2013-06-18, 19:46
Medlem
Karol.s avatar
Oerhört mycket trams här, Hensick blir självklart en av seriens bäst betalda och bäst betald i laget med Skröder,.
2013-06-18, 21:55
Medlem
Förstår inte grejen. Det är väl självklart att en spelare som Hensick får bra betalt.

Sen är det ganska självklart att han kunde få bättre på andra håll, t.ex. KHL om han fick några erbjudanden därifrån (troligt), men väljer bort det för att man kanske inte vill bo i Ryssland osv.

Annars är det ju givetvis ingen omöjlighet att han väljer Modo före andra SHL-klubbar om inte löneskillnaden är för stor.

Resten är ju bara spekulationer av er. Jag förstår dock inte varför Näslund skulle formulera sig på det där sättet om det inte var sant. Då bör han ju ha sagt något annat.
2013-06-18, 21:56
Medlem
Ja, Cumsikey valde så klart Anaheim eftersom de betalade bäst i hela världen. Det vet vi ju alla utan att ens behöva ha en källa. Jag menar, hur skulle man annars resonera som hockeyspelare? Det finns väl inga andra faktorer som kan avgöra ett klubbval? Eller?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Sen är det ganska självklart att han kunde få bättre på andra håll, t.ex. KHL om han fick några erbjudanden därifrån (troligt), men väljer bort det för att man kanske inte vill bo i Ryssland osv.

Annars är det ju givetvis ingen omöjlighet att han väljer Modo före andra SHL-klubbar om inte löneskillnaden är för stor.

Det är ju typ det här som jag och andra modoiter har sagt hela tiden. Men då vaknar renjägarna i Luleå till liv och ska börja tjata om juniorlöner och massa annat trams. Sedan är det i rullning och då passar alla andra bönder runt om i landet på att även dem komma med kommentarer om hur skev verklighetsuppfattning alla har i Ö-vik osv. Zzzzz....
Senast redigerad av RossoBiancoVerde 2013-06-18 kl. 22:07.
2013-06-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Nu ljuger du, hade han valt klubb efter hur bra rykte den har så hade han såklart stannat i MODO. Vilket jag också hört att han ville (erbjöd sig till och med att gå ner i lön). Men det var agenten som tvingade honom att byta.

Strawmaaaaaaaaaaaaaaaan.
2013-06-18, 22:26
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Oerhört mycket trams här, Hensick blir självklart en av seriens bäst betalda och bäst betald i laget med Skröder,.

Se så enkelt det hade varit om det bara hade sagts så från början.
2013-06-18, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Men då vaknar renjägarna i Luleå till liv och ska börja tjata om juniorlöner och massa annat trams. Sedan är det i rullning och då passar alla andra bönder runt om i landet på att även dem komma med kommentarer om hur skev verklighetsuppfattning alla har i Ö-vik osv. Zzzzz....
I sig väldigt festligt och gulligt att en Örnsköldsvikmänniska kallar andra för bönder
2013-06-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
I sig väldigt festligt och gulligt att en Örnsköldsvikmänniska kallar andra för bönder

Ja ja visst, gå och be till gud du istället.
2013-06-18, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Ja ja visst, gå och be till gud du istället.
Näe vet du vad jag är inte som Näslund på det viset att jag ber till gud eller jobbar gratis, man behöver liksom inte förlita sig till guds nåd om en har en rejäl månadslön serru...
2013-06-18, 23:26
Medlem
Känner igen det där, modoiter! Här i Örebro fick man höra lite allt möjligt från motståndarsupportrar när Aulin förlängde sitt kontrakt, trots anbud från ES. Att det var den klubben han känt sig mest uppskattad i någonsin och att han trivdes oerhört bra här spelade ju såklart ingen roll...

Nu är det ju inte riktigt likadant med Hensick då han ännu inte spelat i Modo, men att det fanns anledningar utöver lönen som avgjorde tvekar jag inte på. Det sticker i ögonen på folk när en bra spelare väljer en annan klubb helt enkelt!
2013-06-18, 23:26
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Näe vet du vad jag är inte som Näslund på det viset att jag ber till gud eller jobbar gratis, man behöver liksom inte förlita sig till guds nåd om en har en rejäl månadslön serru...

Ibland lyckas du jäkligt bra

Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Känner igen det där, modoiter! Här i Örebro fick man höra lite allt möjligt från motståndarsupportrar när Aulin förlängde sitt kontrakt, trots anbud från ES. Att det var den klubben han känt sig mest uppskattad i någonsin och att han trivdes oerhört bra här spelade ju såklart ingen roll...

Nu är det ju inte riktigt likadant med Hensick då han ännu inte spelat i Modo, men att det fanns anledningar utöver lönen som avgjorde tvekar jag inte på. Det sticker i ögonen på folk när en bra spelare väljer en annan klubb helt enkelt!

Du tror inte att eran rikeman öppnade kappsäcken då? Var väl inte så många fler än Luleå som jagade honom heller? Kan ha fel där, men kommer bara ihåg att Luleås namn nämndes och man betalar ju inte direkt några stora löner till spelarna som får chansen från allsvenskan.

Sedan är det ju som du är inne på lite svårt att jämföra en spelare som har spelat i klubben med en spelare som inte har satt sin fot där.

Det som stack i ögonen på folk var väl mest att modoiter var tvungna att springa in direkt och förklara att han inte valde klubben för pengarna.
Senast redigerad av siryessir 2013-06-18 kl. 23:32.
2013-06-19, 00:00
Medlem
Citat:

Näslund är inte aktiv i pingstkyrkan längre.
Men eftersom du bara sitter och antar saker så kan man inte förvänta sig mer av en mentalt handikappad som dig själv.

Tur att du har gud på din sida, så han kan vägleda dig genom livet.
2013-06-19, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Näslund är inte aktiv i pingstkyrkan längre.
Men eftersom du bara sitter och antar saker så kan man inte förvänta sig mer av en mentalt handikappad som dig själv.

Tur att du har gud på din sida, så han kan vägleda dig genom livet.
haha så härligt bitter, sne över att Anaheim lyckats erbjuda Cumiskey än sämre pengar än Näslund hade mage nog att göra?
Senast redigerad av Skogsrök 2013-06-19 kl. 00:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in