2013-06-17, 13:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du, jag har redan påpekat detsamma, hur lätt är det. Du svarade inte på frågan. Gör det i stället. Är det någon, så är personen störd på samma sätt som KJ, antingen funktionsmässigt eller intressemässigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Säg då att det inte är KJ som "arrangerat" det här, vad kan medhjälparen ha velat visa?
Jag svarade att jag inte tror att det finns några medhjälpare, och jag tror inte heller att något är "arrangerat" av medlem(mar) i någon satanssekt, eller att något mystiskt sällskap har velat framföra ett diffust budskap.

Tror att allt är mt:s verk, och det kan inte uteslutas att han ev. kan ha lattjat lite med sitt döda offer; experimenterat med kroppen på samma sätt som han ständigt tycks ha varit på jakt efter egna innovationer och kickar, typ skottsäker kamouflageväst till sin sedermera mystiskt avlidna hund, i brist på sysselsättning färgat sitt ena ben grönt, utprova nya säkerhetsavstånd så att en kamrat varit nära att få ett skott i munnen, osv. Mt verkar självsvåldig och verkar ha velat tänja gränserna så långt det bara går - vilket säkert triggat honom. Han har levt för att döda, om än på låtsas, men synes hela tiden ha velat gå över gränsen, vilket han sökt dölja i skämtets form. Han klarar inte av ett vanligt liv utan hjälp och bistånd. Av någon outgrundlig anledning har han lyckats kravla sig igenom grundskolan, och synes sedan ha försökt att leva upp till sin egen grandiosa självbild vari givetvis ingår att han är en fullfjädrad krigare med rätt att döda sina fiender. - Och en fiende blir man så fort man säger eller gör något som går mt emot, eller stör hans ego på annat sätt.

Airsoftarna håller sin latexkniv i ena handen, knackar på varandras axlar och säger: “Knivdödad” eller ”Utslagen”. Några regelrätta knivar är inte tillåtna under spelen. Men under skämtets täckmantel vill mt gärna slingra sig undan spelreglerna:

"is it ok to bring a 30 cm pink latex dildo and use as a knife?
/.../
just for saying that I´m going to sneek up behinde you and poke you in the butt with my pink dildo"

F.ö. tillåts riktiga knivar i ett bälte eller i en ryggsäck. – Hur ska man annars kunna tälja pinnar till lägerelden, eller skära upp ravioliburken:
https://anonfiles.com/file/6eb3ec978...357b56b63f52ec
https://anonfiles.com/file/218692364...8b0b5407cedb43

Med detta sagt tror jag att mt var ensam med VB när han på kvällen den 4 maj fick en obetvinglig lust att dra fram sin raviolikniv.
Citera
2013-06-17, 13:12
Medlem
Ett tänkbart scenarium för styckmordet på VB.
Det var ett planerat mord och gärningsmannen visste om att VB besökte KJ, därför fanns han en bra bit från porten parkerad, men kunde se när hon gick ut från porten.

Det fanns vittnen som skall ha sett VB ensam utanför fastigheten 21.00 tiden, men sannolikt backade de ur för att inte bli inblandade de här vittnen.

När VB var på väg hem till bostaden, kom den här gärningsmannen i kontakt med VB och han föreslog de åker hem till honom, som VB accepterade.

Gärningsmannen och VB måste ha känt varandra tidigare eftersom hon åkte med honom.
Därför kan det ses som osannolikt att det var någon kidnappning eller liknande där hon tvingades i väg med våld.

När de kom till hans bostad där skedde mordet och sedan styckningen, för att kunna ta ut kroppsdelarna på ett smidigt sätt.
Sedan placerades kroppsdelarna i ödehuset och däromkring med motiv att de skulle upptäckas och att KJ skulle få skulden för mordet.
Om inte så varit fallet hade de aldrig placerats där, det hade funnits lämpligare ställen att dumpa dem.

Att händerna var avhuggna och borttagna anser jag har att göra med att gärningsmannen var rädd för att VB s demoner skall komma och strypa eller straffa honom, alltså hämnas.
Det finns de som tror på sådant, men inte i västvärlden.

Motivet för VBs död är sannolikt någon form av svartsjuka och det finns en möjlighet att det var en lejd mördare.
Allt ovan är ett tänkbart scenarium.
Citera
2013-06-17, 13:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du glömde en viktig del. Bevis för att KJ har plågat sin hund?
Inte för att försvara KJ på något sätt. Men vad jag hört från folk så gillade KJ den hunden.

Frågan är hur långt "gilla" sträcker sig när det gäller KJ:s inställning till hunden. Är hunden som Kibba påstod avled efter att ha bitit i en el-kabel den enda hund han haft ? Såg i en länk med foton på KJ med bland annat en hund och tyckte mig se att hunden inte såg bekväm ut, snarare ängslig .. Är det den hunden som bet ihjäl sig på något strömförande ?
Citera
2013-06-17, 13:16
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Föräldrarnas stuga ligger vid Altersjön 25, Google map.

