I lägenheten ovanför mig bor ett arabiskt par i 40-årsåldern med sin femårige son. De bor i andrahand och har bott där i ett år. Redan första veckan de flyttade in började jag ana oråd.
De har inga jobb att gå till och går därför upp runt 9-10 varje dag. De går därför och lägger sig sent, tidigast midnatt, ofta ännu senare, alla dagar i veckan. Sonen är hyperaktiv och kan i timmar springa fram och tillbaka i lägenheten, inte så sällan till midnatt. Föräldrarnas fritidsysselsättning verkar vara att "flytta omkring möbler" eller nått, ibland till 2-3 på natten.
De skakar av mattorna från balkongen, vilket inte är så nice när man sitter och äter mat på balkongen och får en massa damm flygandes i maten.
Jag har bett dem att sluta med ofoget, men de säger att de gör vad de vill eftersom de betalar hyra. De har fått tre varningar från styrelsen angående störningarna, men de fortsätter ändå.
Jag har god lust och gå upp och banka in skallen på mannen i familjen, men då vet man vad som väntar - rättegång och skadestånd, så det är inte värt det, men herrejävlar vad skönt det skulle kännas. En vacker dag kanske det brister för mig, som för Bill Hayes i denna scen från "Midnight Express":
Breakdown scene