2013-06-14, 21:12
Medlem
KossanBerts avatar
Hon vill nog inte att modern ska spendera alla sina pengar eller så vill dottern att hon ska bli helt fuckad så att hon kan tvinga henne att skriva på att hon får alla pengar. Det tror jag iaf. Men jag kan ha fel. Jadu vad ska vi kunna göra? En namn insamling? Domstol? Ring dit hon ligger? Åka dit?

Eller mitt sista val. En penga insamling och använda pengarna till att skaffa fram en torped som går på dottern och tvingar henne att skriva ut henne.
Citera
2013-06-14, 21:27
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vet Alice Babs om och har godkänt vad du skriver om henne här på Flashback? Ibland förefaller det som om du hänger ut alltför privata saker om henne och hennes nära anhöriga.

Titti har jag aldrig haft mycket till övers för, så det skiter jag fullständigt i.
Om Alice har jag inte sagt något som ingen direkt kan räkna ut, eller som inte någon annan redan sagt. Att hon har rätt klassiska men av en stroke är inte direkt hemligt. Och att hon inte får välja själv vilka hon ska träffa är ju inget hon vill ska fortgå, inte jag heller för den delen. Därför skriver jag. Annat "skvaller" om henne som inte rör just det här som kan påverka henne skulle jag aldrig kommentera, inte om hennes övriga barn heller.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Självklar men tjejen donnamanlove har ju lyckat outa sig själv här på Flashback.

Om du lyckats lista ut vem jag är gör mig ingenting, jag har inget jättespeciellt att dölja ändå.
Citera
2013-06-14, 22:13
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove

Om du lyckats lista ut vem jag är gör mig ingenting, jag har inget jättespeciellt att dölja ändå.

Och när man helt lagligt tittar efter vad denna donnamanlove intresserat sig för på Flashback sen start blir man inte direkt jätteimpad. Ska den här personen sitta inne med inside information om en av Sveriges genom tiderna bästa sångerskor?

Jag tror inte det
Citera
2013-06-14, 22:40
Medlem
Copterss avatar
Hur har förhållandet mellan mor och dotter varit? Som det redan har spekulerats i så kan det vara en sen hämnd.
Citera
2013-06-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Alice berättar själv.
http://www.youtube.com/watch?v=oirwuIdm0Cg

Och de kallar sej vänner de som lägger ut sånt här...

Ljudklippet går att tolka åt vilket håll som helst. Att vara dement t ex betyder inte att man är borta i skallen 24/7.
Citera
2013-06-14, 23:06
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Och de kallar sej vänner de som lägger ut sånt här...

Ljudklippet går att tolka åt vilket håll som helst. Att vara dement t ex betyder inte att man är borta i skallen 24/7.
Det har du rätt i. Men om man kan föra ett så pass sammanhållet och helt klart resonemang under så många minuter är man inte i behov av förvaltare. En god man skulle vara alldeles tillräckligt för behoven att sköta ekonomin åt henne. Med en förvaltare kan man bli helt livegen om det vill sig illa. Jag anar en gravad hund här.
Alices överklagande av beslutet om förvaltare.
http://alicelevandebegravd.blogg.se/
Citera
2013-06-14, 23:15
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Men om man kan föra ett så pass sammanhållet och helt klart resonemang under så många minuter är man inte i behov av förvaltare. En god man skulle vara alldeles tillräckligt för behoven att sköta ekonomin åt henne. Med en förvaltare kan man bli helt livegen om det vill sig illa. Jag anar en gravad hund här.
Alices överklagande av beslutet om förvaltare.
http://alicelevandebegravd.blogg.se/

Ja, visst kan det ligga en hel Sankt Bernhard begraven här, säger inget om det. Men förvaltare kan ha utsetts för att familjen hört rykten om hur gode man beter sig, inte har tid med att betala ABs räkningar, vet med sig att det rör sig om för mkt pengar o investeringar för att familjen skall kunna hålla sams etc.

Jag tror inte 90-åriga AB som ej kan gå har internetbank och kan fixa allt själv.

