2013-06-18, 21:30
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Situationen går nog snarare mot att övriga etablerade partier tvingas till en tankeställare, där de tvingas fundera vad i SD's politik det är som folk köper.

Visst förskjutningen går sakta, men förskjutningen är märkbar, och inte bara i Sverige.

Dom vet redan vad det är som folk köper med SD's politik. Dom vet att dom har fel. Dom är mycket väl medvetna om att landet är på väg att gå käpprätt åt helvete. Många av dom i alla fall. Problemet är att dom har målat in sig i ett hörn med "rasist"-snacket, och vill inte uppfattas som rasister själva.

Gudrun Schyman tror fortfarande på sitt eget rasist-dravel, men det är bara för att hon är en bitter efterbliven feminist med oförmåga att se tydliga samband med problemen ute i samhället.

Att dom andra partierna blankt ignorerar det faktum att Sverige håller på att tas över av muslimer, att det planeras skräckinjagande framtida våldskravaller och att det kommer smälla av bomber mitt inne i stan, kommer slutligen leda till att SD blir Sveriges största parti.

Jag är helt övertygad om detta. Och efter detta kommer SD ha så mycket respekt från folket för att dom hela tiden har varit ärliga och sagt sanningen, att dom kommer fortsätta vara ett av dom största partierna i Sverige.

Men, som sagt... först krävs det lite jihad-avrättningar på öppen gata, lite fler våldskravaller och lite mer bomber. Samt lite gruppvåldtäkter i rask följd. Därefter kommer nog folk vakna upp ur dvalan.
Senast redigerad av deadset 2013-06-18 kl. 21:33.
2013-06-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Huvudnyhet vart`?

Har varit det på Aftonbladet under dagen. Även Expressen hade den långt upp.
2013-06-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Dom vet redan vad det är som folk köper med SD's politik. Dom vet att dom har fel. Dom är mycket väl medvetna om att landet är på väg att gå käpprätt åt helvete. Många av dom i alla fall. Problemet är att dom har målat in sig i ett hörn med "rasist"-snacket, och vill inte uppfattas som rasister själva.

Gudrun Schyman tror fortfarande på sitt eget rasist-dravel, men det är bara för att hon är en bitter efterbliven feminist med oförmåga att se tydliga samband med problemen ute i samhället.

Att dom andra partierna blankt ignorerar det faktum att Sverige håller på att tas över av muslimer, att det planeras skräckinjagande framtida våldskravaller och att det kommer smälla av bomber mitt inne i stan, kommer slutligen leda till att SD blir Sveriges största parti.

Jag är helt övertygad om detta. Och efter detta kommer SD ha så mycket respekt från folket för att dom hela tiden har varit ärliga och sagt sanningen, att dom kommer fortsätta vara ett av dom största partierna i Sverige.

Men, som sagt... först krävs det lite jihad-avrättningar på öppen gata, lite fler våldskravaller och lite mer bomber. Samt lite gruppvåldtäkter i rask följd. Därefter kommer nog folk vakna upp ur dvalan.

Jag förstår din misstro till maktens män. Själv tror jag de i många (inte alla) fall är så djupt inne på sitt spår att de tror på sitt eget skitsnack. Jag tror det kommer krävas en total kollaps följt av en nydaning av Sveriges hela politik för att få till stånd en förändring.
Inte heller tror jag gemene man i Sverige kommer "vakna upp" om ditt scenario utspelar sig tyvärr. Inte förrän verkligheten kommer och hälsar på i egen hög person. Först då fredagsmyset med Lets dance och chips är hotat kan vi få se en motsvarande reaktion. Att läsa om alla negativa aspekter i tidningar, vilka alla formulerats och paketerats politiskt korrekt, för att lättare smältas kommer inte få någon avsevärd effekt. Då hade vi redan kunnat förvänta oss en reaktion för länge sedan.
Vi går i allt raskare takt mot vårt eget lilla USA här hemma i Svedala. Tacka den vita skulden för det.
2013-06-18, 21:52
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziren
De "övriga" tror för det första inte på att invandringen kostar 100 miljarder per år som de senaste undersökningarna visade. Även om de tror på dem tycker de att priset är värt att betala för att hjälpa människor. De tror att dessa pengar är väl spenderade på invandrare istället för att lägga pengar på att föda upp barn från dag 1 och bekosta hela resan genom dagis och skola vilket kostar mycket pengar det också.

Lurare och naiva är möjligt men de "övriga" har inte samma världsbild. Det tror jag är något man måste förstå för att få någon ändring. Om nu Reinfeldt med flera gjort någon groda så bevisar det ingenting. Allt han säger går att vinkla åt det ena eller andra hållet.

