2013-06-18, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om du nu vet allt om alla så varför då inte posta det i tråden istället för att påstå något för att sedan lägga dimridåer. Bl.a. anmälningarna har varit en intressant del i fallet, vem/vilka och varför. Har man sagt A så får man säga B eller helt enkelt vara tyst.

Jag skulle kunna säga -- att jag vet allt om mordet, hur det gick till, alla sms mm, men jag säger inget utan ni måste tro mig. D.v.s. ej verifierad info och ren bullshit. Jag vet inte ett uns mer än någon annan trådmedlem.

I Bibeln står det att Jesus väckte de döda, det står så och där
för måste ni tro det, det är ingen som hittat på det...

Ta fram inlägget där jag skulle ha påstått att anmälningarna är av intresse för mordet/ utredningen.
Är det något som jag har hävdat bestämt sedan trådstart så är det att
anmälningarna inte har någonting alls med mordet att göra ?
Citera
2013-06-18, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ta fram inlägget där jag skulle ha påstått att anmälningarna är av intresse för mordet/ utredningen.
Är det något som jag har hävdat bestämt sedan trådstart så är det att
anmälningarna inte har någonting alls med mordet att göra ?

Och tittar du längre tillbaka i tråden så har jag gett en summering om vad anmälningarna handlade om.
Citera
2013-06-18, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det dryftas ju fram och tillbaka om att han haft olika diagnoser KJ, det där vet nog Utredare, Åklagare, Advokat, Familj och sjukvård bättre än oss vad han har för diagnoser, eller inte har.

Diagnoser har han ju några stycken av. AS är en av diagnoserna.
Citera
2013-06-18, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Bekräftar din källa/dina källor att VB:s ansikte var bortskuret och att hennes tänder saknades ?
Källan/ källorna säger det vid två oberoende ggr, ja. Men den kan ju a fel eftersom ingenting kommit ut om detta.
Citera
2013-06-18, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vaffan dillar du om cinnabar ?

Jag vet exakt om vem hur vad o varför polisanmälningarna uppstod.
Hade jag velat hade jag hängt ut nämnden på alla dom inblandade också.

Men jag är klokare än så. Och du behöver inte tro på mig

Jag är bodensare och känner olika personer som kan verifiera o dementera många delar av hela denna tråden. Jag har god insyn i VBs karatelag, jag vet vem snubben som sprang på mjösjöberget som tipsade i efterlyst om en massa fåglar där men som tipset inte prioriterades, jag är arbetskollega till ett nyckelvittne i utredningen vilket uppgifter inte har nått media, jag har en gemensam vän med VBs ex pojkvän och även KJs exflickvän. Jag har fått veta vad polisen "frågar" efter i sina polisförhör.

Jag vet vem AB är och en hel del av hans bravader. Jag vet även om vem Jocke f*rsell är och även hans syster som vart ihop med en gammal vän till mig.

A nu var inte tanken att sitta o försöka bevisa något för någon i tråden. Ville vara poängtera att
jag har koll på mkt, inte allt. Men mkt
Du är en värdefull klippa här ör oss privat detektiver
Boden är litet och givetvis finns det folk här som har mer information än andra, om ngn skulle tvivla.
Citera
2013-06-18, 08:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag har inte bundit mig vid att KJ:s medbrottslingar skulle vara airsoftutövare - det kan vara så men är långt ifrån säkert. Däremot tror jag att miljön där mordet och styckningen skedde med motiv att KJ är bekant med terrängen, här är han på sin egen bakgård, att Fallen Angel-kriget utspelades där och att VB hållits vid liv och inlåst i ett utrymme som tillhör någon av dem som tillsammans med KJ utfört detta och att hon kan ha förts dit för att användas som byte/måltavla. KJ:s och VB:s relation har som framgått i praktiken upphört, undantaget möten när hon nämnde att hon skulle till en kompis för att plugga, och att KJ planerat att döda henne under de former som skedde under ganska lång tid. Jag misstänker att han fann lämplig tidpunkt i samband airsoftspelen 11 maj(?).
Det du spekulerar kring kräver sannerligen hårdhudade deltagare. Det är inte alla som skulle vilja medverka till att använda en levande måltavla. Inte för att jag kan bevisa det, men jag föreställer mig att det borde röra sig om människor som har en historia av våldsbrott eller annan kriminalitet. Människor som har övergett ett vanligt sätt att leva för att istället leva på ett sätt som borde ha uppmärksammats av omgivningen för länge sedan. Till det räknar jag inte att ett gäng vanliga killar leker krig.

