Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Så här då? http://www.radioislam.org/historia/hitler/mkampf/sve/11.htm

Här har du också lite bra läsning om vi ska länka hela böcker till varann: http://archive.org/details/TheMythOfTheTwentiethCentury
Citera
2013-06-16, 15:33
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
Det hade varit en icke-fråga om vi inte hade haft den sinnessjuka import av mena som vi har idag.

Några europer hit eller dit gör ingen skillnad då jag ser de flesta av dem kan räknas som vita mer eller mindre. Mycket mer än mindre i vilket fall. Sverige ska vara öppet för vita européer men vi behöver för den delen inte ta hit hundratusen spanjorer eller greker då de idag i ärlighetens namn inte är så vita som oss i norr. En gräns på hur många vita icke-svenskar som får bli svenska medborgare måste finnas. En kvot för varje land på hur många.

Punkt för punkt med hänsyn till vad jag skrev ovan.
•Får dessa medlemmar inneha ansvarsposter inom partiet? Osäker.
•Måste de åka hem vid ett nationalistiskt maktövertagande? Nej.
•Om inte, måste de assimileras helt och börja kalla sig svenskar? De är svenskar om de identifierar sig som det men deras genetiska arv kvarstår vad de än kallar sig och det är ju inget att hymla om.
•Eller kan de stanna kvar och behålla sin icke-svenska identitet? Ja.
•Får de inneha maktpositioner i samhället? Beror på. Ja säger jag rent spontant.
•Får de gifta sig och skaffa barn med svenskar? Ja.

Jag håller med detta, fast jag är nog mer öppen till invandring av vita européer. Skrev tidigare ett svar i en liknande tråd, och vi har inte råd att vara "lika kräsna" alá Tyskland på 30-talet. Det är bara korkat att vara reaktionär då vi skulle stå still i tiden. Alla vita européer står under hot och riskerar etnisk resning inom några år, vi måste stå upp för våra vita kamrater.
Citera
2013-06-16, 17:29
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
De flesta är så klart överskattade då de är väldigt uppsminkade på vita duken, men så är också random svensk tjej man ser på stan..
Vill jag inte riktigt hålla med om. Random svensk tjej använder inget, lite eller moderat med smink. De som använder mycket smink, är oftast osäkra i sig själva, vilket är direkt orsakat av den kommersiella propaganda som riktar sig till dem. Anser faktiskt att detta vore något för ett parti som SvP, att ta upp på något sätt.
Senast redigerad av skillnad 2013-06-16 kl. 17:31.
Citera
2013-06-16, 17:34
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vill jag inte riktigt hålla med om. Random svensk tjej använder inget, lite eller moderat med smink. De som använder mycket smink, är oftast osäkra i sig själva, vilket är direkt orsakat av den kommersiella propaganda som riktar sig till dem. Anser faktiskt att detta vore något för ett parti som SvP, att ta upp på något sätt.
Vi släpper den diskussionen helt enkelt. Men med SvPs mer antikapitalistiska hållning och antikonsumtion om man vill se det så tror jag säkert man kommer försöka framhålla mer naturliga ideal. I dagsläget är denna fråga ganska ointressant dock.
Citera
2013-06-16, 17:41
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Vi släpper den diskussionen helt enkelt. Men med SvPs mer antikapitalistiska hållning och antikonsumtion om man vill se det så tror jag säkert man kommer försöka framhålla mer naturliga ideal. I dagsläget är denna fråga ganska ointressant dock.
Vill man locka den kvinnliga delen av befolkningen, så kanske det inte är så ointressant. Men visst, vi släpper detta, för tillfället iaf.
Citera
2013-06-16, 18:59
Bannlyst
Vilka etniska och religiösa grupper kommer skyddas av HMF-lagen under nationellt styre? Kommer frihetshälsningen åter legaliseras?
Senast redigerad av Bosh 2013-06-16 kl. 19:01.
Citera
2013-06-16, 19:09
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Vilka etniska och religiösa grupper kommer skyddas av HMF-lagen under nationellt styre? Kommer frihetshälsningen åter legaliseras?
HMF kommer högst troligen avskaffas.
Citera
2013-06-16, 19:09
Medlem
Citat:
Personligen hade jag velat att HMF helt tas bort, och att segerhälsning och eventuella andra förbjuda gester åter blir lagliga liksom att inga symboler heller anses förbjudna. Samtidigt undrar man ju hur folk skulle bete sig om detta genomfördes, kanske skulle gå runt folk på gatorna och heila ikapp och bli filmade av utländska intressen som vill smutskasta landet och hävda att man vill göra judar till tvål som naziiiisterna. Målet är väl utan tvekan i varje fall att förr eller senare ska sådana begränsningar av folks frihet avlägsnas, det är inte klokt att någon ska kunna med lagen begränsa hur folk får röra armarna i luftrummet eller vilka symboler som ska ge fängelsestraff - alltmedan t.ex. massmordssymbolen hammaren och skäran tydligen är tillåten.
Citera
2013-06-16, 19:14
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjosus
Nu lägger du dock ord i munnen på mig, jag har aldrig sagt att "ryssar" är oss rasligt nära, dock den östnordiska rastypen som finns runt St Petersburg området, som har varit svenskt i flera hundra år .....
Det var inte meningen att lägga ord i munnen på dig Jag vet inte riktigt vad den östnordiska rastypen är och antog att du menade de slaviska folken.

Är det svenskar eller ett närbesläktat folk som vandrat dit en gång i tiden och bara förökat sig med sina egna så är ju givetvis denna ras väldigt lik oss svenskar. Har de däremot förökat sig med ryssar så vill jag påstå att det finns andra folk som är mycket mer lika oss.
Citera
2013-06-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Det var inte meningen att lägga ord i munnen på dig Jag vet inte riktigt vad den östnordiska rastypen är och antog att du menade de slaviska folken.

Är det svenskar eller ett närbesläktat folk som vandrat dit en gång i tiden och bara förökat sig med sina egna så är ju givetvis denna ras väldigt lik oss svenskar. Har de däremot förökat sig med ryssar så vill jag påstå att det finns andra folk som är mycket mer lika oss.

Jag hade en länk lite längre upp i mitt tidigare inlägg, här är den: http://www.theapricity.com/snpa/rg-eastnordic.htm

Jag rekommenderar alla rasintresserade att läsa på så mycket dem kan om raslig historia osv. för jag märker att okunskapen runt just raser är väldigt stor. För det första måste ni lära er skilja på språkgrupper och rasgrupper. Att dela in folk rasligt pga språk är lika dumt som att engelsk
talande negrer i USA skulle vara nära släkt med oss pga att de talar ett germanskt språk. Lika dumt är det att rasligt bunta ihop alla som talar slaviska språk, eller andra språk.

Sverige har i många år varit mycket aktiva i öst runt området där St Petersburg finns idag: http://en.wikipedia.org/wiki/Rus%27_people
http://en.wikipedia.org/wiki/Vyborg

På samma vis har ju Tyskland vara mycket aktiva öster i Tyskland Preussen och stora delar av Polen har ju varit tyskt mycket mycket länge.

Jag är själv varken ryss eller polack utan rakt igenom svensk, förutom lite tyskt och norskt en bit tillbaka i tiden.
Citera
2013-06-16, 23:02
Bannlyst
Ni rasrelativister som inte ställer upp på ett svenskt och vitt Sverige utan hellre ser att det förvandlas till något miserabelt och utblandat Kreol-samhälle har redan åtta svenskförnekande partier att rösta på. SvP har inget intresse av att åsiktsmässigt och ideologiskt närma sig icke-nationella element, istället är det förstås dessas åsikter och värderingar som måste omformas och revideras. Det är ju självklarheter egentligen när man tänker efter en stund.

Citat:
Vilka etniska och religiösa grupper kommer skyddas av HMF-lagen under nationellt styre?
Varför skulle en sådan lagstiftning vara nödvändig under SvP:s styre menar du?
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-16 kl. 23:11.
Citera
2013-06-16, 23:12
Bannlyst
Nordisk Vision

Citat:
Nu börjar det närma sig för sommarens stora höjdpunkt, det är dags för den tredje upplagan av sommarlägret Nordisk Vision. Mellan den 1-4 augusti bjuds det på fullspäckade dagar av lekar, föreläsningar, utbildningar, tävlingar och mycket mer för hela familjen.

Den 1 augusti går den tredje upplagan av Nordisk Vision av stapeln någonstans i Mellansverige. Mellan torsdagen till söndagen kommer det att ordnas en mängd olika aktiviteter för alla åldrar; Utmana dina vänner på holmgång och delta i den vikingainspirerade femkampen. Lyssna på intressanta föreläsningar och inspirerande tal från svenska nationalister. Ta ett dopp i sjön eller bjud upp till paddeltävling. Har du barn? Ta med dem också, det kommer att vara sagostunder, lekhörna, hoppborg och friluftsaktiviteter. Nordisk Vision har något att erbjuda för alla.

På kvällarna tänds grillarna och på lördagen bjuds det på stor festmåltid med helgrillad gris som huvudnummer. Möjlighet att sova i tält i ett naturskönt område i anslutning till vattnet. Sång runt lägerelden och en magisk stämning utlovas.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/06/13/sommarens-stora-aventyr-%E2%88%92-nordisk-vision-2013/

Hoppas det blir bra med folk och trevlig stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in