Citat:
Ursprungligen postat av
JaneMarple
Hahaha
Att jag reagerar på den här historien är för att jag haft en hel del dementa i min närhet. Jag vet hur svårt det kan vara att ens få dementa in på ett boende. Det krävs i många fall att "patienten" själv säger att hon vill det trots att demensdiagnos finns. Om pat. får frågan när hon har några klara ögonblick och säger nej för att hon "klarar sig själv" så är det kört. God man har en bekant till slut fått igenom efter en anhörigs alzheimerdiagnos. Utredningen var lång och omfattande innan diagnosen fastställdes i deras fall, men här verkar allt ha gått i ett huj.
Vi vet ingenting om det här men nog borde det utredas det tycker jag.
Ja, det är lite samma här. Men det kan ju som sagt föreligga begravda hundar och ugglor i mossen här. Däremot kikade jag just på bloggen om AB, det är ABs röst man hör, men såklart dikterat av någon annan. AB önskar rehabilitering som hon ej fått står det, men samtidigt har hon på boendet både kontaktman och sjukgymnast osv. Oklart om hon verkligen hindrats från att telefonera eller ej osv.
De här Bennie och Eva är antingen några som vill AB väl, eller tvärtom vill henne mkt illa.
Barnen bor i Kanada, Australien och Norrland. Så verkar svårt för dem att kunna vara nära sin mor alt. de vill inte ha med henne att göra.
De har inte flyttat AB från Saltsjöbaden, det kan betyda att de är måna om att hon får vara kvar i sitt närområde alt. inte bryr sej.
Ja, det är verkligen omöjligt veta vad som är vad. Själv tror jag nog att AB har det så bra som hon kan.
Vem är advokaten? Renhårig eller ej?