2013-06-06, 15:40
Medlem
T.T.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Vem fan avslutar med Jag är fortfarande singel, ring mig, och telnr? Och lägger ut sina personnummer? Det här är inte att lita på....

Dock tror jag de e fake nummer ... ?
Citera
2013-06-06, 15:41
Medlem
T.T.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Varför går ni ut och pratar hotfullt? Prata normalt med honom så löser det sig nog.

Jaså, han fick en make-over eller? Förresten, rätt uppenbart att det är du själv som gjort hemsidan.

vadå make-over?

Vad är problemet om han ställer sin bil i vägen på ett trevligt sätt?

På vilket sätt är det trevligt att stå ivägen med en bil för andra x'D???

Väldigt uppenbart att det är du själv som gjort hemsidan. Den bristande stavningen och grammatiken avslöjar dig. Det är nog du som behöver skaffa dig något viktigare i livet att bry dig om.

Nepp jag har inte gjort den saknar som sagt kunskapen om det
Citera
2013-06-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag har själv haft erfarenhet av störande grannar så jag vet hur illa det kan vara, är väl därför man hänger i sådana här trådar och ger råd utifrån egna erfarenheter, har inte ens reflekterat över att det är mest jag som svarar på dina inlägg

Som jag skrev i en annan tråd och säkert i den här tidigare så kan nästa steg vara att du går med i hyresgästföreningen om du inte redan är medlem där så kanske de kan hjälpa dig att köra upp en blåslampa i häcken på hyresvärden så de agerar.

Varför jag trycker på när det gäller att få med sig flera grannar som klagar beror på att hyresvärden tar det på större allvar då + att man har mindre risk att bli klassad som en grinig granne som klagar över allt och inget. Att din hyresvärd inte går att få tag på är riktigt illa, är det en mindre privat hyresvärd du har eller någon större som äger fastigheten?

Om det är en större så kan det vara läge att försöka få tag på en chef som sitter över den tjänsteman som har hand om uthyrningen och störningar från grannarna då kanske det börjar hända lite saker. Är det en privat hyresvärd kan det vara svårare att få dem att agera men då kanske hyresgästföreningen kan vara till hjälp de har jurister man kan rådfråga gratis vill jag minnas så de kan säkert tipsa dig om hur du ska ta det vidare.

Vill du hämnas kan du alltid leva om på morgonen när fyllona har lagt sig för att sova, gör du det nog många gånger lär de inte vara så lyckliga och de kan knappast säga något om du lever om på normala tider då det är ok att göra så.

I värsta fall så återstår inte så mycket mer än att själv flytta även om det kan kännas helt fel men det är inte kul att ha grannar som lever om det suger verkligen då kan det vara värt att flytta om inget annat fungerar.

Jag har inte någon egen erfarenhet av att spela in ljudet eller filma när grannarna lever om så där kan jag inte säga om det gör någon större skillnad men fortsätt med det och anteckna när de lever om och hur länge det kanske kan vara till hjälp om ärendet skall drivas vidare av hyresgästföreningen.

Tack för alla tips du delade med dig av!
Jag bor i en bostadsrättsförening förresten, så det kan funka lite annorlunda här, tror jag iaf. Eller?
Citera
2013-06-06, 19:08
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Tack för alla tips du delade med dig av!
Jag bor i en bostadsrättsförening förresten, så det kan funka lite annorlunda här, tror jag iaf. Eller?

Då får du ta upp störningarna med styrelsen för bostadsrättsföreningen, nu är jag inte så insatt i exakt hur man vräker folk från bostadsrätter men det är möjligt att göra, då ska man på juridisk väg kunna återta och tvångssälja den andel som den störande grannen har. Om du bara har pratat med en person i styrelsen så kanske du ska prova prata med några andra eller be om att få träffa dem och ta ett snack med dem när de är samlade. Sedan kan det vara ide att vid nästa medlemsmöte ta upp frågan om att de skall anlita en störningsjour då det uppenbarligen ej finns en i dagsläget.

Men du kanske ska börja med att prata med dina övriga grannar som bor kring den som lever om och höra om de också störs då kan ni i samlad trupp kontakta styrelsen och på så sätt förhoppningsvis få fart på processen så de börjar ta tag i problemet.

Hittade en sida där personer ställer frågor om att vräka folk m.m som stör och som bor i en bostadsrätt där kan du säkert hitta en del matnyttigt.

http://www.borattupplysning.se/wp_brskola/uppsagning-vrakning/
Senast redigerad av v50 2013-06-06 kl. 19:15.
Citera
2013-06-10, 14:09
Medlem
Dimaks avatar
Min granne är skit jobbiga på fredagar och lördagar, de spelar hög musik till 3 på natten och så är det sjukt mycket folk där hela tiden då jag försöker sova.
Citera
2013-06-16, 22:28
Medlem
mhns avatar
I lägenheten ovanför mig bor ett arabiskt par i 40-årsåldern med sin femårige son. De bor i andrahand och har bott där i ett år. Redan första veckan de flyttade in började jag ana oråd.

