Citat:
Ursprungligen postat av
Slynfitta666
Svara på frågan eller håll käft. Du verkar bara vara avis på FBK. Och det behöver du inte ta ut på mig då jag inte är fbkare.
Kom med något konkret om vilket/a lag som har en bättre ekonomi. Eller vad du har för belägg att FBK nått taket.
För oavsett vad man tycker så är FBK det lag som gjort mest för elitseriens utveckling dom senaste åren.
Och det kan man bla se på deras meriter. Det är ingen tillfällighet att man har en av dom bästa arenorna,organisationerna,ekonomi och meriter.
Fast nu börjar du ju prata en massa annat än ekonomi.
Vad var frågan, vilket lag som har en bättre ekonomi? Jag skulle säga att det finns flera lag som har en likvärdig eller bättre ekonomisk situation än FBK. LHC och HV71 ligger omsättningsmässigt i klass, båda kan ligga högre, än FBK. HV71 har högre spelarbudget och det finns en rad andra klubbar som ligger i ungefär samma nivå.
Du har även uppstickare som Luleå, Skellefteå och Växjö som gjort bra resultat och påvisar en hög tillväxt.
Nej, FBK står inte i en egen klass ekonomiskt i Sverige idag. Det gjorde man för kanske tio år sen men inte idag.