2013-06-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Helt jävla sjukt hur lite makt universitet i Sverige egentligen har. Det kan nog inte finnas många länder där såna där studenter inte skulle ha blivit permanent avstängda. Låter som tvättäkta psykopater.
Eller feminister som överdriver.
Citera
2013-06-17, 11:50
Medlem
Soulsurfers avatar
"En grupp manliga studenter terroriserar kvinnliga studenter med trakasserier och hot på Lunds tekniska högskola. En arbetsgivare har gått så långt som att vägra anställa män med civilingenjörsexamen från LTH".

Det företag som källan arbetar på har helt slutat att anställa manliga civilingenjörer med examen från LTH, enbart på grund av sammanslutningen. Eftersom det innebär diskriminering vill hon inte uppge företagets namn.
–   Män som beter sig på det här sättet platsar inte på någon arbetsplats, men jag tycker egentligen det är fel att alla manliga studenter drabbas av anställningsförbud.
Citera
2013-06-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixarFR
Finns en kommentar på Metro nu från en LTH-student. Intressant att det inte kommit fler, tyder på att den sociala kostnaden för att berätta är hög.

Tror inte ett ögonblick på att det är vanliga studenter som driver med sånt här. Har tillbringat flera år i den miljön och inte fan var någon elakare mot tjejerna än mot någon annan. Snarare såg nog de manliga teknologerna tjejerna som ljuspunkter - mitt intryck. Själv gick jag på en linje mer mer 50/50 fördelning :-)

Så här skrev studenten i kommentaren ( http://www.metro.se/skane/anstalld-om-trakasserierna-det-ger-hela-lth-daligt-rykte/EVHmfm!jnaoZ81ygdB3I/):

"Det är också bla religiösa grupper som attackerar studenter som de anser vara mot deras religion.
Jag har aldrig någonsin mött ett sådant fanatiskt vansinne förrän jag började på universitetet och rektorer och kuratorer är totalt okunniga och handlings-förlamade när man vädjar om hjälp.
Man undrar hur många fantastiskt fina studenter som blir utgallrade av dessa fanatiska galningar.

Nu ännu mer ateist efter att ha fått erfara denna hatiskareligiösa fanatism."

Såattvettdu...

Stämmer med min teori också. När länken blev borttagen så stärks den ytterligare. Berikare och/eller feminsttransor.
Citera
2013-06-17, 11:56
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
"En grupp manliga studenter terroriserar kvinnliga studenter med trakasserier och hot på Lunds tekniska högskola. En arbetsgivare har gått så långt som att vägra anställa män med civilingenjörsexamen från LTH".

Det företag som källan arbetar på har helt slutat att anställa manliga civilingenjörer med examen från LTH, enbart på grund av sammanslutningen. Eftersom det innebär diskriminering vill hon inte uppge företagets namn.
–   Män som beter sig på det här sättet platsar inte på någon arbetsplats, men jag tycker egentligen det är fel att alla manliga studenter drabbas av anställningsförbud.
Är företaget helt bakom flötet eller? De kan ju inte särbehandla alla LTH:are på grund av att en grupp på tio personer beter sig illa. Häng ut gruppen som beter sig dåligt och stäng av dem från universitetet istället.
Citera
2013-06-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixarFR
Finns en kommentar på Metro nu från en LTH-student. Intressant att det inte kommit fler, tyder på att den sociala kostnaden för att berätta är hög.

Tror inte ett ögonblick på att det är vanliga studenter som driver med sånt här. Har tillbringat flera år i den miljön och inte fan var någon elakare mot tjejerna än mot någon annan. Snarare såg nog de manliga teknologerna tjejerna som ljuspunkter - mitt intryck. Själv gick jag på en linje mer mer 50/50 fördelning :-)

Så här skrev studenten i kommentaren ( http://www.metro.se/skane/anstalld-om-trakasserierna-det-ger-hela-lth-daligt-rykte/EVHmfm!jnaoZ81ygdB3I/):

"Det är också bla religiösa grupper som attackerar studenter som de anser vara mot deras religion.
Jag har aldrig någonsin mött ett sådant fanatiskt vansinne förrän jag började på universitetet och rektorer och kuratorer är totalt okunniga och handlings-förlamade när man vädjar om hjälp.
Man undrar hur många fantastiskt fina studenter som blir utgallrade av dessa fanatiska galningar.

