Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Hon säger att hon inte har något att leva för vad gäller familjen, utan det är vänner hon lever för, och dessa är hon nu förbjuden att träffa. Tycker det säger allt.
Först känner man obehag för att AB lämnas ut, sedan känner man ilska... precis som Alice.
Hon berättar att hennes ben är tjockt och svullet, hon vill träna benet, men nekas, känner att hon bara behandlas som en som snart ska dö. Hon säger: "Jag är som levande begravd!"
Och: "Titti har fått alla att tro på henne, och ta hennes ståndpunkt." Bingo. Titti är inte klok, jag vet det, har sett människan in action. Hon styrde och ställde med hela vårt företag... trodde hon. En gränslös person.
Alice har en dotter från helvetet. De övriga två syskonen, vilka är de?
Alice säger att hon inte har kvar något annat att leva för... än vännerna.
Dottern säger att Alice är nöjd och bara behöver familjen... skitsnack!
Utred Titti Sjöbloms agerande kring sin mor omgående. Alice må vara gammal, men död är hon inte, och så behandlas hon. Låt henne komma ut, ringa, hon är totalt understimulerad ju!
Det verkar som om det hänt någon mellan henne och åldriga väninnan sedan 60 år, Alice skällde och fick sammanbrott (över sin situation). Vännen tyckte att värre saker hade hon varit med om. Alice ville ringa och be om ursäkt, men kunde inte. Sedan dess verkar AB bli behandlad som en fånge?
Oavsett om AB nu skulle fabulera ihop allt, så tror jag inte det. Hon låter ändå redig, så som en svag åldring är. Hon låter snarast stark för sin ålder. Så konstigt av Titti Sjöblom att påstå att hennes mor är glad och lycklig, när så inte är fallet.
Är det inte någon som har lite ingångar som kan göra något? Det känns ju som att det här inte är mediasak, det blir för privat, utan mer en fråga om tillsyn? Nacka kommun?
Det verkar som om Alice tror att hon är i Saltsjöbaden, men Sjötäppan ligger väl i Nacka? Här fanns min enda invändning mot Alice försvarstal. Men! Sjötäppan där hon vistas ligger i Saltsjöbaden! Alice Babs är solklar i huvudet! Ingen demens, utan snarare någon typ av depressionsilska bakom detta, om hon nu fått utbrott. Hjälp, detta är ju inte klokt! Att hamna i klorna på ett ondsint barn, som gör det lätt för sig genom att förvalta sin mors eftermäle, redan innan hon är död. Vad har hon tänkt sig, Titti? Tjäna pengar på mammans produktion, utan att denna sista bild ska bli tydlig? Skrämmande!
Oavsett vad som sker, ska ingen behöva känna att man är "lämnad att dö". De här tankarna kommer hos alla som saknar mening, gammal som ung. Oförlåtligt av dottern att låta mamman ha det så. Yngre kan lättare ändra sitt liv, medan Alice sitter fast. Hon måste omgående aktiveras, efter förmåga. Om AB varit 100 procent hade hon kunnat bo kvar hemma, men det verkar som om det är det fysiska som ställer till det, inte det mentala, det har blivit en följdverkan.
http://www.nacka.se/underwebbar/seniorcenter/sjotappan/Sidor/default.aspx