2013-06-16, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Trådstart fylld av skitsnack..
Du kommer aldrig bli nånting i livet. Låter du killar göra dina läxor och vise versa för dig så kommer du själv bli behandlad som de snälla killarna - i det långa loppet dvs. När du väl blir 22år, eller säg kanske 25-28 år, så kommer du sitta där ensam.

Du kommer att jobba på ICA någonstans, du har inte nog bra betyg för att läsa vidare, och skulle du komma in skulle du inte klara det.
Du kommer att vara så miserabel att du tillslut kommer att börja jaga rika äldre (mycket äldre) män, som har lite pengar.
Du kommer bli deras "snälla kille", du kommer att bli utnyttjad för sex. Den äldre herren kommer att dö före dig och arvegodset går till avlägsen släkt, inte till dig.
Du kommer att försöka få en ny äldre man, men du inser snabbt att det inte går lika bra när man är 48år och skitfattig. Vidriga luder.

PS. Betraktas nog som en badboy, men jag har då fan mer vett i skallen än de flesta som är som jag.
Citera
2013-06-16, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Därför att killar försöker köpa mig med att låtsas vara snälla, och jag synar dom och utnyttjar det faktumet?

Det som rimmar lite illa är ju att du försöker gå med moralfanan i högsta hugg samtidigt som du utnyttjar andra människor. Hur kan du, som värderar självinsikt, självdistans och ärlighet hos en partner bete dig lika illa som de du kritiserar? Dubbelstandarder och hyckleri är nog två passande attribut som man skulle kunna tillskriva dig.

Dessutom vet du ju inte hur det ligger till. Du kanske utnyttjar någon stackare som faktiskt tycker om dig, du är bara för cynisk för att se någon som genuint försöker.
Citera
2013-06-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Ja både killar och tjejer vill ha sex, det stämmer. Hur pass genomskinligt det är varierar starkt.

Alla vill det. Med andra ord spelar det ingen roll om man är genomskinlig eller inte.
En tjej som vill få det till att en kille är oseriös bara för att han vill ha sex är skrattretande.
Jag är seriös. Jag VILL ha sex.

Citat:
Beror på. Det kan det vara men även icke. Man manipulerar om man medvetet häller upp vin till någon för att "närma sig sitt mål" till skillnad från att man gör det pga vett och etikett.

Så är det, men jag förstår att det är svårt för en tjej att ta illa upp när orsaken till att manipulera är intresse. Sådan manipulering är oftast önskvärd. Direkt underhållande.

Igen... Vilket ansvar vill du lägga på tjejer (inget?), vilket på killar?
Vad är rimligt?
Citera
2013-06-16, 13:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Alla vill det. Med andra ord spelar det ingen roll om man är genomskinlig eller inte.
En tjej som vill få det till att en kille är oseriös bara för att han vill ha sex är skrattretande.

Alla vill ha sex, men en del både män och kvinnor både vill och behöver ha mera.

Grejen är att många kvinnor tar för givet att alla är som dom själva. Och de flesta kvinnor är uppfödda med sagor om prinsar, antingen som små eller med hollywoodfilmer, därför går många tjejer in i en relation med andra förväntningar, de hoppas på kärlek, och lite att bli räddade.

Det vågar de kanske inte erkänna för vare sig själva eller dig i början, men att det är ett faktum visar sig ju om de kommer hem och gråter hos dig.

Och så är det, kvinnor knyter an om de har sex, om de inte är känslomässigt skadade pga av div erfarenheter i livet

Ingen anser ju att KK förhållanden fungerar i praktiken, för dig kanske det gör det, särskilt om du inte har förmågan att knyta an.
Vilket det verkar vara, om du nu har en fru i bakgrunden och slarvar runt.

Ansvar, ja en player har ju en tendens att få kvinnan att känna sig väldigt unik och speciell och tror då att mr player har knutit an till just henne.

Men man springer inte runt och knyter an till folk till höger och vänster. Det gör man bara till folk som man tror kan tillföra något alldeles extraordinärt.

Och kunde alla det så skulle det ju inte vara extraordinärt. Eller hur.
Senast redigerad av Gertrud1 2013-06-16 kl. 13:42.
Citera
2013-06-16, 14:25
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Det är ett oerhört individuellt. Att säga att det inte spelar någon roll är inte sant.

Citat:

(Har för mig att du är giftt). Du menar att du gillade ONS innan du gifte dig eller vad vill du ha sagt? Den typen av fysisk bekräftelse har jag aldrig sökt då jag inte gillar att folk rör mig.

