Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag har inte bundit mig vid att KJ:s medbrottslingar skulle vara airsoftutövare - det kan vara så men är långt ifrån säkert. Däremot tror jag att miljön där mordet och styckningen skedde med motiv att KJ är bekant med terrängen, här är han på sin egen bakgård, att Fallen Angel-kriget utspelades där och att VB hållits vid liv och inlåst i ett utrymme som tillhör någon av dem som tillsammans med KJ utfört detta och att hon kan ha förts dit för att användas som byte/måltavla. KJ:s och VB:s relation har som framgått i praktiken upphört, undantaget möten när hon nämnde att hon skulle till en kompis för att plugga, och att KJ planerat att döda henne under de former som skedde under ganska lång tid. Jag misstänker att han fann lämplig tidpunkt i samband airsoftspelen 11 maj(?).
Har den ofällde mannen medbrottslingar?
Vad är mest sannolikt:
Mordet sker enligt något sorts filmiskt komplicerat schema i ett komplicerat spel med många dunkla komponenter?
Mordet sker i stunden, kanske premediterat, pga. t.ex. ett avvisande som utlöser det? Styckningen blir ett sätt att dölja dådet och/eller ett sätt att uttrycka ytterligare vrede mot offret?
De flesta verkliga mord, inte på film alltså, är mer analoga med det senare alternativet. Visserligen inte så fantasiinspirerande, och mer "smutsigt, tarvligt och nedslående", men mer verkligt alltså.
Och det där med verklighet är väl en bra idé vid verkligt, faktiskt polisarbete?