Herreminje, hur hamnade jag i denna tråd?
Citera
2013-06-14, 23:33
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och när man helt lagligt tittar efter vad denna donnamanlove intresserat sig för på Flashback sen start blir man inte direkt jätteimpad. Ska den här personen sitta inne med inside information om en av Sveriges genom tiderna bästa sångerskor?

Jag tror inte det

Folk i min närhets privatliv är inte mycket intressantare än andras. Trådarna om de som står mig närmst skulle jag aldrig skriva ett ord i (denna tråd undantagen, här är det bara tragik). Du får gladeligen tro vad du vill, det kvittar mig.
Av det jag skrivit på flashback innan är det rätt svårt att avgöra vad jag vet och inte, jag ser främst den här sidan som ett tidsfördriv som jag skriver på ibland och ibland inte. Att jag råkar ha diverse offentliga personer i släkten/min närhet är ingenting jag är glad över, tvärt om.
Citera
2013-06-14, 23:47
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ja, visst kan det ligga en hel Sankt Bernhard begraven här, säger inget om det. Men förvaltare kan ha utsetts för att familjen hört rykten om hur gode man beter sig, inte har tid med att betala ABs räkningar, vet med sig att det rör sig om för mkt pengar o investeringar för att familjen skall kunna hålla sams etc.

Jag tror inte 90-åriga AB som ej kan gå har internetbank och kan fixa allt själv.

Herreminje, hur hamnade jag i denna tråd?
Hahaha

Att jag reagerar på den här historien är för att jag haft en hel del dementa i min närhet. Jag vet hur svårt det kan vara att ens få dementa in på ett boende. Det krävs i många fall att "patienten" själv säger att hon vill det trots att demensdiagnos finns. Om pat. får frågan när hon har några klara ögonblick och säger nej för att hon "klarar sig själv" så är det kört. God man har en bekant till slut fått igenom efter en anhörigs alzheimerdiagnos. Utredningen var lång och omfattande innan diagnosen fastställdes i deras fall, men här verkar allt ha gått i ett huj.

Vi vet ingenting om det här men nog borde det utredas det tycker jag.
Citera
2013-06-14, 23:58
Medlem
Citat:
Hahaha

Att jag reagerar på den här historien är för att jag haft en hel del dementa i min närhet. Jag vet hur svårt det kan vara att ens få dementa in på ett boende. Det krävs i många fall att "patienten" själv säger att hon vill det trots att demensdiagnos finns. Om pat. får frågan när hon har några klara ögonblick och säger nej för att hon "klarar sig själv" så är det kört. God man har en bekant till slut fått igenom efter en anhörigs alzheimerdiagnos. Utredningen var lång och omfattande innan diagnosen fastställdes i deras fall, men här verkar allt ha gått i ett huj.

Vi vet ingenting om det här men nog borde det utredas det tycker jag.

Ja, det är lite samma här. Men det kan ju som sagt föreligga begravda hundar och ugglor i mossen här. Däremot kikade jag just på bloggen om AB, det är ABs röst man hör, men såklart dikterat av någon annan. AB önskar rehabilitering som hon ej fått står det, men samtidigt har hon på boendet både kontaktman och sjukgymnast osv. Oklart om hon verkligen hindrats från att telefonera eller ej osv.

De här Bennie och Eva är antingen några som vill AB väl, eller tvärtom vill henne mkt illa.

Barnen bor i Kanada, Australien och Norrland. Så verkar svårt för dem att kunna vara nära sin mor alt. de vill inte ha med henne att göra.

De har inte flyttat AB från Saltsjöbaden, det kan betyda att de är måna om att hon får vara kvar i sitt närområde alt. inte bryr sej.

Ja, det är verkligen omöjligt veta vad som är vad. Själv tror jag nog att AB har det så bra som hon kan.

Vem är advokaten? Renhårig eller ej?
Citera
2013-06-15, 00:20
Medlem
Jimbos avatar
Nån som vet vilken kyrka AB syftar på när hon pratar om Benny och Eva?
Citera
2013-06-15, 00:42
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Vem är advokaten? Renhårig eller ej?
Ja, den som det visste. Är det Alices egen advokat sen gammalt så känns det mer trovärdigt än om det är en ny, så det skulle onekligen vara intressant att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in