Citat:
Så är det, men jag förstår att det är svårt för en tjej att ta illa upp när orsaken till att manipulera är intresse. Sådan manipulering är oftast önskvärd. Direkt underhållande.

Den är underhållande och helt ok sätt att träna hjärnan på att analysera andras beteenden under tidpress om man gillar det.(I did) När man var yngre och träffade en player som visste vad han gjorde/sa så kunde leken vara riktigt underhållande. Nu när man är äldre så är leken inte alls uppskattad.

Citat:
Igen... Vilket ansvar vill du lägga på tjejer (inget?), vilket på killar?
Vad är rimligt?

"Lika barn leka bäst" men inte i detta fall. Visst vore det mer sjyst mot det motsatta könet om man gav sig på sin "egen sort" men så är sällan fallet. Den/Om personen som använder sin kropp eller sin verbala kompetens som ett verktyg för att få igenom sin vilja är den som ansvarsbördan ligger på, oavsett kön.
Citera
2013-06-16, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Alla vill ha sex, men en del både män och kvinnor både vill och behöver ha mera.

Grejen är att många kvinnor tar för givet att alla är som dom själva. Och de flesta kvinnor är uppfödda med sagor om prinsar, antingen som små eller med hollywoodfilmer, därför går många tjejer in i en relation med andra förväntningar, de hoppas på kärlek, och lite att bli räddade.

Det vågar de kanske inte erkänna för vare sig själva eller dig i början, men att det är ett faktum visar sig ju om de kommer hem och gråter hos dig.

Och så är det, kvinnor knyter an om de har sex, om de inte är känslomässigt skadade pga av div erfarenheter i livet

Ingen anser ju att KK förhållanden fungerar i praktiken, för dig kanske det gör det, särskilt om du inte har förmågan att knyta an.
Vilket det verkar vara, om du nu har en fru i bakgrunden och slarvar runt.

Ansvar, ja en player har ju en tendens att få kvinnan att känna sig väldigt unik och speciell och tror då att mr player har knutit an till just henne.

Men man springer inte runt och knyter an till folk till höger och vänster. Det gör man bara till folk som man tror kan tillföra något alldeles extraordinärt.

Och kunde alla det så skulle det ju inte vara extraordinärt. Eller hur.

För en gång skull har du lite handfast att säga. Som utpekad player (vilket jag inte är). Så har jag alltid bara ONS. För jag vet att med en gång du har träffats två gånger, då kommer snacket. Då har man plötsligt en relation. Jag har träffat ett antal tjejer på krogen, och vissa har jag inte ens känt igen. Bl a en sexolog. Trots att jag faktiskt behandlade henne relativt illa. Så gick hon ändå fram till mig, när stället stängde och hon hade sett mig agera tiden antagligen. Och minst 5 likadana. Trots att man har stängt av dem efter första tillfället, så kvittar det vad man gör tydligen. De vill ändå träffa en, fastän de inte ens känner mig det minsta och jag knullat dem och bara blockerat bort dem.
Och flera jag har haft ONS med flera gånger som jag då känt igen... (enkelt och sympatiskt ligg). De har kanske redan vid andra, 3:e eller 4:e gången sagt. "Jag kan inte fortsätta så här, för jag får känslor". Då brukar jag vara tyst - som svar. Men jag respekterar svaret. Ende. For ever. Jag vill inte plåga kvinnor.
Senast redigerad av jungleboy2 2013-06-16 kl. 14:49.
Citera
2013-06-16, 14:47
Bannlyst
Citat:
Skulle lika väl kunna vara tvärtom, killar tenderar ju till att vilja stoltsera med sina "erövringar". Men varför är det mest troligt att det uttrycket skapats av "oss"? Ligger det någon research/forskning bakom detta påstående?

Du som kvinna vet att du många kvinnor skäms och mår dåligt av "tillfällelig lös sex". Det gör vissa. Det är jag helt säker på. Jag har sett deras ågren och skam. Jag tror det är dels genetiskt och kulturellt. Men vissa kvinnor är inte såna, rätt många. Men de "kontrolleras" däremot dubbelt: dels av sina andra väninnor och familj ("man gör inte så"), och dels av andra KILLAR som stämplar henne som hora! (vilket verkligen hemskt, och det är baserat på svartsjuka - egentligen är det dem som hade velat knulla: jag har själv känt detta! Jag kan bli arg när jag ser en kille med en tjej jag vill ha! - men vad ska jag göra....t.ex. när de har en barnvagn i en park...).

