2013-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Intressant!
(Det är vanlig bilväg du pratar om antar jag.)

Ja, både bil o gång och cykelväg. Dock så tror jag mer på att om bil använts så är toprgärdanbron garanterat absolut närmsta väg.

Förövrigt en stendöd väg, där du kan köra med 3.5 i promille utan en snut i sikte, bra väg till föräldrahemmet om man är full och el sysslar med nå skumt
Citera
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bodens största air freak, fredlig? Menar du att han var lugn och sansad, på vilket vis är han fredlig?
För att ha ett vapenintresse betyder det inte att man är excentrisk och har ett intresse av att skada. Titta bara på jägare. Vårat intresse har med vapen att göra, vi skjuter faktiskt skarpt mot djur. Är jägare något man skulle förknippa med våldsam/energisk? Nej. Jag är jakt och vapenintresserad men har inga behov av att skada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag har fått för mig att något har hänt Vatchareeya HÄR:

http://maps.google.se/maps?q=Boden&hl=sv&ll=65.79866,21.697676&spn=0.002 278,0.006899&sll=65.802632,21.727052&sspn=0.036447 ,0.110378&t=h&dirflg=w&hnear=Boden&z=17&layer=c&cb ll=65.798869,21.696472&panoid=3OQMyJyyULrKeOw08qIN 5A&cbp=12,87.05,,0,0

Detta har jag fått för mig från början i mina spekulationer i tråden och får det inte ur huvudet, men nu talar det till KJ:s nackdel, om ingen stått och väntat på henne här uppe. Typ från Sävast till. Är det klarlagt med mobilmasterna, vars mottagning blir luddigare för var gång de tas upp?

Glor man runt lite här, finns det en vägtunnel, dike bl a, som jag hoppas är väl undersökt efter mobil och dylikt.

Tror snarare då att KJ slog till vid Slipvägen som går förbi brandstationen, runt 16.30 om de blev ovänner snabbt.
Citera
Medlem
Måste hoppa in.. Kibba sa att VB lämnande HANS lägenhet vid 21:00, hur fan kan han ha tagit sig till sina föräldrar för att passa in tiden 21:00 ?`?
Citera
2013-06-18, 22:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Verkar som många låser på att MGM sagt att hon var där till 2100(eller nåt sånt), och att han tagit en öl och hon inte ville åka pga det.
Om MGM är skyldig, är det troligt att det alls är sant? Är det inte troligt att man försöker leda bort undersökningen från exakt tid och plats ?

Jag skulle nog gissa på att det är lika troligt att det inte är rätt tid, plats och händelse? Eller är det bekräftat ?

Det är klart att det inte är bekräftat, i så fall skulle inte KJ sitta häktad. Det finns ingen annan person som med säkerhet sett VB i livet efter att hon nån gång under eftermiddagen sammanstrålade med KJ i hans bil. Det finns en observation som är osäker vad jag förstår om att en granne sett henne på eftermiddagen gå till lägenheten, men jag tror inte att det vittnet var helt säker på datum.

Precis som du själv säger så är det troligt att en GM som inser att han inte kan ljuga om att han varit i sällskap med offret kommer att försöka lämna en historia som gör att han själv inte framstår som trolig gärningsman. Att då säga att hon lämnar hans bostad i stort sett samtidigt som han själv lämnar den för att bege sig till annan plats (där han kommer att kunna få ett "alibi") är förstås det bästa han kan göra.
Citera
Medlem
Men om de hittat blod i bilen så kanske han har kört, med eller utan öl, och då finna det tidsrymd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
För att ha ett vapenintresse betyder det inte att man är excentrisk och har ett intresse av att skada. Titta bara på jägare. Vårat intresse har med vapen att göra, vi skjuter faktiskt skarpt mot djur. Är jägare något man skulle förknippa med våldsam/energisk? Nej. Jag är jakt och vapenintresserad men har inga behov av att skada.

Nej, men till skillnad från vissa kanske vissa kan få vapenlicens, och andra inte pga olika anledningar? Eller är det bara att ansöka för det så får man det?
Citera
2013-06-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
God tanke, finns det någon å i närheten av föräldrahemmet, den borde man kanske ta en titt i.

svartbyträsket?
Citera
2013-06-18, 22:42
Medlem
Jotnan! Jag får inte ihop det.

KJ uppger att VB lämnar Flottiljvägen runt ca 21.00
Du uppger att du tror att KJ kom till lill-brorsan vid 21.00
Om KJ ska ha haft möjlighet att vara vid föräldrahemmet
"ungefär strax efter" att VB lämnat flottiljvägen(runt 21),
så säger det sig självt att han varit utanför lägenheten och
i omnejden - "på väg" med antingen bil eller moppe, samtidigt
som VB enligt KJ:s version, varit på väg hem/försvann

Du ser väl själv att det spretar.
Hur påverkar det dig i din tilltro till KJ?
Citera
2013-06-18, 22:43
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Enligt grannen i stugområdet var det den 4/5.
Jo fast vilken tid?
Citera
2013-06-18, 22:44
Medlem
Citat:
Tack, då bör man söka i vattnet vid toprgärdanbron .

Bilväg under

Dock så har du svartbyträsket
Citera
2013-06-18, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vet inte, får fundera på detta imorgon, är helt slut nu.

Då får vi andra som vilat middag ta över stafettpinnen då.

Jag undrar om någon har lust att göra en komplett sammanfattning om det här sista angående vistelse hos lillebrodern, platser, tider?, och det vi fått höra om det här. En teori kanske jag ska kalla det. Känner som Lalajlaj, lite seg i blocket, så någon skärpt som vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in