2013-06-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Skriver det här inlägget för att det är så enormt stressande att bli spekulerad om i hela boden.
Jag, KJs brorsa och tre andra var på festen som enligt något vittne ska ha varit den 4:de vilket är FEL. Vi hade "festen" (egentligen bara en bastukväll) den 18:e. Detta vet vi pga datum på bilder samt att melodifestivalen var då.
Det sägs att det eldades. Jo jävlar, vi grillade marsmallows.
Det ska ha levts om. Jo, vi sjöng och spelade gitarr hela natten.
Att det ska ha körts bilar vet jag inte, i så fall är det någon annan som ska ha sladdat. Vi hade cyklar och KJs brorsas bil hade ju polisen tagit så då går ju det bort.
Könen på oss stämmer, och tjejen är min flickvän. INTE Vatchareeya som det spekuleras om.
Det var förmodligen någon granne som gormat och tagit fel 2 veckor på datumet. Sluta spekulera om denna fest är ni snälla för den har verkligen ingenting med polisutredningen att göra. Vi är många som tar skada av detta skvaller som tråden skapar som sen tar sig ut i resten av boden. Tänk för fan efter på vad ni skriver och dömer ut.

Hej och välkommen till tråden!

Tycker det är ett bra initiativ av dig att gå ut och skriva i tråden.
Man önskar att fler initierade följde ditt exempel för det här fallet har chockat
en hel stad och väcker nyfikenhet och förundran hos alla som hör och läser om det.

Varje människa som kan bringa klarhet i detta bidrar med en välgärning då frågetecken
kan rätas ut och ryktesspridningen avtar.

Du skriver i ett annat av dina inlägg att du har väldigt svårt att tro att KJ är skyldig.
Vad är då din personliga uppfattning om vad som kan ha hänt?
Hur går snacket hos er som ser det lite "från andra sidan"?
Citera
2013-06-18, 16:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
spela gitarr och sjunga och grilla.. ja du och jag har inte samma syn på "festa loss" den saken är klar .

Om killarnas intresse låg i bowling hade det varit det dom sysselsatt sig med. Jag kan inte heller erinra mig om att KJ varit ute och "lekt krig" dagarna efter, men det stämmer kanske.

Edit: Det var tv-spelandet det gällde kanske?

Ja herrejävlar här är det livserfarenhet som talar.

Jag träffade en gång en man vars hustru hade avlidit helt oväntat 2-3 dagar innan på helgen. Jag var ung då och kunde inte begripa hur han kunde ha bestämt sig för att gå till jobbet. Lite senare förstod jag att det säkert var det mest naturliga och bästa han kunde göra: Att gå till den arbetsplats han jobbat på i så många år och vara omgiven av människor som kände honom och kunde stötta honom.

Man kan behöva skingra tankarna i en svår situation. Det är inte ett dugg konstigt och inte fan bevisar det någonting åt något håll. 2 dagar efter en nära anhörigs helt oväntade dödsfall var vi i personens lägenhet för att samla ihop viktiga papper och röja ut kylskåp och annat så att det inte skulle börja lukta. Under dessa timmar satt vi både och grät och storskrattade om vartannat.
Citera
2013-06-18, 17:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Innan du öppnar röven på det där otrevliga viset borde du kanske tänka på vad du själv kunde gjort för att mildra spekulationerna. Du har haft styvt tre veckor på dig att sjunga ut, förstoppning?

Det du säger nu borde du hävt ur dig tidigare, men bättre sent än aldrig, eloge för att du gjorde det.

Finns kanske mer som du känner till och som kan avfärda eller förstärka diverse spekulationer och påståenden, i så fall, berätta nu så har du gjort alla inblandade en tjänst, för du kan inte stoppa spekulationerna, endast påverka dem i endera riktning.

Om du känner KJ bror har du kanske en uppfattning om vem vännen som fick VB irriterade sms kan vara? Kanske har du kött på benen angående spekulationer kring KJ hund?

Räknar du med att få svar när du inleder på det där viset?

Uppgifterna om festen kom väl f.ö. ut i pressen först häromdan så jag förstår inte vad du menar? Inte heller vad du avser med "borde hävt ur dig" - vi har väl för fan inte rätt att kräva att någon ska komma hit och upplysa oss om saker?
Citera
2013-06-18, 17:04
Medlem
Citat:
spela gitarr och sjunga och grilla.. ja du och jag har inte samma syn på "festa loss" den saken är klar .

Om killarnas intresse låg i bowling hade det varit det dom sysselsatt sig med. Jag kan inte heller erinra mig om att KJ varit ute och "lekt krig" dagarna efter, men det stämmer kanske.

Edit: Det var tv-spelandet det gällde kanske?

Tack jotnan att du kom med mer info till tråden, det behövs så spekulationerna blir mindre felaktiga.

Den som nämnde något om festen i tråden nämnde väl mindre fest och om man även räknar in vad han fick stipendie för så känns det naturligt att det var sådan typ av fest.

Finns uppgifter att KJ var på en fest runt den fjortonde maj ( postades 28maj och sa 2v tidigare ) i stugan. Undra hur väl den uppgiften stämmer.

Och den där grannen kan mycket väl blanda ihop olika saker från olika tidpunkter.

Man hoppas att folk förstår vad det här är för tråd och vad den är till för. Och låter spekulationerna stanna här tills man vet saker med säkerhet.

Jag kan tycka med att ni ska höra av er till media om detta med.
Citera
2013-06-18, 17:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja herrejävlar här är det livserfarenhet som talar.

