Japp, gav mig själv en varning för 2-3 veckor sedan efter att jag tramsat rätt grovt i bilforumet som jag modererar. Konstaterade bara att hade någon användare gjort likadant så hade jag varnat den så då varnade jag naturligtvis mig själv för det också. Vi moderatorer har inga frikort när det gäller regelverket, fick en varning i kändisskvaller för en månad sedan.
Så nu får jag hålla mig i skinnet ett tag framöver så jag inte åker dit för ohörsamhet...
Ja, som sagt så har vi inga frikort. Däremot sker det rätt sällan men det beror snarast på att vi kan reglerna och håller oss ifrån sånt som ger avstängning.
Ja, som sagt så har vi inga frikort. Däremot sker det rätt sällan men det beror snarast på att vi kan reglerna och håller oss ifrån sånt som ger avstängning.
Om en moderator blir avstängd, förlorar han/hon då sitt jobb som moderator?
Finns det någon tråd där man snacka skit om vad man vill, när man har tråkigt, tagit en öl, rökt en fet osv? Utan direkt ämne och kategori.
Trådar där vad som helst är topic (chatt-trådar) är inte tillåtna på Flashback. I Laidback startade jag en sådan tråd och den hette "Tråden för helt meningslösa diskussioner". Den tråden raderades och jag fick en varning för brott mot regel 0.02.
Om en moderator blir avstängd, förlorar han/hon då sitt jobb som moderator?
Det kan jag svara på och svaret är helt enkelt att det beror på varför moderatorn blev avstängd, dvs vilken regel han/hon bröt mot. En moderator som bryter mot t.ex 1.06 har jag väldigt svårt att se hur denne skulle kunna sitta kvar medan vi kanske kan ha lite överseende med ohörsamhet (även om det är dumt och korkat att bli avstängd för en sådan sak).
Hur kan jag kolla mina citerade inlägg på min iPad? När jag klickar på verktygen i hörnet så ploppar listan upp i en millisekund sen tas jag till mina prenumerationer direkt, går ej att hoovra i iOS.
Hur kan jag kolla mina citerade inlägg på min iPad? När jag klickar på verktygen i hörnet så ploppar listan upp i en millisekund sen tas jag till mina prenumerationer direkt, går ej att hoovra i iOS.
Hjälp!
Det där retar gallfeber även på mig. Det funkar om man inte lyfter fingret och för det till tex. citerade inlägg och snabbt lyfter fingret för att klicka där. Men lycka till med att pricka rätt