2013-06-17, 20:14
Medlem
Sunghirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Vi har sett samma sak i x antal länder nu (arabiska våren).
Man tycker att länderna borde lära sig av det som hänt i andra länder men icke..

Det känns hela tiden som att Mellanöstern alltid har extrem otur med sina ledare. Alla är envisa som åsnor och totala narcissister som tror stenhårt på att folket älskar dem medan kanske miljoner protesterar i alla städer.

Sen är poliskåren i Mellanöstern riktiga lallare som tar i med extrema hårdhandskar för varje liten grej. Går du mot röd gubbe på gatan kan du förvänta dig flera timmars tortyr i en svettig cell med elkablar...om du inte kan betala en stor muta till en lismande domare från överklassen. (Obs överdrift)
Citera
2013-06-17, 21:06
Medlem
Aktuell live länk
http://www.ustream.tv/channel/glassbeadian
Citera
2013-06-17, 21:37
Medlem
Jag som trodde att tortyr var förbjudet...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5567518

Det är stor skandal! Det är dags att världens ledare säger ifrån! Det här är fullständigt oacceptabelt, hayvan olgu hayvan!
Citera
2013-06-17, 21:46
Medlem
begsegs avatar
Slutsats för närvarande: Demokrati fungerar inte i mångkulturella stater? Lösning: Dela landet och segregera befolkningen. Eller har jag missförstått hela skiten?
Citera
2013-06-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begseg
Slutsats för närvarande: Demokrati fungerar inte i mångkulturella stater? Lösning: Dela landet och segregera befolkningen. Eller har jag missförstått hela skiten?
Du har kurdernas välsignelse, men i praktiken är det inte genomförbart eftersom då varje liten by kan kräva självständighet.
Citera
2013-06-17, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av begseg

Det är tre stora grupper som inte kommer överens med varandra, sekulära, islamister och kurder som bråkat om makt.

Hunden Ataturk har skapat detta och ingen kan släcka de här elden.
Citera
2013-06-17, 22:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Det är det jag alltid sagt i denna tråd, är man inte från Turkiet och inte bott där och inte vet hur politiken, staten & media fungerar så bör man inte heller komma hit och kommentera i denna tråd. För ni bara skjuter själva i foten sen när ni får reda på med egna ögon de sakerna jag skriver här.

Jag är varken kemalist eller pro-AKP, eller nåt av de partierna som finns i Turkiet. Men däremot försvarar jag en sekulär, demokratisk, yttrandefrihet, mänskligrättigheter, pressfrihet samt liberalistisk Turkiet, och inte det Turkiet som jag och många ser idag.

Turkiet sedan AKP kom till makten har blivit värre när det gäller demokratin, pressfrihet, yttrandefrihet, sekularismen samt demokratin.

Jag har sagt och säger det ännu en gång till att Turkiet är inte det landet ni tror, det är mer och komplicerad och går inte jämföra med något annat land. AKP har köpt upp flera tv-kanaler, nyhetstidningar och mycket mer samt domstolen, rättsväsendet, poliskåren, borgmästrarna, presidenten, statsskicken och de flesta maktkrafterna i landet ägs och kontrolleras numera av AKP.

Det är just därför AKP är så himla rädda att förlora sin makt och gör allt för att tysta ner demonstranterna.

Du menar alltså fortfarande att Erdogan inte har några meningsfränder förutom "de köpta".

Du är uppenbarligen helt urspårad.
Citera
2013-06-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du menar alltså fortfarande att Erdogan inte har några meningsfränder förutom "de köpta".

Du är uppenbarligen helt urspårad.

Det lär han nog ha men han får nog inga fler när det går till såhär utan snarare blir dom nog färre
Citera
2013-06-17, 22:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony82
Det lär han nog ha men han får nog inga fler när det går till såhär utan snarare blir dom nog färre

Det tror jag inte, just nu är demonstranterna ytterst få till antalet med tanke på hur många fler som stödjer regimen. De som manifesterar i sympati med Erdogan är där av egen fri vilja. Men ni kan ju fortsätta ljuga ni.
Citera
2013-06-17, 23:12
Bannlyst
Citat:
Det tror jag inte, just nu är demonstranterna ytterst få till antalet med tanke på hur många fler som stödjer regimen. De som manifesterar i sympati med Erdogan är där av egen fri vilja. Men ni kan ju fortsätta ljuga ni.

De du ser ute på gatorna är modiga som vågar visa upp sig sen finns det miljontals gamla, barn, ungdomar som inte vågar gå ut pga. polisens våld.
Antalet som stödjer regimen är ointressant eftersom vi vet att de består av islamister, fattiga, outbildade, bönder från landsbyggen och det är det 60% av Turkiets befolkning består av. Sant men trist.

Med anledning att AKP kommer vinna vid nästa val även om de minskar med en andel procent så måste Erdogan avgå. Erdogan passar inte i politiken med hänvisning till hans arroganta, kaxiga och otrevliga uttalanden sedan han kom till makten och när en ledare beter sig så som han gör så kollar även folket på honom och tar efter honom och hans aggressiva beteenden

Att sedan Turkiet är det landet där kvinnomisshandel, misshandel på gator, männen beter sig som djur och ociviliserad, inte har nån attityd gentemot barn, kvinnor och andra så blir man inte förvånad när de har en galen och sinnessjuk ledare som Erdogan.
Citera
2013-06-17, 23:50
Medlem
http://www.ustream.tv/channel/notonlyistanbul-live
Live
Citera
2013-06-18, 00:02
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Fascinerande hur vänstertomtar kan sitta och försvara en regim som vill förbjuda offentliga kyssar, alkohol, reducera pressfriheten och yttrandefriheten?
Samtidigt sitter idioter som du och skriker er blå när när homokärring får lite lätt kritik för att hon skändar Jesus i verk efter verk.
Eller sitter och klappar i händerna och jublar när nakna bögar står och dansar på ett lastbilsflak?
Tror du själv att Erdogan kommer att tillåta dylikt på Istanbulsgator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in