Citat:
Ursprungligen postat av
Uncle Duke
Jag trodde inte Konungen och Kronprinsessan någonsin åkte med samma plan, på grund av tronföljden.
Vad hade hänt om de hade störtat? Hade Carl Philip blivit kung i väntan på att Estelle ska fylla arton?
Jag trodde inte heller att de akte tillsammans, fragan ar om de gjort avsteg pa detta eller om AB har fel i saken. Det vore ju inte forsta gangen direkt.
Sedan ar ju detta ett ratt pinsamt "avslojande". Det framgar ju i artikeln hur och varfor, men det gor sig inte lika bra i rubrik. Som sagt att media ar ute efter monarkin ar ju inget att tvivla over. Sedan att vissa hjarndoda individer harinne nappar och tar allt for givet ar lika pinsamt det.
F.o kan jag tillagga att jag flugit i samma plan som kungen 2 ggr, en gang till Frankrike och 1 gang till England. Forsta resan hade han sallskap av CP, andra resan var han sjalv pa.
Detta var med SAS f.o.
Det enda extravaganta da var att han klev pa sist och steg av forst, det kan ju ses som en skandal i sig kan jag tanka mig.
EDIT:
Nej, dom flog inte tillsammans. Enligt expressen sa akte Vickan reguljart.
"Kronprinsessan Victoria var också med på festligheterna i Coburg. Enligt Bertil Ternert flög hon reguljärt. Statschefen och den ställföreträdande statschefen får nämligen inte resa i samma flygplan."