2013-06-17, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
En stat har rätt att använda våld om grupper går emot lagen. Du har fortfarande inte svarat på frågan jag ställde. Menar du att London och Stockholms upploppen är legitimerade enbart för att de representerar samhället?

Vilken lag? din islamistiska hund jävel du måste förstå att demonstrationer är en del av demokratin och yttrandefriheten. Det som händer i Turkiet är inget och jämföra för vad som hände i Stockholm.
Det AKP gör nu är en typisk statsterrorism mot sin egen befolkning. Det snarare AKP och Erdogan som redan brutit mot de turkiska lagen, om en rättvis och politisk oberoende domstol ska reda ut det så kan Erdogan och dess herrar inom AKP dömas enligt turkisk lag för vad de har gjort förändringar och för vad de har gjort hittills dömas för landsförräderi samt hot mot den sekulära statsskicket.
Citera
2013-06-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Det är också enligt dig helt okej att gripa människorättsadvokater, våldföra sig på läkare osv osv? Oehört demokratiskt agerande, verkligen...

Menar du att läkare, advokater och människorättsaktivister står över lagen. Du verkar förespråka diktatur ser det ut som.

Citat:
Dina unket vinklade Erdogankramande åsikter är bara tröttsamma och löjligt enfaldiga. Det är helt uppenbart för majoriteten av omvärlden att Erdogan beter/betett sig som ett jävla arsle och fortsätter att göra detta. Att våldföra sig på sitt folk på detta viset kommer att få alvarliga långsiktiga konsekvenser. Han kan ju alltid pola upp med Iran i och för sig, då blir väl du nöjd?

Majoriteten av den turkiska befolkningen röstade in AKP i ett demokratiskt och legitimerat val. Ingen har rätt att ifrågasätta detta. Att majoriteten av världen är indoktrinerade betyder ingenting i mina ögon. Västmediernas propaganda rapporteringar är oftast vinklade i syfte att sprida kaos, lögner och framställa regeringar som diktatoriska. Menar du att västmedierna varit sakliga med rapporteringarna om Syrien? Rapporteringarna om Libyen? Om Iraks massförstörelsevapen? Rapporteringarna om Putin?

Nej, jag är inte Erdogankramande. Jag utgår enbart från den korrekta bilden av Turkiet och vad som håller på att ske. .
Citera
2013-06-17, 16:29
Medlem
Citat:
I ett demokratiskt samhälle är det är folket som ger staten legitimitet att bruka våld utifrån de lagar som också skapas gemensamt. Våldets omfattning skall ju vara rimligt med tanke på brottet. En polisstyrka har aldrig till uppgift att straffa i ett demokratiskt samhälle - det har fängelset. Du tror att du förespråkar någon typ av demokrati när den stat du är ute efter snarare är tämligen totalitär.

Ja, och det är väl det vi utgår ifrån. En polisstyrka har berättigad och legitimerad makt att bruka våld om någon går emot lagen. Sluta upp med ditt trams nu. Ett demokratiskt samhälle tillåter inte ligister att härja fritt fram och inte heller människor att ockupera områden som tillhör samhället.

En polisstyrka har aldrig till uppgift att straffa men de har definitivt rätten att bruka våld för att få stopp på huliganism och vandalism. Någonting du fortfarande inte verkar få in i skallen. Att det sedan finns poliser som använder övervåld är en annan sak som kommer att utredas så fort det finns bevis för detta.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-17 kl. 16:31.
Citera
2013-06-17, 16:45
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Menar du att läkare, advokater och människorättsaktivister står över lagen. Du verkar förespråka diktatur ser det ut som.

Majoriteten av den turkiska befolkningen röstade in AKP i ett demokratiskt och legitimerat val. Ingen har rätt att ifrågasätta detta. Att majoriteten av världen är indoktrinerade betyder ingenting i mina ögon. Västmediernas propaganda rapporteringar är oftast vinklade i syfte att sprida kaos, lögner och framställa regeringar som diktatoriska. Menar du att västmedierna varit sakliga med rapporteringarna om Syrien? Rapporteringarna om Libyen? Om Iraks massförstörelsevapen? Rapporteringarna om Putin?

