerar en fastighet hundratalet meter ifrån fyndplatserna, samt JF som sägs vara en buse.

Ja då återstår bara att förklara hur detta alternativa GM-scenario går ihop med den tekniska bevisningen mot KJ och den mängd indicier som tycks finnas.

Kopplingarna du talar om tycker jag inte säger i stort sett någonting i en småstad som Boden. Du behöver sannolikt inte mer än 2 led för att hitta kopplingar mellan vilka valfria personer i staden som helst.
Senast redigerad av MrFold 2013-06-19 kl. 11:22.
Citera
2013-06-19, 11:19
Medlem
Citat:

Då skulle det bli mer intressant...
Tror att AN inklusive familj är förhörda och helt avförda från utredningen i nuläget. Koppling kan dock finnas via grannar, barn, skolkompisar till barn, tidigare arbetskompisar etc etc. Tror att MK:s hyra av förråd i sig kan göra att kopplingen känns tyngre. Tidigare fanns möjlighet för privatpersoner att hyra in sig i gamla förråd i området, ska inte svära på att det är så idag. Hur är kopplingen mellan HE och PM? Utom att de bor i samma område?
Citera
2013-06-19, 11:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Uppgifter har gjort gällande att VB tackat nej till skjuts, då KJ druckit en öl och lämnat adressen gående, enligt KJ. Han har också uppgett att han varit hos en bror och spelat tv-spel. Lillebror var i föräldrahemmet och jammade med en kompis den kvällen, som nu en skribent skriver, och att KJ kom dit vid 21-snåret. Förmodligen har han tagit bilen dit. Detta är KJ:s alibi från 21-tiden, som bekräftas av en kompis kompis. Brodern är alltså lillebror.

Och hur går din påkörningsteori ihop med de dödande huggen av ett vasst föremål i bröstkorgen?

Jag tror du har lite otur när du tänker. Inte första gången.
Citera
2013-06-19, 11:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Ja då återstår bara att förklara hur detta alternativa GM-scenario går ihop med den tekniska bevisningen mot KJ och den mängd indicier som tycks finnas.

Kopplingarna du talar om tycker jag inte säger i stort sett någonting i en småstad som Boden. Du behöver sannolikt inte mer än 2 led för att hitta kopplingar mellan vilka valfria personer i staden som helst.[/quote]

Jag säger så här, jag bidrar med fakta, värderingen kan vi göra gemensamt, du bidrog just nu med en aspekt. Se mitt svar om de här kopplingarna i skenet av en teori som någon framförde om att VB slogs ner utanför KJ bostad.
Citera
2013-06-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Kopplingarna du talar om tycker jag inte säger i stort sett någonting i en småstad som Boden. Du behöver sannolikt inte mer än 2 led för att hitta kopplingar mellan vilka valfria personer i staden som helst.

Backar upp på bägge.
Citera
2013-06-19, 11:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, absolut, varför inte, det var ett tag sedan tråden fylldes på med nya misstänkta, även om AN är en gammal goding som hela tiden kommer tillbaka.

Kör hårt!

Och till er andra så undrar jag om det framkommit om både stugan och lägenheten fortfarande är avspärrade?

Se det mer som ett ironiskt inslag i diskussionen kring möjliga teorier. Som jag sa till MrFold, jag bidrar med fakta, det finns en koppling mellan VB och den kvartett som jag skrivit om. Står var och en fritt att foga in det jag presenterar i valfri teori.

Personligen tycker jag att kvartetten är intressant, särskilt MK förhållande till den röda förrådsbyggnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in