Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Se på människan så inser du att Skaparen är nödvändig. Kan denna varelse som tänker ha uppstått utan någon Skapare? Inte enligt mig. Se på DNA strängen, kan den ha uppstått sporadiskt då atomer kolliderar med varandra? Sannolikheten är försvinnande liten, med andra ord är det omöjligt att den skulle ha uppstått av sig själv. Därför kan man förkasta idén att slumpen skulle ha orsakat DNA-strängen. Att det har skett kan ses som ett mirakel eftersom dess existens har hänt mot alla odds. Går det vetenskapligt att förklara hur DNA-sekvensen uppstod och varifrån den kom? Jag tror i alla fall inte det, vad tror du?
Jag ser på människan. Vi har en blindtarm, svanskota, och ett hål som vi båda äter och andas med, vilket gör att vi kan sätta i halsen och dö. Vi är fysiskt veka, kan inte tillverka våran egen C-vitamin, pga defekt gen, vilket många djur kan. Vi har en blind fläck på ögat.
För att nämna några saker som bara kan kallas för idiotisk design. Förövrigt är dagens människa en produkt av miljarder år av evolution. Det förklarar alla punkter jag raddat upp, och alla punkter som kan raddas upp. Om människan faktiskt skulle ha en skapare, hoppas jag att denne har en riktigt bra ursäkt.
"Inte enligt mig" tur då att vetenskapen inte bryr sig om vad folk tycker/vill ska vara sant.
DNA-strängen kom inte till genom slumpen. Att du ens bågar påstå detta tyder på total ignorans eller okunskap.
Har du räknat ut sannolikheten för att liv/DNA-strängen ska uppstå? Nu är jag ingen biolog men här på FB finns det många grymt kunniga personer som kan ge dig en utförlig förklaring.
Jag är rätt säker på att det går att förklara hur DNA-strängen uppstod, och även om man inte skulle kunna göra det, skulle det inte göra gud/skaparen mer trovärdig. Att säga annat kallas "God-of-the-gaps"-argumentet, eller "argument from ignorance". Du antar att det bara finns två alternativ.