Nej, jag är inte Erdogankramande. Jag utgår enbart från den korrekta bilden av Turkiet och vad som håller på att ske. .
Äh, lägg ner nu för fan. "Den korrekta bilden av turkiet" vad är det för jävla trams? Det är DIN bild av turkiet, din enfaldiga jävel. Det är just det här som är problemet, du kan inte ta in att folk tycker annorlunda, och har rätt att manifestera dessa annorlunda åsikter i en demokrati. På vilket sätt har advokaterna brutit mot lagen? På vilket sätt har läkarna brutit mot lagen? På vilket sätt har aylan, 53 år, som stått och skanderat slagord på taksim brutit mot lagen??????

Citat:
Ja, och det är väl det vi utgår ifrån. En polisstyrka har berättigad och legitimerad makt att bruka våld om någon går emot lagen. Sluta upp med ditt trams nu. Ett demokratiskt samhälle tillåter inte ligister att härja fritt fram och inte heller människor att ockupera områden som tillhör samhället.

En polisstyrka har aldrig till uppgift att straffa men de har definitivt rätten att bruka våld för att få stopp på huliganism och vandalism. Någonting du fortfarande inte verkar få in i skallen. Att det sedan finns poliser som använder övervåld är en annan sak som kommer att utredas så fort det finns bevis för detta.

Ja, polisen har rätt att använta våld för att stoppa pågående brott som ej går att stoppa på något annat vis. Att hjälpa medmänniskor i behov av vård, att skandera slagord osv är inte ett brott i ett demokratiskt land, idiot.
Troligt att de kommer utredas (not), det kommer bli tydligt längre fram att sådant ej kommer att ske, med undantag för någon enstaka som enbart kommer processas för syns skull. Oerhört fjantigt av dig att inte bara erkänna att du sympatiserar med Erdogans kloakvärderingar och att det är därför du har de åsikter du har. Det är i alla fall uppenbart för alla andra...
Citera
2013-06-17, 16:46
Bannlyst
Citat:

Att majoriteten av turkiska befolkningen röstade in AKP betyder inte att AKP får göra allt möjligt när det gäller lagändringar samt stora förändringar som kränker folks privatliv bara för att de har blivit utvalda av 50% av befolkningen de har fortfarande inte stöd hos andra halva befolkningen och det andra halva står på spel och ignoreras och tvingas att bli islamiserad bara för AKP har fått nåra % mer än de andra partierna. Om nu Turkiet är demokratisk land och månar om demokrati och frihet så ska islamisten Erdogan lyssna på båda sidor alla är ändå landets medborgare oavsett vad de har för politisk syn. Men nej Erdogan ser de som inte har röstat på honom och hans parti som ett fiende.

Du är en islamistisk hycklare som försvarar vad islamisterna gör i Turkiet för din egen fördel, du har hur som helst inget neutral position i denna fråga därför bör du inte heller diskutera kring det här ämnet.

Det som skulle funka för dig är att gå och posta i denna forumdel https://www.flashback.org/f40
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-06-17 kl. 16:57.
Citera
2013-06-17, 16:56
Bannlyst
Islamisterna tar sig in på Hitlon hotell i Istanbul och letar efter folk som har på sig mask, eftersom ägaren till hotellet delade ut maskar till gästerna då efter polisen hade skjutit tårgas in på flera närliggande hotell i området. Här går de in och rensar hela stället sen går islamisterna ut självmanat.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10201306168519652&set=vb.210636876843& type=3&theater

Islamister attackerar civila folket utan anledning här kan ni se: https://www.facebook.com/photo.php?v=10201216372714813&set=vb.210636876843& type=3&theater
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-06-17 kl. 17:06.
Citera
2013-06-17, 17:07
Medlem
Citat:
Äh, lägg ner nu för fan. "Den korrekta bilden av turkiet" vad är det för jävla trams? Det är DIN bild av turkiet, din enfaldiga jävel. Det är just det här som är problemet, du kan inte ta in att folk tycker annorlunda, och har rätt att manifestera dessa annorlunda åsikter i en demokrati.

