2013-06-07, 22:08
Medlem
Mystiqes avatar
Kör ni med torvbrickor i början eller såde ni frön direkt i jorden?

Jag körde den här metoden med nästan samma jordblandning men ingen av frön har grott nästa en vecka

Hittade en annan metod som jag borde ha kört från början om jag upptäckte innan, den metoden såg att fungera mycket bättre, synd jag gjorde aldrig det =/

mvh M
Citera
2013-06-12, 20:07
Medlem
Hur fan kan folk göra något så djävla enkelt så djävla komplicerat? Är ni dumma i huvet på någe vis?

1. Fukta lite vanlig såjord i t.ex en plastmugg.
2. Lägg ner några frön.
3. Se till att hålla alltet fuktigt med t.ex lite plast över....

Ska det vara så djävla svårt....?
Citera
2013-06-12, 21:19
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noexcess
Hur fan kan folk göra något så djävla enkelt så djävla komplicerat? Är ni dumma i huvet på någe vis?

2. Lägg ner några frön.

Har hört att utrymme för rötter är något överskattat.
Citera
2013-06-15, 01:14
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:

2. Lägg ner några frön.

Det är klistrad tråd och är riktad till nybörjare som behöver tips & råd....för ingen födds direkt till expert utan man lär sig av erfarenhet både inom teori och praktik.

mvh M
Citera
2013-06-17, 07:01
Medlem
Citat:
Har hört att utrymme för rötter är något överskattat.

Ironi?

Handlade om att få frön att gro. När plantan sedan blivit 5-10cm planterar man om i kruka eller utomhus.

mvh
Citera
2013-06-17, 07:03
Medlem
Citat:
Det är klistrad tråd och är riktad till nybörjare som behöver tips & råd....för ingen födds direkt till expert utan man lär sig av erfarenhet både inom teori och praktik.

mvh M

Förlåt! Glömde bort att även jag själv var nybörjare en gång i tiden...
Citera
2013-06-18, 12:26
Medlem
whatnots avatar
Snabb fråga från en nyfiken, hur många normaldoser får ni per planta ungefär?
Citera
2013-06-18, 13:16
Medlem
Citat:
Snabb fråga från en nyfiken, hur många normaldoser får ni per planta ungefär?

Problemet är att det inte finns några normaldoser för opiatmissbrukare. Dvs kroppen vänjer sig.... Det har ju en hel del av våra vänner numera bosatta i himmelen fått erfara...

Själv använder jag inga opiater, bara odlar och sparar till framtiden när det är dags att vandra vidare...

Så jag är kanske inte helt rätt person att svara på frågan men det kliade lite i fingrarna.
Senast redigerad av noexcess 2013-06-18 kl. 14:06.
Citera
2013-06-18, 15:08
Medlem
whatnots avatar
Citat:
Problemet är att det inte finns några normaldoser för opiatmissbrukare. Dvs kroppen vänjer sig.... Det har ju en hel del av våra vänner numera bosatta i himmelen fått erfara...

Själv använder jag inga opiater, bara odlar och sparar till framtiden när det är dags att vandra vidare...

Så jag är kanske inte helt rätt person att svara på frågan men det kliade lite i fingrarna.

Då omformulerar jag å frågar istället hur många gram råopium ni får per planta i snitt
Citera
2013-06-18, 16:01
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatnot
Då omformulerar jag å frågar istället hur många gram råopium ni får per planta i snitt

Det där beror ju på vilken typ av planta du menar och alltså hur många kapslar den har.
Om man omformulerar frågan till "hur mycket/kapsel) så beror ju den oxå på vilken typ du menar.
Ex tasmanian(hög andel av rätt alkaloider) som jag gillar och används av pharma-corps ger väldigt lite per snitt, kanske från 50mg upp till 200mg(torkat) sedan kan du snitta 2-3ggr men det blir klenare varje gång. Medans giganteum lätt kan ge 0.5g/kaspel/snitt torkat, men å andra sidan mindre potent och mindre andel av de rätta alkaloiderna
Citera
2013-06-18, 18:18
Medlem
whatnots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Det där beror ju på vilken typ av planta du menar och alltså hur många kapslar den har.
Om man omformulerar frågan till "hur mycket/kapsel) så beror ju den oxå på vilken typ du menar.
Ex tasmanian(hög andel av rätt alkaloider) som jag gillar och används av pharma-corps ger väldigt lite per snitt, kanske från 50mg upp till 200mg(torkat) sedan kan du snitta 2-3ggr men det blir klenare varje gång. Medans giganteum lätt kan ge 0.5g/kaspel/snitt torkat, men å andra sidan mindre potent och mindre andel av de rätta alkaloiderna

Tack för svaret! Eftersom ja e helt grön vill jag bara veta på ett ungefär vad jag kan förvänta mig, 50-200mg/snitt låter rätt ok ändå.
Det kommer bli polycephalum om det blir av, hen & nånting tror jag den kallades i första posten. Skulle visst vara potent..
Citera
2013-06-18, 18:50
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatnot
Tack för svaret! Eftersom ja e helt grön vill jag bara veta på ett ungefär vad jag kan förvänta mig, 50-200mg/snitt låter rätt ok ändå.
Det kommer bli polycephalum om det blir av, hen & nånting tror jag den kallades i första posten. Skulle visst vara potent..

Hen&chicken menar du.
Jo de är helt ok, har för mig att de ger flertalet pods per planta oxå...

Ett tips är att du försår i höst, till det du vill ha nästa vår!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in