2013-06-16, 20:10
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
I Boden får man inte jaga något vilt alls just nu, enligt en mig närstående jägare.

Och när det gäller den sakramentskade bilen; står den kvar på platsen fortfarande?
Den kom dit under gårdagen och uppmärksammades av flera i tråden. Även bild togs. I går kväll diskuterades den flitigt. Vi tyckte nog alla att den kunde vara intressant. Men tanken föresvävade i varje fall mig att bilen bara parkerats där för att någon/några skulle få sig ett gott skratt på vår/Flashbacks bekostnad?

Och bli omtalade i en mordtråd som går att goggla sen resten av internets existens? Knappast!
Citera
2013-06-16, 20:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
I Boden får man inte jaga något vilt alls just nu, enligt en mig närstående jägare.

Och när det gäller den sakramentskade bilen; står den kvar på platsen fortfarande?
Den kom dit under gårdagen och uppmärksammades av flera i tråden. Även bild togs. I går kväll diskuterades den flitigt. Vi tyckte nog alla att den kunde vara intressant. Men tanken föresvävade i varje fall mig att bilen bara parkerats där för att någon/några skulle få sig ett gott skratt på vår/Flashbacks bekostnad?

Frågan är om vi har rätt regnummer på den parkerade bilen. Kan ingen åka och kolla? Om nu den där bilen skulle ha nåt med mordet att göra... Vilket väl är tveksamt.
Citera
2013-06-16, 20:14
Medlem
Lite ikapp-citerande

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det går att ta reda på vem ägaren är, men i så fall måste man veta adressen.
Adressen, eller fastighetsbeteckningen. Gissningsvis är det Kommunen eller FortV som är ägare.

Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Strax innan ett stenröse öster ifrån korsar vägen. Till vänster om vägen om du kommer från ödehuset till.
https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dd51e1d99faa4aed c&msa=0&ll=65.828232,21.759474&spn=0.001068,0.0043 34

Hmm jag har inte tänkt på det tidigare, men markören för FP2 ligger ju på en väg/stig som går från FP1 till.. ja vad finns i slutet av den stigen?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du är ju duktig på att fixa fram fordonsuppgifter, har du lust kan du ju kolla Passaten som jag länkade till,

Har inte just den där bilden på den där passaten varit uppe i tråden tidigare (tror det var när färger/modeller av VW diskuterades)

Förövrigt är det rätt intressant att personer som figurerat tidigt i tråden nu dyker upp med andra kopplingar

Gällande JF:s inblandning, nja tveksamt, men å andra sidan kanske polisen är nyfikna på hur och varför hans avställda bil hamnat där den synts nu.
Senast redigerad av rhdf 2013-06-16 kl. 20:49.
Citera
2013-06-16, 20:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Lye ikapp-citerande

Adressen, eller fastighetsbeteckningen. Gissningsvis är det Kommunen eller FortV som är ägare.

Hmm jag har inte tänkt på det tidigare, men markören för FP2 ligger ju på en väg/stig som går från FP1 till.. ja vad finns i slutet av den stigen?

Har inte just den där bilden på den där passaten varit uppe i tråden tidigare (tror det var när färger/modeller av VW diskuterades)

Förövrigt är det rätt intressant att personer som figurerat tidigt i tråden nu dyker upp med andra kopplingar

Gällande JF:s inblandning, nja tveksamt, men å andra sidan kanske polisen är nyfikna på hur och varför hans avställda bil hamnat där den synts nu.

Ja det är intressant, och kanske finns det även en starkare koppling mellan KJ, MK och HE än vad vi fått fram.
Citera
2013-06-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här fick jag mig tillsänt via PM och publicerar med tillstånd av PM:aren.

Säger det er någonting mer än vad ni redan känner till?

TF är Th*rese Fo*sell, syster till J*akim Fo*sell vars bil sågs igår vid ett stort garage/förråd bara 100-150m från ödehuset. (Vi åkte förbi ödehuset igår och då stod pickupen där, vilket den inte gjort tidigare) någon i tråden kollade upp reg nyår på pickupen som plötsligt stod parkerad och den tillhör J*akim Fo*sell, bilen är dessutom avställd sedan 05..

Joa*im forsel* , är ju en galning. Om jag nu inte blandar ihop han med
nån annan men jag är nästan helt säker.

Han är känd i Boden för att vara ett psyko.

Han invaderade en ungdomsfest på gruvberget i Boden ja när var det, 2001 ??
Då gick han ju lös med yxa och misshandlade nå killar. Polis o Ambulans kom, ambulansen hade vart där före men dom kunde bara vänta på att polisen kom för det var för farligt att gå in i huset där han gick bärsärkagång. Det var nån byagård" vid gruvberget.

