Citat:
Ursprungligen postat av
Hagenbach
Och vad är det som är så märkligt med det, då? Eller har du vetskap om att det inte kan vara så?
Du frågade ju:
Citat:
Ursprungligen postat av
Hagenbach
Om det stämmer, så hade jag fel. Men, det gör henne fortfarande inte till menederska. Eller hur?
Frågan kvarstår, om man nu tror att hon hittat på, varför var det då så viktigt för MS att påstå att hon träffat CdC 3 och 4 juni? Vad är det hon vill framhäva med det? Jag menar, hade det inte räckt med ett datum, då?
Jag vet inte varför det var så viktigt för Marianne att påstå att hon träffat läkarna just de dagarna, varför det var två dagar och inte en.
Och om det hade räckt med ett datum? Tja, träffades de både den 3:e och 4:e så gjorde de ju det, sen om det räckt med ett av datumen? De kanske gillade varandras sällskap så mycket första dagen att de ville träffas dagen efter också...
Men, så här i efterhand hade det kanske varit bättre av Marianne att i så fall skriva att Catrine i mars berättat om läkarna, så hade just den biten i alla fall fortfarande varit förenligt med det vittnesmål hon gav 1984. Men som Eremona skriver angående anledningen till just 3:e och 4:e och inte några andra datum, var ju för att Catrine enligt andra vittnesmål var upptagen med andra saker alla dagar förutom 3:e och 4:e.