2014-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, att inlägg inte alltid syns i "Mina inlägg"/"Mina citerade inlägg" är jag med på, men de har alltså försvunnit från "Inlägg: 15xx". Det har aldrig hänt tidigare, förutom när ett tjugotal försvann i och med att forumet "Long Stay" (där inläggen inte räknas, precis som i t.ex. Laidback/Humor) skapades, men nu har ytterligare ett par inlägg försvunnit och min undran är var de försvunnit.
Har du postat i delforum där inläggen räknas då? Tänker på att du idag har postat ett antal inlägg i Fotboll - Matchprat. Det är det enda jag kan tänka mig, så länge det inte gäller någon bugg.

Edit: Såg nu ditt inlägg nedan.
Citera
2014-01-12, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Samma problem, skrev ett inlägg igår lite över era inlägg.

Svaret tydligen:
Jag kanske missförstår nu, men det är inte det som är problemet för mig (just nu).

Till vänster om det här inlägget står det när jag registrerade mig (May 2011) och mitt totala antal inlägg (exkl. inlägg i Humor/LB/osv). Det är här som inlägg "försvinner". Jag hade 151x, jag tror det var 1513, men sedan hade jag helt plötsligt 1509. Nu har jag skrivit fler inlägg varför jag ligger på nästan 1520, men några inlägg har som sagt "försvunnit".

Indexeringen, såvitt jag förstår, påverkar endast att man ibland inte kan hitta inlägg bland t.ex. "Mina inlägg".

EDIT: Ja, matchprat är jag medveten om att inläggen inte räknas i.

Insåg att mina inlägg raderats ur en tråd jag nyligen (idag) skrev i. Ber om ursäkt för besväret.
Senast redigerad av U-Fig 2014-01-12 kl. 21:12.
Citera
2014-01-12, 22:06
Medlem
kuddenchristos avatar
Är det vanligt eller ovanligt att medlemmar rapporterar inlägg som bryter mot reglerna?
Citera
2014-01-12, 22:15
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Är det vanligt eller ovanligt att medlemmar rapporterar inlägg som bryter mot reglerna?

Jag skulle säga att ni är väldigt duktiga på att skicka rp så det är vanligt och de inkommer dagligen.
Citera
2014-01-13, 07:39
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Hello! Hur startar jag en tråd via flashback-appen? (gratisversionen)

Mvh
Citera
2014-01-13, 08:21
Medlem
4-Gotts avatar
Hej, jag har adblocker på och ser att det skadar er vilket jag självklart inte vill. Jag använder firefox och har gått in på inställningar - innehåll - undantag - och skrivit in er url men ändå så får jag inte upp er reklam, hur fixar jag det?
Citera
2014-01-13, 10:41
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoap-I-Stoap
Hello! Hur startar jag en tråd via flashback-appen? (gratisversionen)

Mvh

Det finns ingen officiell FB app så jag antar att du frågar i fel tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Hej, jag har adblocker på och ser att det skadar er vilket jag självklart inte vill. Jag använder firefox och har gått in på inställningar - innehåll - undantag - och skrivit in er url men ändå så får jag inte upp er reklam, hur fixar jag det?

Längst ner till vänster så finns AD block plus ikonen, högerklicka på den och välj att du ska undanta blockeringen för flashback.org.

Om du inte ser något längst ner till vänster i webbläsaren så har du förmodligen inte tillägsfället aktiverat, i sådana fall välj att visa det.
Citera
2014-01-13, 10:49
Medlem
4-Gotts avatar
Ja det funka, tack.
Citera
2014-01-13, 14:08
Medlem
Otems avatar
När en medlem tillfrågas att bli moderator i ett forum, hur fungerar detta och var
kommer förfrågningen? Är det andra moderatorer som tipsar administrator osv?
Får andra moderatorer rösta om en viss medlem är lämplig att bli moderator över
just den ämnes delen? Är det administratorn som har mest makt när det gäller
detta?

Många frågor, hehe
Citera
2014-01-13, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
När en medlem tillfrågas att bli moderator i ett forum, hur fungerar detta och var
detta?

Många frågor, hehe :)
Se admin5:s svar här: (FB) Hur tillsätts Flashbacks moderatorer?
Citera
2014-01-13, 15:52
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
detta?

Många frågor, hehe
Det är en eller flera moderatorer som föreslår en kandidat till ett forum. Sen sker en diskussion och utvärdering bland moderatorerna. Är utfallet av denna diskussion positiv, så går ärendet vidare till admins, som avgör om kandidaten ska tillfrågas eller inte. Medlemmen tillfrågas och tackar denne ja så annonseras detta publikt och den nya moderatorn kan börja moderera. Alla moderatorer får vara med och ha åsikter, oavsett vilket delforum det handlar om.

Som admin5 skriver i det U-Fig länkar så är det är adminis som har sista ordet och tillfrågar. Om man tar ett extremt, fiktivt exempel: Skulle alla moderatorer (113 f.n.) vara positiva till en kandidat, så kan admins fortfarande köra över alla om det finns något de inte gillar.

Exakt VAD mods och admins tittar på när det gäller modskandidater kommer du dock inte att få ett svar på.
Citera
2014-01-13, 16:08
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Exakt VAD mods och admins tittar på när det gäller modskandidater kommer du dock inte att få ett svar på.

Det vet vi redan och det är postcountet, ju fler inlägg desto större e-kuk och sånt är viktigt för att visa sin dominans över de "normala".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in