2013-06-16, 21:00
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Nu får det väl ändå räcka
Det är bara att ignorera idioten, det är vad jag gör. När man tror att så många stödjer Erdogan bara för att annars så ''blir man av med lönen'' så är man bara galen.
Citera
2013-06-17, 00:22
Bannlyst
År 2014 är det lokal val men också byte av president och Erdogan har förberett sig att ta över presidentmandaten men för att det ska vara lättare för Erdogan och hans parti om han blir president så först måste konstitutionen göras om så att president ska tillhöra regeringen så att båda inte ska vara åtskilda och att det inte ska behövas godkännande från presidenten varje lag som genomförs på så sätt islamiserings processen ska gå snabbare än vad det går nu i dagsläget.

Protesterna har även varit också motsätta sig Erdogans planer på att ta över presidentmandaten då blir det rena diktaturen i landet.

Väldigt intressant artikel som handlar just om det som kommer hända år 2014. http://www.hurriyetdailynews.com/putin-medvedev-scenario-for-akp.aspx?pageID=238&nID=48916&NewsCatID=342
Citera
2013-06-17, 00:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Endast hos diktaturer folk som bär stora affischer av presidenten och visar stöd. Detta liknar mer och mer Nordkorea eller Nazityskland.

https://pbs.twimg.com/media/BM5m4NpCQAETles.jpg:large

Du menar som alla affischer och porträtt på Atatürk?

Citat:
Han ljuger bara som vanligt.

Sen så har dessa folk som är där har enligt rykten och även SMS bevis blivit tvingade och "hotade" att vara närvarande annars riskerar de få sin lön samt något annat straff står det på smset.

Fan vad du går överstyr. Det är alltså helt orimligt i din lilla sagovärld att Erdogan och AKP har meningsfränder trots att befolkningen röstat fram dem som majoritetsparti?
Citera
2013-06-17, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du menar som alla affischer och porträtt på Atatürk?

Fan vad du går överstyr. Det är alltså helt orimligt i din lilla sagovärld att Erdogan och AKP har meningsfränder trots att befolkningen röstat fram dem som majoritetsparti?

Det är det jag alltid sagt i denna tråd, är man inte från Turkiet och inte bott där och inte vet hur politiken, staten & media fungerar så bör man inte heller komma hit och kommentera i denna tråd. För ni bara skjuter själva i foten sen när ni får reda på med egna ögon de sakerna jag skriver här.

Jag är varken kemalist eller pro-AKP, eller nåt av de partierna som finns i Turkiet. Men däremot försvarar jag en sekulär, demokratisk, yttrandefrihet, mänskligrättigheter, pressfrihet samt liberalistisk Turkiet, och inte det Turkiet som jag och många ser idag.

Turkiet sedan AKP kom till makten har blivit värre när det gäller demokratin, pressfrihet, yttrandefrihet, sekularismen samt demokratin.

Jag har sagt och säger det ännu en gång till att Turkiet är inte det landet ni tror, det är mer och komplicerad och går inte jämföra med något annat land. AKP har köpt upp flera tv-kanaler, nyhetstidningar och mycket mer samt domstolen, rättsväsendet, poliskåren, borgmästrarna, presidenten, statsskicken och de flesta maktkrafterna i landet ägs och kontrolleras numera av AKP.

Det är just därför AKP är så himla rädda att förlora sin makt och gör allt för att tysta ner demonstranterna.
Citera
2013-06-17, 12:36
Bannlyst
Citat:
Över 400 gripna i Istanbul

Istanbul. Turkisk polis grep över 400 människor under de stora demonstrationerna i Istanbul i går, uppger en företrädare för stadens advokatsamfund. I huvudstaden Ankara uppges ett femtiotal demonstranter ha gripits.

Turkisk polis avfyrade tårgas och vattenkanoner mot tusentals demonstranter som försökte ta sig in på Taksimtorget i Istanbul.

Två av Turkiets större fackförbund har utlyst landsomfattande strejker till på måndagen. Regeringen har beskrivit de utlysta strejkerna som "olagliga" och varnat för att polis kan sättas in.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article16973779.ab

Först kallar både Erdogan och turkiska EU minister för de som demonstrerar för terrorister och nu beskrivit att de utlysta strejkerna som olagliga och att även polis kan sättas in och tvinga folk att jobba igen.

Här luktar det att Turkiet på väg bli som Nordkorea.
Citera
2013-06-17, 14:56
Medlem
Turkiet ska sätta in armén.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5567056

Är det verkligen förenligt med folkrätten att använda armén mot den egna befolkningen?
Citera
2013-06-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad

Är det verkligen förenligt med folkrätten att använda armén mot den egna befolkningen?

Helt rätt
Citera
2013-06-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Helt rätt
Och du gillar dina demokratiska fri- och rättigheter?
Citera
2013-06-17, 15:16
Bannlyst
Citat:

Militären är Anti-AKP visst de tackar ja att delta sen kommer de med egna händer ta bort AKP från makten med andra ord kommer AKP skjuta sig själva i foten.

Och sen så var inte AKP som själva ville bli av med militären?!

Hyckleri är vad dessa islamister är.
Citera
2013-06-17, 15:20
Bannlyst
Citat:

Kamora är en islamistisk arab så bli inte förvånad. Han lever i sina våta drömmar om en palestinsk stat.
Citera
2013-06-17, 15:25
Medlem
Citat:

Vad är demokratiska rättigheter. Att kasta sten och brandbomber på polisen? Att mörda poliser? Att vandalisera andra människors egendomar? Att bränna ner bilar och ockupera områden. Att gå emot lagen?

Nu får du ändå ge dig.
Citera
2013-06-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Kamora är en islamistisk arab så bli inte förvånad. Han lever i sina våta drömmar om en palestinsk stat.

Jag är ingen islamistisk arab men du däremot är en jude lakej som inte kan skilja på rätt och fel. Enligt dig är Erdogan en islamistisk diktatur i klass med Bin laden. Hur du har dragit den slutsatsen kan jag tyvärr inte förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in