2013-06-18, 17:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Snacket om att SD är ett "enfrågeparti" är dels felaktigt (som vanligt har SD-angriparna inte ens läst partiprogrammet), dels tämligen meningslöst om det visar sig att invandringsproblemen blir huvudfrågan i valet 2014. Det är ungefär som att säga att ett parti som kämpar mot arbetslöshet är ett "enfrågeparti". Vissa frågor är så viktiga att de skär tvärs över hela samhällsekonomin, och den katastrofala massinvandringen är utan tvekan en sådan.

Snarare borde man berömma SD för att så skickligt prickat in den fråga som är på väg att bli absolut hetast inom svensk debatt.

Att skylla på att SD är ett "enfrågeparti" är en usel bortförklaring till varför man inte vill rösta på dem. Säg som det är: ni är fortfarande påverkade av PK-medias bisarra propaganda.

- F.G
2013-06-18, 17:25
Medlem
Zirens avatar
Jag tror att många SD'are måste sluta tro att de rödgröna och alliansen vill att Sverige går under. Visst kan man skämta lite om det men om ni faktiskt vill ändra deras väljares åsikter måste ni förstå varför de inte köper SD's politik.

Om jag äter godis för att jag tror att det är nyttigt så är ju inte lösningen att försöka få mig att sluta köpa godis att säga åt mig att godis är äckligt.

Dålig jämförelse kanske men hoppas någon förstår vad jag menade.
2013-06-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziren
Jag tror att många SD'are måste sluta tro att de rödgröna och alliansen vill att Sverige går under. Visst kan man skämta lite om det men om ni faktiskt vill ändra deras väljares åsikter måste ni förstå varför de inte köper SD's politik.

Om jag äter godis för att jag tror att det är nyttigt så är ju inte lösningen att försöka få mig att sluta köpa godis att säga åt mig att godis är äckligt.

Dålig jämförelse kanske men hoppas någon förstår vad jag menade.

Situationen går nog snarare mot att övriga etablerade partier tvingas till en tankeställare, där de tvingas fundera vad i SD's politik det är som folk köper.

Visst förskjutningen går sakta, men förskjutningen är märkbar, och inte bara i Sverige.
2013-06-18, 17:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag tror att många SD'are måste sluta tro att de rödgröna och alliansen vill att Sverige går under.Visst kan man skämta lite om det men om ni faktiskt vill ändra deras väljares åsikter måste ni förstå varför de inte köper SD's politik.

Varför skulle vi inte tro det?

Citat:
22h segerfeldt:

@Runfalk Hellre kåkstad i Sverige än i Mogadishu.
2013-06-18, 18:48
Medlem
Just nu är det 1767st inne på Avpixlat.info

Vadan denna peak?
Eller är detta vanliga siffror vid denna tiden? det är flera hundra högre än jag sett förut?
2013-06-18, 18:51
Medlem
Zirens avatar
De "övriga" tror för det första inte på att invandringen kostar 100 miljarder per år som de senaste undersökningarna visade. Även om de tror på dem tycker de att priset är värt att betala för att hjälpa människor. De tror att dessa pengar är väl spenderade på invandrare istället för att lägga pengar på att föda upp barn från dag 1 och bekosta hela resan genom dagis och skola vilket kostar mycket pengar det också.

Lurare och naiva är möjligt men de "övriga" har inte samma världsbild. Det tror jag är något man måste förstå för att få någon ändring. Om nu Reinfeldt med flera gjort någon groda så bevisar det ingenting. Allt han säger går att vinkla åt det ena eller andra hållet.

Kalla honom gärna för idiot eller dylikt men att kalla honom för landsförrädare som vill förgöra vårat land är kontraproduktivt.
2013-06-18, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Just nu är det 1767st inne på Avpixlat.info

Vadan denna peak?
Eller är detta vanliga siffror vid denna tiden? det är flera hundra högre än jag sett förut?

Det är för att Avpixlat är en huvudnyhet nu när Ekeroth får skatta för att ekonomiska gåvor till hemsidan.
2013-06-18, 19:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
De "övriga" tror för det första inte på att invandringen kostar 100 miljarder per år som de senaste undersökningarna visade. Även om de tror på dem tycker de att priset är värt att betala för att hjälpa människor. De tror att dessa pengar är väl spenderade på invandrare istället för att lägga pengar på att föda upp barn från dag 1 och bekosta hela resan genom dagis och skola vilket kostar mycket pengar det också.

Lurare och naiva är möjligt men de "övriga" har inte samma världsbild. Det tror jag är något man måste förstå för att få någon ändring. Om nu Reinfeldt med flera gjort någon groda så bevisar det ingenting. Allt han säger går att vinkla åt det ena eller andra hållet.