Kalla honom gärna för idiot eller dylikt men att kalla honom för landsförrädare som vill förgöra vårat land är kontraproduktivt.
Problemet är att kostnaden för invandringen aldrig har presenterats och de siffror som bollats runt inte sätts i ett sammanhang.
Hade PK media varit aktiva i ett mer normalt land än extrema Sverige så hade vi kunnat se de här siffrorna för tiotalet år sedan och en pågående diskussion om rimligheten att lägga mer pengar på invandringen än vad polis och militär sammantaget kostar.
Däremot börjar en del medelklass börja gnöla över att man inte får något för skattepengarna längre och suckar vid skrivbord och fikabord vart stålarna tar vägen.
Efterhand så kommer kopplingen invandring och minskande effekt av världens högsta skatter börja sjunka in och folk börjar agera utifrån den vetskapen.
Vi har redan ett genombrott där det då och då de facto seglar upp kritiska synpunkter på invandringen i media, något som var otänkbart för 15 år sedan.
Vidare så drabbas alla delar av landet av invandringen numer så att det blir allt svårare för offerkoftorna att upprätthålla illusionen om den gode snälle babben.
Det är bidragsparasiten, våldtäktsmannen, tjuven och den religiösa fanatikern som allt fler förknippar med babbar.
För 15 år sedan var det pizzabagare och kemtvättsägare.
Sverige vaknar sakteliga, men vi håller på att vakna.
Valet 2014 kommer sända chockvågor genom sjuklövern.
2013-06-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Problemet är att kostnaden för invandringen aldrig har presenterats och de siffror som bollats runt inte sätts i ett sammanhang.
Hade PK media varit aktiva i ett mer normalt land än extrema Sverige så hade vi kunnat se de här siffrorna för tiotalet år sedan och en pågående diskussion om rimligheten att lägga mer pengar på invandringen än vad polis och militär sammantaget kostar.
Däremot börjar en del medelklass börja gnöla över att man inte får något för skattepengarna längre och suckar vid skrivbord och fikabord vart stålarna tar vägen.
Efterhand så kommer kopplingen invandring och minskande effekt av världens högsta skatter börja sjunka in och folk börjar agera utifrån den vetskapen.
Vi har redan ett genombrott där det då och då de facto seglar upp kritiska synpunkter på invandringen i media, något som var otänkbart för 15 år sedan.
Vidare så drabbas alla delar av landet av invandringen numer så att det blir allt svårare för offerkoftorna att upprätthålla illusionen om den gode snälle babben.
Det är bidragsparasiten, våldtäktsmannen, tjuven och den religiösa fanatikern som allt fler förknippar med babbar.
För 15 år sedan var det pizzabagare och kemtvättsägare.
Sverige vaknar sakteliga, men vi håller på att vakna.
Valet 2014 kommer sända chockvågor genom sjuklövern.

Vilket valresultat tror ni krävs för att orsaka en chockeffekt hos sjuklövern? 10, 15, 20%?
Jag hoppas du har rätt och jag fel
2013-06-18, 22:48
Bannlyst
Citat:
Vilket valresultat tror ni krävs för att orsaka en chockeffekt hos sjuklövern? 10, 15, 20%?

Bara en marginell ökning lär ge oss gråtande SSU:are och barnsliga vänsterledare på valnatten, men då en fördubbling inte är omöjlig så kan vi nog räkna med ett jävla liv veckorna efter valnatten.
2013-06-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset

Det roliga är ju att Gudrun schyman har blivit en allt det hon försöker stoppa, en kvinnohatare. Så hatisk mot SD att hon börjat tysta och vägrar diskutera något som handlar om muslimer och nysvenskars våld mot kvinnor.

En multikulti-land kommer aldrig fungera, jag hoppas svensken inser det medan vi fortfarande är majoritet vita i det här landet, annars kan det bli tufft.
2013-06-18, 23:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Bara en marginell ökning lär ge oss gråtande SSU:are och barnsliga vänsterledare på valnatten, men då en fördubbling inte är omöjlig så kan vi nog räkna med ett jävla liv veckorna efter valnatten.

Allt över 10% lär nog ge de flesta PKiter och vänsterextrema hjärnblödning. Över 15 och det blir massjälvmord ā la domedagssekt, någon kanske gör en Jihad på SDs partikongress.
2013-06-19, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Allt över 10% lär nog ge de flesta PKiter och vänsterextrema hjärnblödning. Över 15 och det blir massjälvmord ā la domedagssekt, någon kanske gör en Jihad på SDs partikongress.

Det är nästan synd att Stieg Larsson inte lever för att ta del av det. Nåja, jag nöjer mig att se Lisa Bjurwald vilja ta självmord i protest mot valresultatet.
2013-06-19, 01:15
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted

Varför litar du mest på Sentio? Det är en av de institut som avviker mest från snittet.

Tre skäl:

1) De låg nära valresultatet med sin opinionsundersökning i september 2010. Ett av de institut som låg närmast valresultatet.

