Ingen folkomröstning har någonsin kommit till stånd genom "spontana förslag i riksdagen".
Man kan inte tala om "nu för tiden" vad det gäller svenska folkomröstningar. Vi bara har haft fyra stycken sedan år 1957 och totalt sex stycken sedan vi införde folkomröstningar för cirka 100 år sedan.
Men om man nu kunde prata om "nu för tiden" så menar du alltså att EMU- och EU-omröstningen genomfördes på grund av "banala drev i medierna". Ursäkta men en sådan här är på sin plats:
För att bli helt OT så är det dags att återknyta till grunddiskussionen: Knullkungen och monarkin förtjänar en folkomröstning. Det skulle ge Victorias ofödda barn en chans till ett något mer normalt liv.
Mycket vatten har runnit under broarna sedan år 2003. Men varsågod, vi vill samma sak, vi vill ha en folkomröstning om monarkin. Du vill ha det för att du på fullt allvar tror att ni skulle vinna. Jag vill ha det för att sådana som du ska bli till allmänt åtlöje.
Mycket vatten har runnit under broarna sedan år 2003. Men varsågod, vi vill samma sak, vi vill ha en folkomröstning om monarkin. Du vill ha det för att du på fullt allvar tror att ni skulle vinna. Jag vill ha det för att sådana som du ska bli till allmänt åtlöje.
Jag har aldrig sagt att jag tror att de som är för demokrati kommer vinna en folkomröstning. Men jag är för demokrati och en folkomröstning. Att förlora en folkomröstning gör ingen till allmänt åtlöje. Det är en del av den demokratiska processen. Både vinnare och förlorare förtjänar respekt, till skillnad från bidragssnyltaren och slynan till kung.
Kungen toppar uppdragsligan 2011
Kung Carl XVI Gustaf: 228
Drottning Silvia: 174
Kronprinsessan Victoria: 143
Prins Daniel: 106
Prinsessan Madeleine: 45
Prins Carl Philip: 44
Fotnot: *Enligt hovets officiella *kalender. *Under projektresor har alla dagar räknats in – alltså inte enbart som ett uppdrag.
KÄLLA: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14164516.ab
Der är grymt vad dom får slita för sitt uppehälle.
"En inflytelserik (offentlig) person som har något pinsamt att dölja utgör en samhällsrisk i sig.
Ett lik i garderoben är därför inte vederbörandes ensak."
CalleP och Madeleine var alltså tvugna att ha med resdagar i sina kalendrar för att siffran skulle nå 40 arbetsdagar.....
Jag fattade det som att det inte ens är arbetsdagar utan arbetstillfällen.
Exempelvis kanske Madde äter lunch med en professor som kan något om utsatta barn. Hon åker taxi till lunchen, dricker två glas vitt och äter skaldjurspasta. Och vips, nu har Madde avverkat ett av sina 45 "arbetstillfällen" det året. Sedan shoppar och super hon i en vecka för att därefter ta en sväng in på ett Child hood-center. Klappar ett barn på huvudet, säger något meningslöst och dricker en frappuccino. Hoppsan, nu har Madde avverkat två "arbetstillfällen" det året. Sedan shopping och supa i tio dagar. Och så fortsätter det med ytterligare 43 "arbetstillfällen" och 50 veckors shopping..
Den officiella versionen är att Madde bland annat under den gångna veckan har fördjupat sig i de utsatta barnens situation genom studier tillsammans med professor Jätteduktig från universitetet Jättebra. Nuvarande vecka har hon aktivt arbetat med de olyckligt lottade stackars barnen.
Jag fattade det som att det inte ens är arbetsdagar utan arbetstillfällen.
Exempelvis kanske Madde äter lunch med en professor som kan något om utsatta barn. Hon åker taxi till lunchen, dricker två glas vitt och äter skaldjurspasta. Och vips, nu har Madde avverkat ett av sina 45 "arbetstillfällen" det året. Sedan shoppar och super hon i en vecka för att därefter ta en sväng in på ett Child hood-center. Klappar ett barn på huvudet, säger något meningslöst och dricker en frappuccino. Hoppsan, nu har Madde avverkat två "arbetstillfällen" det året. Sedan shopping och supa i tio dagar. Och så fortsätter det med ytterligare 43 "arbetstillfällen" och 50 veckors shopping..
Den officiella versionen är att Madde bland annat under den gångna veckan har fördjupat sig i de utsatta barnens situation genom studier tillsammans med professor Jätteduktig från universitetet Jättebra. Nuvarande vecka har hon aktivt arbetat med de olyckligt lottade stackars barnen
.
Dagens och kanske veckans mest träffsäkra och roligaste läsning!
Så tycker i vart fall lilla jag.
Jo, i stora drag stämmer det nog det in väldigt bra...
Lyxlirarna som lystrar till namnet Bernadotte kunde väl rycka in en dag och torka lite
rumpor på de stackars eftersatta och nödlidande åldringarna på ökända Caremas "vårdställen".
Lite riktig närkontakt med dagens "skitiga" verklighet och inte denna eviga idioti med
pseudoinsatser på Childhood och vad det nu handlar om...
Senast redigerad av Grandioso 2012-01-04 kl. 22:44.
Hörrö ni alla; Jag satt o kollade på Östnytts årskrönika för några dagar sen och då visade dom
gamla klipp från 70- och 80-talet. Det var på den tiden när Polman, Ragnar Dahlberg m.fl. spexade och hade kul.
Och nåt som var skojigt att se var när vädret skulle presenteras och i några avsnitt var det
kungen och Silvia som presenterade vädret. Polman o co hade hittat kungaparet vid nåt besök i Östergötland. Det var riktigt roligt att se hur avslappnade och lättsamma kungaparet var med äkta leenden och väderraporten var också äkta!
Synd att dom är så förbannat stela och arroganta i dag, hela familjen. Det är väl bara kungen och kanske Victoria som ibland visar lite äkta humor.
Den familjen har verkligen lyckats att fjärma sig från folket. Dom kanske skulle tänka på det och försöka vara lite mer folkliga, det skulle dom tjäna på!