2013-06-17, 13:48
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Härligt för kungen att slippa åka charter ...
Det är väl bättre att kungen använder det istället för att regeringen flyger hem mördare med det.
Citera
2013-06-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Det är väl bättre att kungen använder det istället för att regeringen flyger hem mördare med det.

Hur blev kungen en mördare?

Citat:
Kung Carl Gustaf och drottning Silvia
tog i lördags regeringsplanet till en
privat fest i Coburg, Tyskland, för
att fira kungens släkting prins
Andreas av Sachsen-Coburg-Gotha,
skriver Expressen och Aftonbladet.

Regeringsplanet får endast användas
till officiella resor. Anledningen
till att planet användes var att
kungaparet dagen efter skulle hinna
till ett officiellt uppdrag i Oslo.

-Man hade alternativet att låta planet
gå tomt ner och hämta kungaparet
i Coburg eller låta dem åka med dit,
säger informationschef Bertil Ternert.
Citera
2013-06-17, 13:57
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur blev kungen en mördare?
Vår kära regeringen använde ju planet till att flyga hem den vidriga mördaren Annika Österberg, så jag anser att det är bättre att kungen använder det istället för att regeringen använder det för att flyga kriminellt slödder.
Citera
2013-06-17, 14:11
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag trodde inte Konungen och Kronprinsessan någonsin åkte med samma plan, på grund av tronföljden.
Vad hade hänt om de hade störtat? Hade Carl Philip blivit kung i väntan på att Estelle ska fylla arton?

Jag trodde inte heller att de akte tillsammans, fragan ar om de gjort avsteg pa detta eller om AB har fel i saken. Det vore ju inte forsta gangen direkt.

Sedan ar ju detta ett ratt pinsamt "avslojande". Det framgar ju i artikeln hur och varfor, men det gor sig inte lika bra i rubrik. Som sagt att media ar ute efter monarkin ar ju inget att tvivla over. Sedan att vissa hjarndoda individer harinne nappar och tar allt for givet ar lika pinsamt det.

F.o kan jag tillagga att jag flugit i samma plan som kungen 2 ggr, en gang till Frankrike och 1 gang till England. Forsta resan hade han sallskap av CP, andra resan var han sjalv pa.
Detta var med SAS f.o.

Det enda extravaganta da var att han klev pa sist och steg av forst, det kan ju ses som en skandal i sig kan jag tanka mig.

EDIT:

Nej, dom flog inte tillsammans. Enligt expressen sa akte Vickan reguljart.

"Kronprinsessan Victoria var också med på festligheterna i Coburg. Enligt Bertil Ternert flög hon reguljärt. Statschefen och den ställföreträdande statschefen får nämligen inte resa i samma flygplan."
Senast redigerad av LadyMystica 2013-06-17 kl. 14:15.
Citera
2013-06-17, 16:30
Medlem
Grandiosos avatar
Svenska mediers hårdvinklade nyheter om kungen låg bakom raseriutbrottet på Stenhammars slott, enligt hovets informationschef.
– Kungen blir inte arg på det här sättet utan att ha någon anledning.

I måndagens Go'morron Sverige på SVT förklarade hovets informationschef, Bertil Ternert, att kungens reaktion berodde på att han var oförberedd på de kritiska frågorna.

- Kungen berättade för mig att han mötte reportern i tron att han skulle få någon form av positiv respons, säger Ternert till SVT.

Hela artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hovet-svenska-medier-har-tuff-vinkling-mot-kungen_8271614.svd
Citera
2013-06-17, 17:17
Medlem
RevolverRoffes avatar
Det där regeringsplanet har onekligen kommit till en hel del spännande användning. Tex flugit Mona Sahlin på diverse destinationer som de flesta uppfattat som privata semesterresor, flugit hem terroristen Mehdi Ghezali och trippelmörderskan Annika Östberg.
Citera
2013-06-17, 17:32
Moderator
Tystnads avatar
Man kan ju diskutera om detta var rätt eller inte att använda planet.
Men faktum med är att Kungen inte verka ha lärt sig efter alla frågor och undersökningar om vem som betalat ,Stenhammars gods ,prinsessbröllopet ,div lyxliv,etc
Han borde ju insett att även om det är lagligt förfarande så ser det väldigt illa ut för vanligt folk,enligt uppgift kostar ju enbart en enkel resa med planet till Bryssel 20000kr .
Med detta i tankarna kunde han ju tackat nej till att deltaga i den privat festen och stannat hemma för att istället åka till statsbesöket i Norge.
Citera
2013-06-17, 18:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Man kan ju diskutera om detta var rätt eller inte att använda planet.
Men faktum med är att Kungen inte verka ha lärt sig efter alla frågor och undersökningar om vem som betalat ,Stenhammars gods ,prinsessbröllopet ,div lyxliv,etc
Han borde ju insett att även om det är lagligt förfarande så ser det väldigt illa ut för vanligt folk,enligt uppgift kostar ju enbart en enkel resa med planet till Bryssel 20000kr .
Med detta i tankarna kunde han ju tackat nej till att deltaga i den privat festen och stannat hemma för att istället åka till statsbesöket i Norge.

Kungen var på festen som privatperson och då ska han ansvara för resorna själv.

Ang. Stenhammar, om staten äger S varför står de inte för hela kostnaden?
Citera
2013-06-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Snacka skit kan du! Kungen ÄR amiral!

Ja, men frågan är om flottan tar order från honom? Har vi någon flotta förresten?
Citera
2013-06-17, 20:29
Medlem
Vedklyvens avatar
Äsch!

Det är Miljöpartistdominerade svensk media driver en kampanj mot Kungen just nu.

Först attackeras Kungen för att han inte betalade hela beloppet för restaurering av det statligt ägda slottet Stenhammar.

Så ska Kungen stå till svars för att han inte var tillräckligt hövlig mot medierepresentanten.

Så attackerna för att Kungen av rent praktiska skäl (skulle åka på representation strax efter festen) utnyttjade regeringsplanet.

Till ovanstående kommer allt skitprat om Madeleine.
Citera
2013-06-18, 01:46
Medlem
Koen van Veltems avatar
Karln är ju ett bisarrt skämt, det vittnar alla inlägg här om. Oavsett om man gillar honom inte. Men han är en alltför liten padda i en alltför stor damm, även om det har ett visst "underhållningsvärde". Men jag vill inte bli road eller "underhållen" av min statschef. Det ska var en person jag i någon mån kan respektera, som sköter sina representativa uppgifter och i övrigt må vara ganska grå och tråkig, men - om man så säger - korrekt.

Buskteater, lyteskomik m.m. - i den mån det roar mig - får jag söka på annat håll
Citera
2013-06-18, 06:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Grandioso skrev

Ers Majonnäs hade säkert kunnat bli en alldeles utmärkt bonde!

Han är väl en bonde.

Bild från Stenhammar:
http://svenskdam.se/files/2013/06/Stenhammar-slott.jpg

Han måste ju ha någon form av intäkter därifrån. EU bidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in