2013-06-19, 00:37
Medlem
LemPicas avatar
Min granne har hyrt ut sin lägenhet i andra hand till en brud.
VARJE kväll/natt har hon en snubbe där och dom verkar knulla skiten ur varandra.
Kul för dom, men dom verkar inte fatta hur lyhört det är här och dom knullar i en sunkig gammal bäddsoffa som låter som om den kommer braka sönder närsomhelst.

Dessutom står den upp mot min vardagsrumsvägg så min tavla + högtalare höll på att ramla ner i förrgår (bor i ett gammalt landshövdingehus).

Ännu mer irriterande är att dom inte stönar, ALLS ??
Knullar man på som fan som dom gör fattar jag inte hur dom kan hålla käften.

Nästa gång tänker jag be dom knulla på golvet, en stol, duschen, toastolen, köket å vart fan som helst förutom den trasiga gamla bäddsoffan som är förfärlig.
Dom håller naturligtvis på i evigheter också.

Sen någon gång mitt i natten när dom är klara kilar snubben.

Så jävla trött på detta

P.s Bör jag lägga en lapp i brevlådan med mina förslag på andra knullplatser undertecknat med mitt namn, eller skall jag knacka på och ta det face to face?
Har aldrig mött bruden och då ej heller hälsat. Har bara sett hennes namn på dörren. D.s
Citera
2013-06-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Dom håller käften för att de vet att det är lyhört Att det sen låter i bäddsoffan kan de ju inte rå för. Huga för att behöva lyssna till det där, du får väl sätta upp en lapp om att det är lyhört och behöver väl inte specificera att du hör när de pippar för att inte trampa någon på tårna så att säga.
Citera
2013-06-19, 00:51
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
[/spoiler]
Dom håller käften för att de vet att det är lyhört Att det sen låter i bäddsoffan kan de ju inte rå för. Huga för att behöva lyssna till det där, du får väl sätta upp en lapp om att det är lyhört och behöver väl inte specificera att du hör när de pippar för att inte trampa någon på tårna så att säga.

Jo, men vet man att det är lyhört borde dom fatta att soffan låter som f*n.
Men ditt tips om lyhördhet utan att nämna knulleriet är nog bättre.
Lite finlir så där

Tack för tipset
Citera
2013-06-19, 01:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag tvivlar starkt på att någon annan granne störs av dem. De bor direkt ovanför mig i en exakt likadan tvåa, så det är bara jag som hör dunsarna i taket och får mattdamm på balkongen. Så jag är helt ensam i detta fall.

Jag har funderat på sätt att hämnas, men kommer inte på något bra. Slänga in någon extremt illaluktande och genomskinlig vätska genom brevinkastet kanske. Någon som har något tips?

Liquid Ass Den ultimata hämden.

Och om du kan få tag i det, smörsyra. Ammoniak stinker fint det med.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Flytande röv.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=660403&titl e=Liquid%20Ass&

Fan, 2a på bollen
Senast redigerad av Sereena 2013-06-19 kl. 01:10.
Citera
2013-06-19, 04:41
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den ultimata hämden.

Och om du kan få tag i det, smörsyra. Ammoniak stinker fint det med.

Edit:

Fan, 2a på bollen

Annars kan man köpa en burk surströmming det finns på många matbutiker dock är det ganska låg nivå att ägna sig åt sådana här saker men det kanske är det enda som dessa personer förstår sig på
Citera
2013-06-19, 05:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Annars kan man köpa en burk surströmming det finns på många matbutiker dock är det ganska låg nivå att ägna sig åt sådana här saker men det kanske är det enda som dessa personer förstår sig på
Grejen med flytande röv är att den stinker fan utan att lämna några direkta spår, en surströmmingsburk lämnar en rätt bra fläck på hallmattan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fan, 2a på bollen
visst va tipset bra
Citera
2013-06-20, 15:45
Medlem
mhns avatar
Liquid ass? Låter intressant. Detta tror jag att jag ska smeta in deras mattor med när de skakar dem från sin balkong nästa gång. Tack för tipsen.
Citera
2013-06-20, 15:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Smeta? det vore synnerligen korkat för då kommer dina händer stinka röv i flera timmar flaskan kommer med "spraykork" och finns i 2 varianter, dimma och stråle.
Stråle är nog bäst om man vill "märka" föremål eller ned i brevlådor och sägs va lite mer diskret att använda än dimma, dimma däremot är mycket snabbare att stinka ned rummet.
Citera
2013-06-20, 17:13
Medlem
Granne förpestar trapphuset med svettodör!

Det har trillat in en ny gubbe i samma trapp som mig, och karln stinker svett så inihelvet.
Han bor på tredje våningen av tre och jag bor på andra, och nu när jag kom hem så fick jag svårt att andas när jag närmade mig min dörr.
Det sticker i ögonen och luftvägarna sätts igen.
Det är svårt att beskriva hur illa det luktar, men jag jobbar som röris och det här är värre än allt jag stött på på jobbet.

Jag gissar att han har någon slags sjukdom eller åkomma av något slag, så någonstans är det väl synd om honom för han lär inte kunna leva ett normalt liv.
Det brukar hänga en handduk utanför hans dörr, någon som har en aning om varför?
Han ser proper ut och jag tror han bor ihop med en tant här.

Men trots allt så går det inte att ha det såhär, hur ska man gå tillväga?
Vi bor i en bostadsrätt.
Citera
2013-06-20, 17:37
Moderator
Tystnads avatar
Trodde sådant här bara förekom i hyreslägenheter ...

Inte mycket du kan göra ,troligen märker han inte stanken själv.
Hur ser det ut i hans lägenhet ? En svinstia ?

Öppna fönstret i trapphuset lite är en lösning.
Lägg en lapp i brevlådan där du påpekar stanken ,fast tveksamt om han bryr sig.
Handu kutanför dörren ? Någon fix ide kanske ,eller så är han så svettig om handen att han föst måste torka av handen innan han kan trycka ner handtaget ??
Citera
2013-06-20, 17:40
Medlem
speeeds avatar
Jag hade en kollega på ett tidigare jobb som var likadan, en kvart efter han duschat så stank det igen. Nån sjukdom som satt sig på svettkörtlarna.
Citera
2013-06-20, 18:30
Medlem
pickelhaupts avatar
Vad ät problemet? Hur ofta är du i ett trapphus? Tar tio sek att skynda sig från porten till lägehetsdörren eller tvärtom. Håll andan och förstå att farbrorn är sjuk. I vissa länder dör folk dom flugor och många i världen har inte ens en lägenhet!! Lova mig att njuta av ditt liv nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in