Citat:
Ursprungligen postat av
Clayton80
Frågan är allmänt ställd och jag ställer den inte utifrån min personliga situation. Anledningen till att jag skapade tråden är att jag stötte på en person i dag som lovade att betala en större skuld som hans partner hade sedan tidigare.
Hur mycket tycker du att skuldens storlek och din ekonomi skulle spela in i en sådan situation som jag beskriver i trådstarten?
Personen i fråga måste kräva ngt tillbaka skrava kontrakt utan ränta dvs med betalningsplan utan ränta, annars gör man bara personen i fråga en björntjänst.
Eftersom de befinner sig i en relation så kommer det elevera personen som får skulden betald, och man ska vara jämnlika i relationen, fast om personen som betalar skulden redan har pengar så att det blir över (Är Rik) så spelar det ingen roll.
Men då måste han/hon förklara "jag betalar din skuld men förväntar mig INGET tillbaka" och om vi bråkar och du inte längre tycker om mig så kan vi göra slut även om det bara sker en vecka FOM nu och jag kommer aldrig ångra att jag betalde din skuld.
EDIT: Hade jag haft över 5 miljoner på kontot hade jag kunant betala 10 000 kr utan att tänka på det över det beloppet hade jag skrivit det som ett lån utan ränta och emd inbetalningsplan (max 100 000)
Hade jag haft över 50 000 000 så hade jag jag ökat det jag skrivit exponensiellt kanske mer.