Nu ännu mer ateist efter att ha fått erfara denna hatiskareligiösa fanatism."

Såattvettdu...

Nu säger jag inte att han är sjuk. Men att religiösa grupper attackerar studenter som är emot deras religion låter ju mer som personen har Vanföreställningar efter den stress som studier ger.

Källan har även detta på sin facebook, så man ska nog ta hans ord med en lite nypasalt när det kommer till religiösa.

Citat:
Gick på Gallerian i Stockholm då en person kom fram och berättade om religiösa ingenjörer som blev motarbetade under WW2 och vilka problem hans släktingar hade som fysiker osv.
Jag blev förbryllad och frågade honom varför han kom fram och började berätta detta för mig.
Han sa "tar du illa upp" vilket gjorde mig ännu mer förbryllad. Varför skulle jag bry mig om något som hände innan jag ens var född?
Ännu en pusselbit.

Citat:
Jag arbetade på DIAB och vi hade en säljare som helt plötsligt försvann.
Efter några veckor fick vi reda på att han var religiös av en viss sort och att han blivit skrämd av en bil som fick en avgasexplosion ute på vägen utanför DIAB.
Han hade fått panik sades det och han hade kört till Köpenhamn och gömt sig.

Pusselbit.....

Citat:
ag har aldrig någonsin blivit mobbad på någon skola någonsin, men på Lunds Tekniska Högskola blir jag utsatt för mobbing, trakasserier och saker jag aldrig kunnat tänka mig.
Detta är fullständigt vansinne och det börjar på allvar 23 Maj 1998 efter att jag skojar med ett par som pratar om andra världskriget.

En våg av hat startar mot mig och jag blir fortfarande utsatt för detta idag 2012.
Jag har samlat på mig så mycket information nu om detta, så jag skulle kunna skriva en bok.

2005
Läste in lite olika kurser för att få ut examen denna höst 2005.
Blir fortfarande mobbad och trakasserad.
Att detta skulle drabba mig har jag aldrig ens kunnat fantisera om.
Jag börjar sedan misstänka att det är en typ av gallring som utförs av grupper i samhället och universiteten har absolut ingen som helst aning om att detta förekommer eller så vägrar de hantera detta för att inte riskera sina positioner.
Jag var med i en nollningsgrupp som kallades "Blåsningen" och jag skojade rejält med de andra studenterna och professorer.
Men om det är detta som startat detta så har jag ett tips till alla som börjar på universitet. Idag kommer det grupper från friskolor som i princip har varit separerade från det normala samhället. Dessa kan man inte skoja med. Genusforskning är en grupp som man absolut inte heller kan skoja med. Om ni absolut älskar filmer som "Deltagänget (Animal House)", "Blues Brothers" och liknande och ni försöker hämningslöst släppa loss den typ av humor på akademisk nivå i Sverige så var väldigt försiktiga. Vissa grupper förstår absolut inte humorn i detta.

Citat:
Min far köper en ny Toyota och första dagen han parkerar i Örkeljunga så går någon och repar bilar längst trottoaren.
hans nya bil fick en repa längst hela sidan so om någon dragit en nyckel över lacken.
Örkeljunga har många religiösa personer.

Hur stor är statistiken att en ny bil blir repad första dagen den är i ett nytt område?
Jag skulle köpa en ny Mercedes 2008 och någon hoppade över 2 m högt staket, in på ett kameraövervakat område och repar min och andra bilar runt den.

Vad har egentligen min far blivit mer utsatt för som jag aldrig fått berättat för mig? Jag hoppas han läser detta och berättar för mig en dag.
Senast redigerad av Malew 2013-06-17 kl. 12:29.
Citera
2013-06-17, 11:58
Medlem
Kollar man kommentarerna på metros artiklar så har ju en M.I kommenterat, så det verkar som att även män har råkat ut för någon gruppering.
Det är dock oklart om det är samma pajasar.

Dock verkar det vara alldeles för lite input i det här.. NÅGON från LTH borde ju hänga här ...