De har inga jobb att gå till och går därför upp runt 9-10 varje dag. De går därför och lägger sig sent, tidigast midnatt, ofta ännu senare, alla dagar i veckan. Sonen är hyperaktiv och kan i timmar springa fram och tillbaka i lägenheten, inte så sällan till midnatt. Föräldrarnas fritidsysselsättning verkar vara att "flytta omkring möbler" eller nått, ibland till 2-3 på natten.

De skakar av mattorna från balkongen, vilket inte är så nice när man sitter och äter mat på balkongen och får en massa damm flygandes i maten.

Jag har bett dem att sluta med ofoget, men de säger att de gör vad de vill eftersom de betalar hyra. De har fått tre varningar från styrelsen angående störningarna, men de fortsätter ändå.

Jag har god lust och gå upp och banka in skallen på mannen i familjen, men då vet man vad som väntar - rättegång och skadestånd, så det är inte värt det, men herrejävlar vad skönt det skulle kännas. En vacker dag kanske det brister för mig, som för Bill Hayes i denna scen från "Midnight Express": Breakdown scene
Citera
2013-06-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
I lägenheten ovanför mig bor ett arabiskt par i 40-årsåldern med sin femårige son. De bor i andrahand och har bott där i ett år. Redan första veckan de flyttade in började jag ana oråd.

De har inga jobb att gå till och går därför upp runt 9-10 varje dag. De går därför och lägger sig sent, tidigast midnatt, ofta ännu senare, alla dagar i veckan. Sonen är hyperaktiv och kan i timmar springa fram och tillbaka i lägenheten, inte så sällan till midnatt. Föräldrarnas fritidsysselsättning verkar vara att "flytta omkring möbler" eller nått, ibland till 2-3 på natten.

De skakar av mattorna från balkongen, vilket inte är så nice när man sitter och äter mat på balkongen och får en massa damm flygandes i maten.

Jag har bett dem att sluta med ofoget, men de säger att de gör vad de vill eftersom de betalar hyra. De har fått tre varningar från styrelsen angående störningarna, men de fortsätter ändå.

Jag har god lust och gå upp och banka in skallen på mannen i familjen, men då vet man vad som väntar - rättegång och skadestånd, så det är inte värt det, men herrejävlar vad skönt det skulle kännas. En vacker dag kanske det brister för mig, som för Bill Hayes i denna scen från "Midnight Express": Breakdown scene
Göra så här kanske? http://www.youtube.com/watch?v=9v9CpJeqApA
Citera
2013-06-17, 07:33
Moderator
v50s avatar
Citat:

Fortsätt anmäl till störningsjouren och styrelsen så kommer de förr eller senare att bli vräkta. Ta och prata med övriga grannar också och se om de också blir störda, i så fall får även de vända sig till styrelsen så de får kännedom om att fler än du störs av detta paret.
Citera
2013-06-18, 03:49
Medlem
Citat:
Då får du ta upp störningarna med styrelsen för bostadsrättsföreningen, nu är jag inte så insatt i exakt hur man vräker folk från bostadsrätter men det är möjligt att göra, då ska man på juridisk väg kunna återta och tvångssälja den andel som den störande grannen har. Om du bara har pratat med en person i styrelsen så kanske du ska prova prata med några andra eller be om att få träffa dem och ta ett snack med dem när de är samlade. Sedan kan det vara ide att vid nästa medlemsmöte ta upp frågan om att de skall anlita en störningsjour då det uppenbarligen ej finns en i dagsläget.

Men du kanske ska börja med att prata med dina övriga grannar som bor kring den som lever om och höra om de också störs då kan ni i samlad trupp kontakta styrelsen och på så sätt förhoppningsvis få fart på processen så de börjar ta tag i problemet.

Hittade en sida där personer ställer frågor om att vräka folk m.m som stör och som bor i en bostadsrätt där kan du säkert hitta en del matnyttigt.

http://www.borattupplysning.se/wp_brskola/uppsagning-vrakning/

Det angående anlitning av störningsjour är ett grymt bra tips, tack!
Citera
2013-06-18, 22:23
Medlem
mhns avatar
Citat:
Fortsätt anmäl till störningsjouren och styrelsen så kommer de förr eller senare att bli vräkta. Ta och prata med övriga grannar också och se om de också blir störda, i så fall får även de vända sig till styrelsen så de får kännedom om att fler än du störs av detta paret.

Jag tvivlar starkt på att någon annan granne störs av dem. De bor direkt ovanför mig i en exakt likadan tvåa, så det är bara jag som hör dunsarna i taket och får mattdamm på balkongen. Så jag är helt ensam i detta fall.

Jag har funderat på sätt att hämnas, men kommer inte på något bra. Slänga in någon extremt illaluktande och genomskinlig vätska genom brevinkastet kanske. Någon som har något tips?
Citera
2013-06-18, 22:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag tvivlar starkt på att någon annan granne störs av dem. De bor direkt ovanför mig i en exakt likadan tvåa, så det är bara jag som hör dunsarna i taket och får mattdamm på balkongen. Så jag är helt ensam i detta fall.

Jag har funderat på sätt att hämnas, men kommer inte på något bra. Slänga in någon extremt illaluktande och genomskinlig vätska genom brevinkastet kanske. Någon som har något tips?
Pissa i brevlådan? Ibland måste slå hårt mot hårt.
Citera
2013-06-18, 23:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Flytande röv.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=660403&titl e=Liquid%20Ass&
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in