2013-06-18, 17:25
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7716140

Nya blodfynd i bilen.
Citera
2013-06-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Jo men jag vet faktiskt inte mycket om det, har funderat över det men jag har ingen aning. De var väl vänner helt enkelt.

om jag ska ge min åsikt tror jag mest han mest var en ledare, auktoritär figur för henne.. (MB alltså)
inte mer, inget mindre. lite fadersgestalt typ
Citera
2013-06-18, 17:26
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Känner med hans familj och vänner...
Får hans föräldrar träffa honom?
Nej tyvärr, han hade behövt det..
Citera
2013-06-18, 17:28
Medlem
Citat:

hade nog vem som helst behövt..
bra iaf att han får träffa advokaten på "socialvisiter" så att säga..
då har han kanske någon som bryr sig lite mer än bara dom som jobbar där..
även om föräldrarna hade varit det bästa alternativet..
även för dom
Citera
2013-06-18, 17:28
Medlem
Citat:

Nya blodfynd i bilen.

"Anledningen till den högre misstankegraden var ett analyssvar från Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, som visade att blod tillhörande Vatchareeya Bangsuan hade hittats i bagageutrymmet i den misstänktes bil.

En källa med god insyn i utredningen har berättat för NSD att även det nya blodfyndet kommer från 22-åringens bil, uppgifter som Ulrika Schönbeck inte vill kommentera.

Var i bilen det nya blodfyndet har gjorta är fortfarande höjt i dynkel."
Citera
2013-06-18, 17:29
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
om jag ska ge min åsikt tror jag mest han mest var en ledare, auktoritär figur för henne.. (MB alltså)
inte mer, inget mindre. lite fadersgestalt typ
Men jag pratar ju inte om MB
Citera
2013-06-18, 17:30
Medlem
Citat:

Sjukt hemskt. Jag åker tummarna för att det inte är denna unga man. Hans liv är ju förstört föralltid i sånna fall. Hans föräldrar och och syskon kan inte ha det enkelt speciellt i "lilla Boden". <3 en tanke till dem.
Citera
2013-06-18, 17:32
Medlem
Citat:
Vi ringer varandra och är oroliga. Vi tänker på deras familj som tar fruktansvärt illa vid sig. De har ju i princip hela bodens ögon riktade mot sig. Jag tycker att det är beundransvärt att de klarar av att leva sina liv. Men självklart tänker jag också på Vatchareeya. Kort sagt: Vi tycker att den som är skyldig ska dömas. Men vi ber att det inte ska vara KJ. Man kan inte gå någonstans utan att höra någon som "vet allt" och "sitter på information" när det bara är gorm. Det gör ont att höra hemska rykten spridas. Vi ber er att tänka över vad ni skriver om människor, och vilken skada det kan göra.

Jo, det förstår jag - att ni är oroliga och bekymmrade.
Förstår att man som vän försöker stötta brodern i detta läge.
Det måste vara en fruktansvärd mardröm för honom, deras
äldre bror och föräldrarna!

Men på något vis måste man ju förhålla sig till de indicier som finns och inom sig själv
jämka detta faktum med ens egna tvivel i skuldfrågan.
Därav min fråga...Vad tror du själv kan ha hänt VB?
Utifrån din egen horisont - vartåt bör man istället vända blickarna?
Citera
2013-06-18, 17:32
Medlem
Citat:
Men jag pratar ju inte om MB

Vet du om KJ kan ha haft ovänner?
Kände du VB och KJ bra? Någon aning om nån hade tanke på att skada nån av dom?
Citera
2013-06-18, 17:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Nya blodfynd i bilen.

Säger inte så mycket, då SKL tagit så lång tid på sig. Måste vara mikroskopiska mängder det är fråga om. Har Vatchareeya blött på ett finger, när hon slängt in något bak, kan man lika gärna hitta spår på passagerarsidan från samma tillfälle. Kladdar man inne i bilen upptäcker man det oftast snabbt och torkar av.

Men vi vet inte var som sagt..
Citera
2013-06-18, 17:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
1. Vill inte uttala mig om det
2. Han är lugn. Fredlig skulle man kunna säga. Inte någon våldsam typ. Han har ju intresse för vapen och sånt men vem fan har inte det haha. Det säger ju ingenting alls.
3. Vad jag förstod så bet den i kablar så att den dog. KJ var jätteledsen i flera veckor för det. Hunden var ju i princip hans bästa vän. Jag blir arg när jag hör att det sägs att han ska ha mördat den och så, för det låter jävligt orealistiskt och spekulativt.
4. Nej. Det är bara rykten och sånt vill jag inte lyssna på.

1.Jag respekterar att du inte vill svara på ang en ev diagnos.

2.Jag har inte intresse för vapen, men det säger ju inget om mig heller, så det har du rätt i.

3.Min uppfattning var precis som du säger, att hunden var väldigt viktig i hans liv. Du sa aldrig om den burits ut en sopsäck med blod droppandes från säcken (kanske vet du inte eller vill inte svara eller så missade du det), att jag funderar kring det är för att det brukar inte forsa blod från en hund som fått en elektrisk stöt. Mig veterligen är det ytterst ovanligt att en hund dör av detta dessutom. Såvida den inte haft ett hjärtfel kanske, som någon uttalade sig om. Men blod kommer då inte. Vore skönt om vi kunde avfärda det om det inte stämmer (blod och säck alltså) då folk säger att dom tror att KJ övat på hunden....

4. Det gör du rätt i!
Citera
2013-06-18, 17:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
1. Vill inte uttala mig om det
2. Han är lugn. Fredlig skulle man kunna säga. Inte någon våldsam typ. Han har ju intresse för vapen och sånt men vem fan har inte det haha. Det säger ju ingenting alls.
3. Vad jag förstod så bet den i kablar så att den dog. KJ var jätteledsen i flera veckor för det. Hunden var ju i princip hans bästa vän. Jag blir arg när jag hör att det sägs att han ska ha mördat den och så, för det låter jävligt orealistiskt och spekulativt.
4. Nej. Det är bara rykten och sånt vill jag inte lyssna på.

3: Hur har du förstått att den bet i en elkabel och dog? Hängde du på trenden från personen
med 3 inlägg i tråden som startade det. Eller hört det på något annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in