ÄR dessa "LUG" ett riktigt problem eller är det bara någon som blivit "kränkt" och anledningen till att skolledning inte reagerat är att det inte finns något att reagera på?

Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Är företaget helt bakom flötet eller? De kan ju inte särbehandla alla LTH:are på grund av att en grupp på tio personer beter sig illa. Häng ut gruppen som beter sig dåligt och stäng av dem från universitetet istället.
Ptja, om det finns ett "hemligt sällskap" med kassa värderingar på en skola så är det ju ett lysande sätt att undvika att råka anställa dem. Frågan är dock om det är 10-12 personer, eller om det är dessa 10-12 som syns ^^
Senast redigerad av rhdf 2013-06-17 kl. 12:02.
Citera
2013-06-17, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intelektuel
Flashback?

Detta var Metros "stora avslöjande" i morse, nu är klockan snart 11 på förmiddagen och vi har fortfarande inte fått några förstahandskällor?!

Jag har några kompisar som pluggar på LTH, men ingen av dem har någonsin hört talas om det här Lug, vilket bekräftar mina misstankar om att det rör sig om en ganska överdriven nyhet. Kamel av ett hårstrå, etc.

Men nu vill jag höra från någon som pluggar på LTH, som vet vad Lug står för och vad syftet är med denna hemska, kvinnoförnedrande sammansvärjning.
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Word. Det lutar åt nån hysterisk feminist som lyckats komma in på LTH och som vill "göra sig ett namn" och som har en kompis som är sommarvikarie. Lite grabbig jargong hör på nåt sätt hemma bland teknister, inget fel med det.
Min gissning att det är en sån där psykotisk feminist som funnit likasinnade på administrationen samt Sydsvenskan och hittat på ett projekt ("göra sig ett namn")

En mycket intressant grej vore ifall nån kunde spåra vem som drivit på avstängningen. Samt jämföra hur mycket substans det är med vad som påstås ha förekommit.
Citera
2013-06-17, 12:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Lund är inte enda stället där det finns underliga kårföreningar med väldigt underliga regler, och intagningsreglerna för medlemsskap i dessa föreningar är tämligen snäva, och oftast omfattar det inte t.ex. kvinnor.
Fast såna kårföreningar brukar vara rätt gamla. Här sägs det vara fråga om något som bildats för ett par år sedan.
Citera
2013-06-17, 12:09
Medlem
Citat:

Det är väl diskriminering mot män att dra alla över samma kant, jävla hypokritiskt svensk feminism på sin topp. Om det varit än grupp kvinnor som diskriminerat män eller en grupp invandrare hade arbetsgivaren slutat anställa av diverse grupper? Tvivlar starkt på det.
Citera
2013-06-17, 12:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
http://www.metro.se/nyheter/hemlig-grupp-trakasserar-kvinnliga-studenter-i-lund/EVHmfp!iw93dWWaigPCw/
http://www.metro.se/skane/anstalld-om-trakasserierna-det-ger-hela-lth-daligt-rykte/EVHmfm!jnaoZ81ygdB3I/

Metro har lite mer information. Tydligen har gruppen varit aktiv sedan 2010 och LTHs prorektor menar att problemen är överdrivna.
För att vara mer specifik: LTH:s - kvinnliga - prorektor anser att gruppen inte riktar sig specifikt mot kvinnor, utan jävlas med folk i största allmänhet.
Citera
2013-06-17, 12:16
Medlem
Hyfundans avatar
Under "Relaterat" till artikeln finns f.ö. en artkel av samma journalist där en lättkränkt feminist med underbett och det klassiska vokalbuläret ("vita heterosexuella män") blir utsatt för sångböcker och annat förtryck av LTH. Säger inte att hon skulle ha något med "källan" i de aktuella artiklarna att göra. Men det är väl ganska klart är att det bedrivs något slags bekämpning av vaga normer och struktrure på LTH utifrån i sin tur myckter tydliga normer.
Citera
2013-06-17, 12:26
Medlem
anonpeds avatar
Citat:

Sjukt. Dock lär väl den trångsynte arbetsgivaren inte vara någon man vill jobba för ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in