Snarare är det du som bör lägga ner din allmänna psykopat. Jag har precis förklarat varför demonstranterna går emot lagen genom vandalism, huliganism och ockupation men du har svårt för att acceptera det. Jag skiter fullständigt i vad du tycker. Utgå från det reella. Turkiet är ingen diktatur och dessa protester är rent sagt löjliga. Vad demonstrerar man för? Alkohol? En park?

Citat:
På vilket sätt har advokaterna brutit mot lagen? På vilket sätt har läkarna brutit mot lagen? På vilket sätt har aylan, 53 år, som stått och skanderat slagord på taksim brutit mot lagen??????

Lägg upp namnen på advokaterna som du påstår ha blivit gripna. Det enda du gör just nu är att spruta ut dig mediernas vinklade propaganda men vad kan man förvänta sig av någon som förespråkar vandalism och mord.
Citera
2013-06-17, 17:17
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Snarare är det du som bör lägga ner din allmänna psykopat. Jag har precis förklarat varför demonstranterna går emot lagen genom vandalism, huliganism och ockupation men du har svårt för att acceptera det. Jag skiter fullständigt i vad du tycker. Utgå från det reella. Turkiet är ingen diktatur och dessa protester är rent sagt löjliga. Vad demonstrerar man för? Alkohol? En park?

Lägg upp namnen på advokaterna som du påstår ha blivit gripna. Det enda du gör just nu är att spruta ut dig mediernas vinklade propaganda men vad kan man förvänta sig av någon som förespråkar vandalism och mord.
Du undviker konstant mina väsentliga frågeställningar med en massa skitsnack och upprepningar. Du förklarar fortfarande inte varför det är demokratiskt rätt att våldföra sig på fridfulla demostranter och inte heller på läkare som inte ens befinner sig ute bland demostranter.
Du får gärna också förklara vad som pågår på filmen från justitciepalatset om du menar att de inte griper advokater...

Sen kan du ju gärna svara ärligt på frågan om du stödjer AKP eller ej?
Senast redigerad av Shine_ 2013-06-17 kl. 17:19.
Citera
2013-06-17, 17:22
Medlem
Citat:
Du undviker konstant mina väsentliga frågeställningar med en massa skitsnack och upprepningar.

Du verkar också undvika frågan jag ställde. Är London upploppen legitimerade kravaller?

Citat:
Du förklarar fortfarande inte varför det är demokratiskt rätt att våldföra sig på fridfulla demostranter

Vilka är dessa fridfulla demonstranter som du talar om? Du menar demonstranterna som kastar brandbomber och sten mot polisen? Du menar demonstranterna som ockuperar turkisk mark? Som

Citat:
och inte heller på läkare som inte ens befinner sig ute bland demostranter.

Kan du förklara vad som har hänt.

Citat:
Du får gärna också förklara vad som pågår på filmen från justitciepalatset om du menar att de inte griper advokater...

Lägg fram filmen.
Citera
2013-06-17, 17:26
Medlem
Citat:
Sen kan du ju gärna svara ärligt på frågan om du stödjer AKP eller ej?

Nej, jag stödjer inte AKP men jag stödjer och respekterar turkarnas legitima och demokratisk valda rätt att rösta fram en egen regering.
Citera
2013-06-17, 17:32
Bannlyst
Citat:
Nej, jag stödjer inte AKP men jag stödjer och respekterar turkarnas legitima och demokratisk valda rätt att rösta fram en egen regering.

Och samtidigt skiter i de andra 50% som inte har röstat fram AKP ska brinna i helvetet. Du måste ju komma ut ur garderoben och erkänna att du är en islamistisk arab och försvarar Erdogans islamistiska politik det har du smygerkänt i dina tidigare inlägg förstår inte varför du skäms över det.
Citera
2013-06-17, 18:11
Medlem
Anon2s avatar
Varför är den turkiska regeringen så dum och går in med övervåld för att försöka få tyst på protesterna.
Det får rakt motsatt effekt, det retar upp folket och förvärrar allting, det är som att röra om i en myrstack med pinne.
Det bästa vore att göra absolut ingenting.
Alla dessa våldsmma demonstrationer hade aldrig uppkommit om regeringen inte hade gjort något.

Vi har sett samma sak i x antal länder nu (arabiska våren).
Man tycker att länderna borde lära sig av det som hänt i andra länder men icke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in