2) Det är ett norskt institut med ledning och personal utan byxångest inför SD eller andra politiska strömningar i Sverige

3) De saknar, så vitt jag vet, kontinuerlig uppdragsgivare för de svenska opinionsundersökningarna.

Flera svenska/svenskbaserade institut har personal som är öppet negativa till SD. Flertalet uppdragsgivare till övriga institut är svenska dagstidningar/radio/TV-kanaler som är öppet motståndare till minskad invandring och SD. Jämför Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski som i direktsänd TV mörkar opinionsresultat för SD eftersom "höga siffror för SD kan bli en självuppfyllande profetia".
2013-06-19, 17:20
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Chockeffekten har nog redan infunnit sig. Tre års systematisk hjärntvätt av sjuklövern och media har inte fungerat. SD har kvar sina gamla väljare, och nya har tillkommit. Och så kommer det fortsätta.

Jag har hört Reinfeldt, Lööf, Löfvén och Ullenhaag, med fler, allihop använda "Åkesson menar att det är invandrarnas fel", trots att han aldrig någonsin har sagt det. Dom har använt den meningen flitigt och ofta i debatter det senaste året för att hjärntvätta väljarna, och misslyckats totalt. Man har kommit överens internt om olika indoktrinerings-tekniker, men ingenting fungerar.

"Järnrörsskandalen" har man också kört med, och det har skitit sig totalt.

Kort och gott för att det Åkesson säger är sakligt och faktabaserat. Han har sagt samma sak hela tiden ända sedan 2010, och folk börjar inse att det faktiskt stämmer.

Jag tippar på 15% i valet nästa år. Kanske dubbelt så mycket 2018. Sverige håller på att vakna.
2013-06-19, 18:29
Medlem
Jag röstade på moderaterna senast och bokstavligen avskydde sd när dem intog riksdagen 2010. Skämdes att vi hade fått in "rasister" som ville ha ett vitt Sverige och som ville sätta alla invandrare på ett flyg tillbaka. Det var den bilden jag hade och säkert många andra.

Självklart blev man lite nyfiken på sd, man ville se hur idioterna resonerade. Snabbt insåg man att något är en smula fel när man faktiskt hörde sd. Jag hade förväntat mig ett riktigt hat i retoriken mot invandrare. Men man hörde något annat. Man hade förväntat sig något helt annat efter alla demonstrationer efter valet där man ville kasta ut sd:are ur landet och alla som grät och bekymrade över situationen. Men icke!

Jag blev till en början sd neutral och då la jag anspråk på att sd mycket väl kan få 10-12% i nästa val. Folk skrattade åt det. Men i dagsläget är det där dem ligger. Jag är helt säker på det, om inte mer, kanske 13-15% i dagsläget.

Vad grundar jag det på?

För det första: Efter valet 2010 var det bokstavligen ingen som jag kom i kontakt med som öppet sade sig sympatisera med sd. Nej det var enbart hat. Hatet försvann efter cirka 8 månader. Nu var det ovanligt att man hörde någon säga "nej sd är äckliga rasister".

Om jag hoppar över månader och år fram tills idag är det en helt annan ton. Människor jag aldrig någonsin trodde skulle sympatisera med sd gör det nu öppet. Inte jätte många, men dem finns.
Min poäng är att fler och fler numera öppet vågar visa sin sympati. Men svenskar är fortfarande relativt konflikträdda av sig, det är fakta. Att tonen i allmänhet har blivit positivare kring sd, måste tyda på att det finns massvis med människor som numera sympatiserar med sd. Men som inte vågar visa det. Vad finns det för annan förklaring? Jag minns efter valet att man pratade skit om människor man fick höra hade röstat på sd. Man sa "shit, den där Per, är han rasist alltså?". Den jargongen existerar inte mer, i alla fall inte i min umgängeskrets som är stor.

Som det ser ut idag kommer jag missnöjesrösta på sd, för att visa dem andra partierna och framförallt moderaterna att samhället är på väg i fel riktning. Jag avskyr att moderaterna ens kompromissar med miljönissarna som växt upp på Söder där problem inte existerar. Jag avskyr retoriken numera där man pratar runt allt med massa toma ord. Nej, det krävs mycket nu, mycket att bevisa för att jag ska ändra mig tills nästa val.

Nu, vad jag tror att sd kommer att få i nästa val. NU kommer säkert folk att skratta igen. Men jag är övertygad om att det blir 14-20%. Dessa opinionsundersökningar visar endast att flera nu vågar säga rakt ut att man sympatiserar med sd. I telefonundersökningar har folk fortfarande svårt att säga det rätt ut till den som ringer (konflikträdsla). Man tror att den personen som vanligtvis bara vill göra så många intervjuer som möjligt kommer att döma en och jag tror att merparten finns i den gruppen. Därför kan man förvänta sig en hög siffra i nästa val.

Tack för att ni läste och hoppas ni fann det intressant!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in