Kalla honom gärna för idiot eller dylikt men att kalla honom för landsförrädare som vill förgöra vårat land är kontraproduktivt.

Så du menar att driva välfärden i kollaps, upprättande av parallellsamhällen och den accelererande gängkriminaliteten är väl investerade pengar?
2013-06-18, 19:38
Medlem
Citat:

Ja, en del kanske är beredd att offra välfärden för att hjälpa folk, det respekterar jag, hur idiotiskt det än är. MEN då får man fan vara öppen med hur jävla mycket det kostar med, det är vad vi Sverigedemokrater är less på, inte invandrarna, utan att folket blivit lurade att tro att vi går plus på invandringen och att den behövs, vilket inte stämmer.

Om folket vill ha invandring får vi väl rösta om det, lägg alla kort på borden och säg hur mycket vi tjänar/förlorar och kör en folkomröstning. Men det vill man inte göra, hade invandringen varit en sådan vinst som sjuklövern säger hade vi redan haft det på papper och SD hade varit neutraliserad, men nu är det i princip omöjligt att räkna ut hur mycket vi tjänar/förlorar för man vill inte att det ska komma ut.
2013-06-18, 20:25
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Ja, en del kanske är beredd att offra välfärden för att hjälpa folk, det respekterar jag, hur idiotiskt det än är. MEN då får man fan vara öppen med hur jävla mycket det kostar med, det är vad vi Sverigedemokrater är less på, inte invandrarna, utan att folket blivit lurade att tro att vi går plus på invandringen och att den behövs, vilket inte stämmer.

Om folket vill ha invandring får vi väl rösta om det, lägg alla kort på borden och säg hur mycket vi tjänar/förlorar och kör en folkomröstning. Men det vill man inte göra, hade invandringen varit en sådan vinst som sjuklövern säger hade vi redan haft det på papper och SD hade varit neutraliserad, men nu är det i princip omöjligt att räkna ut hur mycket vi tjänar/förlorar för man vill inte att det ska komma ut.

Ja, i OECD-rapporten som är aktuell gick att utläsa att svenskarna var det folk där flest trodde att invandringen går med plus. I övrigt så bekräftar ju OECD-undersökningen att invandringen går med rejält minus. Om man bara räknar direkta transfereringar mellan samhälle och individ så lämnar invandrarna som grupp förstås ett mindre bidrag, vilket dock inte täcker samhällets övriga kostnader för invandrarna. Svenskarna som grupp lämnar dock ett mycket stort överskott.

Det överskottet används för att betala allt man tar för givet i Sverige, för utan det finansiella överskottet i transfereringarna så skulle inte landet gå runt. Där kan man säga att invandrarna åker snålskjuts.

Eftersom folk ofta tror som jag skrev i det kursiverade ovan, så är det en nyckelfråga att föra fram vad storleksordningen på invandringskostnaderna är. Samt att det verkligen finns en pk-maffia som gör allt för att mörklägga. Jag har läst OECD-rapporten, ett antal artiklar skrivna av pk-jornalister samt Ullenhags tweet. Den där karln skrev tammef-n att det var en myt att invandringen kostade pengar och att det var bra att OECD nu "avslöjade" myten. Det är alltså verkligen sant att det sker en mörkläggning - för t o m integrationsministern ljög på Twitter.
2013-06-18, 20:30
Medlem
Zirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune

Nä visst. Jag tänker också rösta på SD. Jag tror att invandringen kostar för mycket pengar kontra hur mycket människor det faktiskt hjälper. Jag tror att invandringen idag ökar klyfterna och skapar parallell-samhällen. Jag tror också att det finns en gräns för hur många vi tar in och att på ett bra sätt ta hand om dem och integrera dem. Det gör vi inte genom att placera dem i Husby.

Men, det finns fördelar med invandringen. Det är inte så mörkt som många försöker måla upp det hela och det finns nog väldigt få människor i Sverige som vill förgöra landet. Att säga på skoj att Reinfeldt vill utrota "svensken" går ju bra men i en vettig diskussion är det idiotiskt. Han är möjligtvis inte lika patriotisk som många andra men han är övertygad att ett öppet accepterande mångkulturellt samhälle är det som är bäst för landet. Han ser inte skillnad på människor på grund av deras kultur, etnicitet eller hudfärg men han har tyvärr blivit för PK för landets bästa.

Det är en ond cirkel som han är en liten kugge i ett långt spel. SD försöker vända på cirkeln åt rätt håll och kanske en dag blir det lite bättre...
2013-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Det är för att Avpixlat är en huvudnyhet nu när Ekeroth får skatta för att ekonomiska gåvor till hemsidan.

Huvudnyhet vart`?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in