2013-06-16, 20:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
I Boden får man inte jaga något vilt alls just nu, enligt en mig närstående jägare.

Och när det gäller den sakramentskade bilen; står den kvar på platsen fortfarande?
Den kom dit under gårdagen och uppmärksammades av flera i tråden. Även bild togs. I går kväll diskuterades den flitigt. Vi tyckte nog alla att den kunde vara intressant. Men tanken föresvävade i varje fall mig att bilen bara parkerats där för att någon/några skulle få sig ett gott skratt på vår/Flashbacks bekostnad?
Nej, jag tänkte nog det, men bäver vet jag är lite speciellt, fram till de får ungar tror jag. Har väl med att göra att de nästan räknas som skadedjur på vissa platser.

Kan bilen ha dumpats för att den ska peka ut nån?
Har bilen skrivits över på KF, men fortsatt använts av tidigare ägaren, nuvarande ägare dumpar den och tänker sig en stöldanmälan.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-16 kl. 20:30.
Citera
2013-06-16, 20:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag delar uppenbarligen inte din uppfattning om vad som är relevant och ej.

Med utgångspunkt från KJ, som du säger, så är det väl helt berättigat att också titta på grannar och människor som kan gjort sig ärenden på flottiljvägen den 4-5 maj.

Bl.a den s.k blodfläcken på loftgången kan man spekulera kring, taget i beaktande övriga närboende och utifrån en frågeställning kring vilka möjligheter någon skulle kunna ha att "plantera" bevis som pekar mot en person som av kända anledningar skulle kunna ha svårt att svara för sig.

Man måste också fråga sig om man kanske missat något, då KJ(som kanske inte är den bäst rustade för polisförhör av den här digniteten), fortsatt nekar all inblandning.

Man kan fråga sig om någon annan skulle kunna ha tillskansat sig hans bil eller berett sig tillträde till densamme med eller utan KJs samtycke.

Man har hittat blodbesudling i KJ:s bil samt på ytterligare minst ett ställe som inte är bilen> skulle kunna vara loftgången. Provet där togs sent. Svaret om ytterligare blodspår kom också sent/alldeles nyligen.

Håller definitivt med föregående talare!
Citera
2013-06-16, 20:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Joa*im forsel* , är ju en galning. Om jag nu inte blandar ihop han med
nån annan men jag är nästan helt säker.

Han är känd i Boden för att vara ett psyko.

Han invaderade en ungdomsfest på gruvberget i Boden ja när var det, 2001 ??
Då gick han ju lös med yxa och misshandlade nå killar. Polis o Ambulans kom, ambulansen hade vart där före men dom kunde bara vänta på att polisen kom för det var för farligt att gå in i huset där han gick bärsärkagång. Det var nån byagård" vid gruvberget.

Fler bodensare som minns ?

Hörde efteråt att anledningen var att någon på festen hade vart dum med hans syster, ther*se forsel*

Interessant! Bra om du kunde ta reda på om det faktisk ÄR samma person, altså JF.

Såg just at H*ns E* *=a *=k är Facebook vänn med TF's pojkvänn J*han Ol*fsson *=oo (JO som har en silvergrå BMW)
Och, JO bor på samma address som TF, nämligen Flottiljv*gen 4C *=ä altså samma address som KJ!
Citera
2013-06-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tyckte precis att någon nämnde att han inte skulle kunna vara inblandad, och nu säger du det här. Absolut en viktig händelse som säger mycket om personen i fråga, om det är sant.

Men herregud han är ju känd hos polisen. Han har ju vart in och ut från psykiatrin.
Om jag inte minns helt fel så lider han av nån form av hjärnskada efter misshandel el liknande som han fick i (tonåren) ?!

Jag vet iaf att han har flera misshandelsdomar bakom sig.
Citera
2013-06-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
backade lite bakåt och kollade igenom dom närmaste kj....
nog för att det är länge sedan så kändes ändå obehagligt

läs och avgör själv!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=324249290926435&set=a.1948019505378 37.48241.100000241014581&type=1&theater
Tycker grabben har potential till att bli deckarförfattare
Citera
2013-06-16, 20:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Frågan är om vi har rätt regnummer på den parkerade bilen. Kan ingen åka och kolla? Om nu den där bilen skulle ha nåt med mordet att göra... Vilket väl är tveksamt.
Den som länkade bilden på bilen angav regnumret.
Citera
2013-06-16, 20:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Den som länkade bilden på bilen angav regnumret.

Kan du se regnumret på bilden?
Citera
2013-06-16, 20:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tycker grabben har potential till att bli deckarförfattare
Kanske är det hämtat ur en bok. Nån som läst boken " Att döda en vän" eller vad den heter?
Flera hade ju den som favoritbok på Facebook.
Citera
2013-06-16, 20:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
jag kan se ett Y.
Citera
2013-06-16, 20:35
Medlem
Citat:

Nej det kan man inte.
Citera
2013-06-16, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men herregud han är ju känd hos polisen. Han har ju vart in och ut från psykiatrin.
Om jag inte minns helt fel så lider han av nån form av hjärnskada efter misshandel el liknande som han fick i (tonåren) ?!

Ja, det låter ju som den perfekta mördaren. Finns inte mycket som tyder på att KJ är våldsam, bara säger.
Citera
2013-06-16, 20:37
Medlem
Citat:

Fram träder bilden av en människa som:
  • Suttit flera voltor runt om på landets anstalter
  • Varit flera vändor på psyk, kanske även inlagd.
  • Dömd för våldsbrott
  • Är en känd missbrukare
  • Har en syster som bor på en adress identisk med den varifrån VB tycks ha försvunnit.
  • Äger en bil som tidigare ägts av en närboende till KJ (H.E)

edit: korrigerat en felaktig uppgift
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-16 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in