Jag träffade en gång en man vars hustru hade avlidit helt oväntat 2-3 dagar innan på helgen. Jag var ung då och kunde inte begripa hur han kunde ha bestämt sig för att gå till jobbet. Lite senare förstod jag att det säkert var det mest naturliga och bästa han kunde göra: Att gå till den arbetsplats han jobbat på i så många år och vara omgiven av människor som kände honom och kunde stötta honom.

Man kan behöva skingra tankarna i en svår situation. Det är inte ett dugg konstigt och inte fan bevisar det någonting åt något håll. 2 dagar efter en nära anhörigs helt oväntade dödsfall var vi i personens lägenhet för att samla ihop viktiga papper och röja ut kylskåp och annat så att det inte skulle börja lukta. Under dessa timmar satt vi både och grät och storskrattade om vartannat.

Håller med fullkomligt. Men man letar konstigheter i allas beteende efter försvinnandet. Hade dom suttit på varsina rum i olika lägenheter hade det hetat "dom gömmer sig och uppträder suspekt" När dom beter sig normalt så är det "märkligt"
Citera
2013-06-18, 17:08
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Vi är många som uppskattar att du kommit in och kanske reda ut lite begrepp. Kanske inte alla, men några. Välkommen säger även jag.

Jag skulle vilja veta:

1. Det spekuleras i att KJ kan ha en diagnos. Vet du om han har det och isåfall vad?

2. Kan du berätta din bild om KJ som person, då du säger att du har så svårt att tro att han är skyldig

3. HUNDEN? Hur dog den och stämmer det att den burits ut ur lägenheten i en svart sopsäck som det droppats blod i? Och vem hjälpte honom?

4. Vad säger ryktena om VB och MB? VET du något om det?
1. Vill inte uttala mig om det
2. Han är lugn. Fredlig skulle man kunna säga. Inte någon våldsam typ. Han har ju intresse för vapen och sånt men vem fan har inte det haha. Det säger ju ingenting alls.
3. Vad jag förstod så bet den i kablar så att den dog. KJ var jätteledsen i flera veckor för det. Hunden var ju i princip hans bästa vän. Jag blir arg när jag hör att det sägs att han ska ha mördat den och så, för det låter jävligt orealistiskt och spekulativt.
4. Nej. Det är bara rykten och sånt vill jag inte lyssna på.
Citera
2013-06-18, 17:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Inte direkt

Jag är inte ute efter något skvaller eller några smaskiga rykten.

Jag är mest intresserad av ifall de brukade umgås och gärna, om så är fallet, om du vet hur ofta de brukade träffas?
Citera
2013-06-18, 17:14
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
1. Vill inte uttala mig om det
2. Han är lugn. Fredlig skulle man kunna säga. Inte någon våldsam typ. Han har ju intresse för vapen och sånt men vem fan har inte det haha. Det säger ju ingenting alls.
3. Vad jag förstod så bet den i kablar så att den dog. KJ var jätteledsen i flera veckor för det. Hunden var ju i princip hans bästa vän. Jag blir arg när jag hör att det sägs att han ska ha mördat den och så, för det låter jävligt orealistiskt och spekulativt.
4. Nej. Det är bara rykten och sånt vill jag inte lyssna på.

3.Ett rykte säger att pappan hjälpte till att stycka hunden för att göra sig av med kadavret. Kan vi släppa detta rykte?
Citera
2013-06-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
3.Ett rykte säger att pappan hjälpte till att stycka hunden för att göra sig av med kadavret. Kan vi släppa detta rykte?

lol du har blandat ihop två rykten och skapat ett eget Grattis
Citera
2013-06-18, 17:19
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Hur går snacket hos er som ser det lite "från andra sidan"?
Vi ringer varandra och är oroliga. Vi tänker på deras familj som tar fruktansvärt illa vid sig. De har ju i princip hela bodens ögon riktade mot sig. Jag tycker att det är beundransvärt att de klarar av att leva sina liv. Men självklart tänker jag också på Vatchareeya. Kort sagt: Vi tycker att den som är skyldig ska dömas. Men vi ber att det inte ska vara KJ. Man kan inte gå någonstans utan att höra någon som "vet allt" och "sitter på information" när det bara är gorm. Det gör ont att höra hemska rykten spridas. Vi ber er att tänka över vad ni skriver om människor, och vilken skada det kan göra.
Citera
2013-06-18, 17:24
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag är inte ute efter något skvaller eller några smaskiga rykten.

Jag är mest intresserad av ifall de brukade umgås och gärna, om så är fallet, om du vet hur ofta de brukade träffas?
Jo men jag vet faktiskt inte mycket om det, har funderat över det men jag har ingen aning. De var väl vänner helt enkelt.
Citera
2013-06-18, 17:24
Medlem
Citat:
Vi ringer varandra och är oroliga. Vi tänker på deras familj som tar fruktansvärt illa vid sig. De har ju i princip hela bodens ögon riktade mot sig. Jag tycker att det är beundransvärt att de klarar av att leva sina liv. Men självklart tänker jag också på Vatchareeya. Kort sagt: Vi tycker att den som är skyldig ska dömas. Men vi ber att det inte ska vara KJ. Man kan inte gå någonstans utan att höra någon som "vet allt" och "sitter på information" när det bara är gorm. Det gör ont att höra hemska rykten spridas. Vi ber er att tänka över vad ni skriver om människor, och vilken skada det kan göra.

Känner med hans familj och vänner...
Får hans föräldrar träffa honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in