Fler bodensare som minns ?

Hörde efteråt att anledningen var att någon på festen hade vart dum med hans syster, ther*se forsel*
Citera
2013-06-16, 20:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Då gick han ju lös med yxa och misshandlade nå killar. Polis o Ambulans kom, ambulansen hade vart där före men dom kunde bara vänta på att polisen kom för det var för farligt att gå in i huset där han gick bärsärkagång. Det var nån byagård" vid gruvberget.

Hörde efteråt att anledningen var att någon på festen hade vart dum med hans syster, ther*se forsel*

Tyckte precis att någon nämnde att han inte skulle kunna vara inblandad, och nu säger du det här. Absolut en viktig händelse som säger mycket om personen i fråga, om det är sant.
Citera
2013-06-16, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
En lösning är att någon närstående smyger fram till huset och ser om det går att se vad det är för något.
Citera
2013-06-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Spekulationerna tar fart när tråden inte har föda, då kommer något nytt vansinnigt uppslag och tråden hakar på.
Skulle inte förvåna ett dugg om att det dyker upp fler troll som kommer med nya sensationella poster inom kommande dagarna. Det är en tråd som når lågvattenmärke ungefär var tredje dag med nya idiotiska "sanningar".. som inte är annat än bara bullshit.

Bättre vore att utgå från kända uppgifter och då det finns en mtGM så kan man väl vända på alla frågor,

Kan denna man ensam utfört detta,
När på dygnet och var,
Varför stycka offret,
Varför dessa "två" FP.
Var kan MP finnas, koppling till mtGM eller en slumpvis vald.
Förutom bilen, vilken fler plats har man hittat blodspår efter VB.

mm. mm.

Tyvärr så uppfattar jag delar av tråden som ej seriös utan mer sensationell och vara bäst på hitta på galenskaper som ej för tråden framåt utan bara skadar människor som tycks nästan hamna där slumpvis.

Jag delar uppenbarligen inte din uppfattning om vad som är relevant och ej.

Med utgångspunkt från KJ, som du säger, så är det väl helt berättigat att också titta på grannar och människor som kan gjort sig ärenden på flottiljvägen den 4-5 maj.

Bl.a den s.k blodfläcken på loftgången kan man spekulera kring, taget i beaktande övriga närboende och utifrån en frågeställning kring vilka möjligheter någon skulle kunna ha att "plantera" bevis som pekar mot en person som av kända anledningar skulle kunna ha svårt att svara för sig.

Man måste också fråga sig om man kanske missat något, då KJ(som kanske inte är den bäst rustade för polisförhör av den här digniteten), fortsatt nekar all inblandning.

Man kan fråga sig om någon annan skulle kunna ha tillskansat sig hans bil eller berett sig tillträde till densamme med eller utan KJs samtycke.

Man har hittat blodbesudling i KJ:s bil samt på ytterligare minst ett ställe som inte är bilen> skulle kunna vara loftgången. Provet där togs sent. Svaret om ytterligare blodspår kom också sent/alldeles nyligen.
Citera
2013-06-16, 20:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Frågan är om vi har rätt regnummer på den parkerade bilen. Kan ingen åka och kolla? Om nu den där bilen skulle ha nåt med mordet att göra... Vilket väl är tveksamt.
Osannolikt att regnumret skulle vara fel när märke, kaross, färg etc stämmer.
Citera
2013-06-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Vet Mycke Väl Ven J.f är Och Skulle Inte Tro Att Han är Inblandad I Detta...olika Sammanträffande Eller Inte..så Dax Att Söka åt Andra Håll!

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Tänk vad olika vi människor uppfattar vår omvärld.
I det här fallet väljer jag att sätta min tillit till Akrobatens inlägg kring JF
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Osannolikt att regnumret skulle vara fel när märke, kaross, färg etc stämmer.

Jo, men bilen hamnade i tråden innan regnumret gjorde det...
Citera
Medlem
Vet inte säkert om den röda byggnaden tillhör kommun.
Men den har flera dörrar och vissa har varit uppbrutna
en del ungdomar verkar har hållit till där. Det har varit
endast en dörr som har varit låst. Tror knappast att polisen
har sökt där det har varit låst.
Efter man hittade VB så har det låsts igen med flera lås,
tror att det är kommun som gjort det.
Man hoppas ju att polisen även sökte där. Men jag tror
att avspärrningen var ovanför den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto