Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Tror du är ganska solo om den uppfattningen. Om KJ inte är inblandad i det här i något avseende eller har någon kännedom om detta vore det en sensation. KJ har varit på tapeten ända från början och där sitter han fortfarande.
Jag ser i första hand till motivet.
Vanligast är ekonomiska eller svartsjukemotiv.
Om VB skulle haft en hög försäkring, måste en sådan sak tas i beaktande, men så har det nog inte varit i det här fallet.
Sedan kommer svartsjuka eller stalking som är den troligaste orsaken, vad som också bör tas i beaktande är att det kan vara ett beställningsmord, där någon inhyrd gjort det mot betalning.
Vad som saknas här är brottsplatsen, därför när det inte finns brottsplats kan mordet skett i någon bostad och sedan styckats och transporterats till ödehuset, med motiv att KJ skulle bli misstänkt för mordet.
Eftersom en mycket noggrann undersökning säkerligen gjorts i KJ s bostad och bil, anser jag de platserna kan uteslutas.
Om KJ utfört mordet i periferin måste han ha transporterat kroppsdelarna med bil till ödehuset.
Då är det inte frågan om några blodfläckar ,utan då hade likspårhundarna markerat, som är inga bevis men starka indicier.
Vanligen kallas in två hundar som gör söket, därför borde det varit relativt säkert, inga kroppsdelar har transporterats med KJ s bil.
Som läget är nu finns ingenting som gör att det går att åtala KJ om inte åklagarna tjuvhåller på mycket betydande bevis, men det har jag svårt att tro på, enligt uttalanden som advokaten gjort.
Om bindande bevis kommer fram mot KJ ändrar jag mig naturligtvis, men så tycks inte vara fallet.