Citat:
Ursprungligen postat av
runesune
Ja, en del kanske är beredd att offra välfärden för att hjälpa folk, det respekterar jag, hur idiotiskt det än är. MEN då får man fan vara öppen med hur jävla mycket det kostar med, det är vad vi Sverigedemokrater är less på, inte invandrarna, utan att folket blivit lurade att tro att vi går plus på invandringen och att den behövs, vilket inte stämmer.
Om folket vill ha invandring får vi väl rösta om det, lägg alla kort på borden och säg hur mycket vi tjänar/förlorar och kör en folkomröstning. Men det vill man inte göra, hade invandringen varit en sådan vinst som sjuklövern säger hade vi redan haft det på papper och SD hade varit neutraliserad, men nu är det i princip omöjligt att räkna ut hur mycket vi tjänar/förlorar för man vill inte att det ska komma ut.
Ja, i OECD-rapporten som är aktuell gick att
utläsa att svenskarna var det folk där flest trodde att invandringen går med plus. I övrigt så bekräftar ju OECD-undersökningen att invandringen går med rejält minus. Om man bara räknar direkta transfereringar mellan samhälle och individ så lämnar invandrarna som grupp förstås ett mindre bidrag, vilket dock inte täcker samhällets övriga kostnader för invandrarna. Svenskarna som grupp lämnar dock ett mycket stort överskott.
Det överskottet används för att betala allt man tar för givet i Sverige, för utan det finansiella överskottet i transfereringarna så skulle inte landet gå runt. Där kan man säga att invandrarna åker snålskjuts.
Eftersom folk ofta tror som jag skrev i det kursiverade ovan, så är det en nyckelfråga att föra fram vad storleksordningen på invandringskostnaderna är. Samt att det verkligen finns en pk-maffia som gör allt för att mörklägga. Jag har läst OECD-rapporten, ett antal artiklar skrivna av pk-jornalister samt Ullenhags tweet. Den där karln skrev tammef-n att det var en myt att invandringen kostade pengar och att det var bra att OECD nu "avslöjade" myten. Det är alltså verkligen sant att det sker en mörkläggning - för t o m integrationsministern ljög på Twitter.