Men så nära vattnet varför inte då ex: Lägga alla kroppsdelar i vattnet eller
bara slänga Vb i Vattnet..
Varför bemöda sig med att stycka etc..
KJ är oskyldig till motsatsen är bevisat..
Åklagare ger faen inte så MYCKET för alltid..
Tyvärr är det ju så att Polisen samlar alla bevis
Åklagare tar det dom behöver
Och inte delar Polisen alltid samma uppfattning som Åklagaren gör..
Alla dessa diagnoser på KJ : Är lite väll skrämmande att prata om
Och så länge INGEN av oss vet säkert ska, man vara lite försiktig vad man delger andra.Eller stämplar Sjukdomar i pannan hur som haver
Oavsett spekulationer.Kanske allt tar en annan vändning vad vet vi om det ?
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-06-17 kl. 13:23. Anledning: felskrivet
Citera
2013-06-17, 13:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
/.../ Någon mer än jag som tycker det börjar kännas ganska olustigt när man läser om alla som florerar bland misstänkta GM och hur psykiskt instabila de flesta av dom verkar vara!?
Kan det vara vattnet i Boden månne?!
Instämmer till fullo - men jag tror det beror på att dumheten spridit sig uppifrån och ned.
Citera
2013-06-17, 13:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Frågan är hur långt "gilla" sträcker sig när det gäller KJ:s inställning till hunden. Är hunden som Kibba påstod avled efter att ha bitit i en el-kabel den enda hund han haft ? Såg i en länk med foton på KJ med bland annat en hund och tyckte mig se att hunden inte såg bekväm ut, snarare ängslig .. Är det den hunden som bet ihjäl sig på något strömförande ?
Ja, det är hunden med de rädda ögonen som avled under oklara omständigheter.
Citera
2013-06-17, 13:23
Medlem
Funderar mycket på hur själva förvaringen gått till fram tills att kroppsdelar hittats. Sandsäckarna airsoftutövare använder ute i skogen, hur stora är de? De måste vara täta eftersom man förvarar ved i dem. En kroppsdel som ligger väl inpackad och begravd i tex. sand borde hålla gott skick en längre tid pga att sand håller kyla bra.
Risken att släppa lukt borde vara mindre än ex en vanlig svart sopsäck. Att de sedan blivit uppgrävda och flyttade kan betyda att kroppen riskerar att bli upptäckt under skallgång m msp. Kanske var det då korparna började visa sig vid området. Han flyttar säckarna till ödehuset för att bränna kroppen, häller ut delarna ur säcken inne i huset. Han kan inte ha kvar säckarna runt kroppen om de skulle bli hittade.
Torson däremot är antagligen för stor för en sandsäck men inte i en presenning, vilken man också kan få tät runt en kropp.
GM hann inte flytta alla delarna innan han blev störd och inte vågade fullfölja att få dit hela kroppen och bränna ner ödehuset. En fundering bara.....
Citera
2013-06-17, 13:27
Medlem
Har väldigt säkra uppgifter på att blodet som hittades fanns på en av KJ:s tröjor som låg i bagage utrymmet i hans bil. Hur mycket blod det var vet jag dock inte.
Citera
2013-06-17, 13:28
Medlem
Mouchinos avatar
Jag har en fråga. Går det inte att ta reda på vad för verktyg som användes för att stycka kroppen? Typ en analys, finns det potential för att kunna bedöma det? Blir ju märken på benen och kanske t.om kunna få fram mått och se skillnaden på Såg märken och knivar t.ex. Kanske t.om få fram varumärket. Kanske borde ge såna analyser lite mer uppmärksamhet vad gäller rättsmedicinsk undersökning.
Citera
2013-06-17, 13:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warden1968
Har väldigt säkra uppgifter på att blodet som hittades fanns på en av KJ:s tröjor som låg i bagage utrymmet i hans bil. Hur mycket blod det var vet jag dock inte.
Det verkar oerhört korkat att lämna kläder med VBs blod på i sin egen bil, om man inte är helt oskyldig förstås.

Men å andra sidan så är det lättare att förklara bort lite blod på en tröja än blod i bagageutrymmet.
Citera
2013-06-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag har en fråga. Går det inte att ta reda på vad för verktyg som användes för att stycka kroppen? Typ en analys, finns det potential för att kunna bedöma det? Blir ju märken på benen och kanske t.om kunna få fram mått och se skillnaden på Såg märken och knivar t.ex. Kanske t.om få fram varumärket. Kanske borde ge såna analyser lite mer uppmärksamhet vad gäller rättsmedicinsk undersökning.

Mellan såg och kniv ser dom med all säkerhet skillnad men storlek på kniv/märke tror jag inte dom kan se.
Om man gissar lite och med stöd av att dom frågat lite om jägare var det troligast kniv som användes och att GM kan ha någon form av erfarenhet av styckning.
Senast redigerad av rulleiii 2013-06-17 kl. 13:58.
Citera
2013-06-17, 13:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Vad för typ av redskap, typ såg, yxa etc, ja.
Märke, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in