Om du jämför med styckmordet på Christian Larsson så var de tre GM inga duvungar precis. Om jag minns rätt så hade de en del bakom sig plus att det var mycket knark med i bilden.

https://www.flashback.org/t1295896

I detta fall så har väl inget framkommit som tyder på vare sig knark eller brottslig bakgrund hos vare sig KJ själv eller vänner till honom?
Citera
2013-06-18, 09:26
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fem killar hittar en gul påse med underkläder (kalsonger) och de kunde också som genom ett underverk se att i kallingarna så var det sekret från en kvinna.

Om de stoppade ner snoken i kallingarna och kände på lukten att det var kvinnligt sekret förtäljer inte historien.

Länk till artikeln i NSD: http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?articleid=7670134

Jaha ok, tack!
Citera
2013-06-18, 09:27
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Jag har inte bundit mig vid att KJ:s medbrottslingar skulle vara airsoftutövare - det kan vara så men är långt ifrån säkert. Däremot tror jag att miljön där mordet och styckningen skedde med motiv att KJ är bekant med terrängen, här är han på sin egen bakgård, att Fallen Angel-kriget utspelades där och att VB hållits vid liv och inlåst i ett utrymme som tillhör någon av dem som tillsammans med KJ utfört detta och att hon kan ha förts dit för att användas som byte/måltavla. KJ:s och VB:s relation har som framgått i praktiken upphört, undantaget möten när hon nämnde att hon skulle till en kompis för att plugga, och att KJ planerat att döda henne under de former som skedde under ganska lång tid. Jag misstänker att han fann lämplig tidpunkt i samband airsoftspelen 11 maj(?).

Hur får du ihop din teori med att VB bedöms ha avlidit den 4-5 maj?

NSD:
Citat:
- Hon har avlidit av starkt våld mot vitala delar, som begåtts av annan person. Någon gång den 4-5 maj har hon avlidit, säger Ulrika Schönbeck.
Citera
2013-06-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Fram träder bilden av en människa som:
  • Suttit flera voltor runt om på landets anstalter
  • Varit flera vändor på psyk, kanske även inlagd.
  • Dömd för våldsbrott
  • Är en känd missbrukare
  • Har en syster som bor på en adress identisk med den varifrån VB tycks ha försvunnit.
  • Äger en bil som tidigare ägts av en närboende till KJ (H.E)

edit: korrigerat en felaktig uppgift

Snälla, kan någon tipsa polisen angående detta!?
Detta kan fria KJ!
Citera
2013-06-18, 09:44
Medlem
Citat:

Har den ofällde mannen medbrottslingar?

Vad är mest sannolikt:

Mordet sker enligt något sorts filmiskt komplicerat schema i ett komplicerat spel med många dunkla komponenter?

Mordet sker i stunden, kanske premediterat, pga. t.ex. ett avvisande som utlöser det? Styckningen blir ett sätt att dölja dådet och/eller ett sätt att uttrycka ytterligare vrede mot offret?

De flesta verkliga mord, inte på film alltså, är mer analoga med det senare alternativet. Visserligen inte så fantasiinspirerande, och mer "smutsigt, tarvligt och nedslående", men mer verkligt alltså.

Och det där med verklighet är väl en bra idé vid verkligt, faktiskt polisarbete?
Citera
2013-06-18, 09:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Snälla, kan någon tipsa polisen angående detta!?
Detta kan fria KJ!

Är du på riktigt eller, på vilket sätt friar detta KJ?

Varför kontaktar du inte polisen själv.
Citera
2013-06-18, 09:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Hur får du ihop din teori med att VB bedöms ha avlidit den 4-5 maj?

NSD:
Åklagarens påstående är en partsinlaga, och saknar känt belägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in