Sen är det inbyggt att killar skryter om sin knulls. Men en player (jag gillar inte det ordet) skryter faktiskt inte. Av den enkla anledningen att han är lojal tjejen!!!!! Och att det alltid finns någon kille i gänget som tills slut hatar en för att man får så många brudar. Det är så det är.

Men personligen gillar jag sen ett tag tjejer som är +30. De har äntligen övervunnit omgivningningens förtryck, och kan bejaka sina egna lustar, och hitta tekniker för att undslippa "upptäckt"... Detta är sublima indikationer på hur jag gör mina val. Jag "vet" vad små variationer, som andra killar inte ser, hos dessa tjejer, betyder. Och de vet att jag vet, när jag närmar mig...

Det är faktiskt ett av de mest berikande sakerna i livet. Härliga möten. I synnerhet med tjejer 30+, där ömsesidigheten finns. Ingen behöver ens fråga efter nummeret.... Bara säga, hoppas att vi igen syns på X.
Citera
2013-06-16, 14:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
För en gång skull har du lite handfast att säga. Som utpekad player (vilket jag inte är). Så har jag alltid bara ONS. För jag vet att med en gång du har träffats två gånger, då kommer snacket. Då har man plötsligt en relation. Jag har träffat ett antal tjejer på krogen, och vissa har jag inte ens känt igen. Bl a en sexolog. Trots att jag faktiskt behandlade henne relativt illa. Så gick hon ändå fram till mig, när stället stängde och hon hade sett mig agera tiden antagligen. Och minst 5 likadana. Trots att man har stängt av dem efter första tillfället, så kvittar det vad man gör tydligen. De vill ändå träffa en, fastän de inte ens känner mig det minsta och jag knullat dem och bara blockerat bort dem.
Och flera jag har haft ONS med flera gånger som jag då känt igen... (enkelt och sympatiskt ligg). De har kanske redan vid andra, 3:e eller 4:e gången sagt. "Jag kan inte fortsätta så här, för jag får känslor".

Ja men så är det. Jag respekterar dig, för du står för vad du är.

Och du har ju sagt att du är narcissistisk, och ni brukar vara mästare på att spela på människors narcissistiska behov, och därför blir en kille som du honung för bin

Du ger vad de aldrig fått, en upplevelse att vara speciella, du sa en gång att du vände på det att du använde folks fysiska ovanligheter och gjorde något bra av dem. De känner sig mao accepterade av dig vilket är det djupaste psykologiska behovet, och klart de faller som käglor.

Jag tror dock inte du är medveten om vad du gör, utan du bara gör det du lärt dig funkar med kvinnor

Vampen - du växer för varje dag.

Ja det är roligt att följa med i playandet, de ÄR otroligt skickliga och kan gärna få mig att må bra en stund. Tycker det är okey för då är det bara två som leker samma lek, bara det att man har olika mål. När man playar games så finns det ju en vinnare och en förlorare det ingår ju.

Någonstans tycker jag att don efter person är en bra livsregel

Klockrent
Citat:
"Lika barn leka bäst" men inte i detta fall. Visst vore det mer sjyst mot det motsatta könet om man gav sig på sin "egen sort" men så är sällan fallet. Den/Om personen som använder sin kropp eller sin verbala kompetens som ett verktyg för att få igenom sin vilja är den som ansvarsbördan ligger på, oavsett kön.
Senast redigerad av Gertrud1 2013-06-16 kl. 14:53.
Citera
2013-06-16, 14:59
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Du som kvinna vet att du många kvinnor skäms och mår dåligt av "tillfällelig lös sex". Det gör vissa. Det är jag helt säker på. Jag har sett deras ågren och skam. Jag tror det är dels genetiskt och kulturellt. Men vissa kvinnor är inte såna, rätt många. Men de "kontrolleras" däremot dubbelt: dels av sina andra väninnor och familj ("man gör inte så"), och dels av andra KILLAR som stämplar henne som hora! (vilket verkligen hemskt, och det är baserat på svartsjuka - egentligen är det dem som hade velat knulla: jag har själv känt detta! Jag kan bli arg när jag ser en kille med en tjej jag vill ha! - men vad ska jag göra....t.ex. när de har en barnvagn i en park...).

Sen är det inbyggt att killar skryter om sin knulls. Men en player (jag gillar inte det ordet) skryter faktiskt inte. Av den enkla anledningen att han är lojal tjejen!!!!! Och att det alltid finns någon kille i gänget som tills slut hatar en för att man får så många brudar. Det är så det är.

Men personligen gillar jag sen ett tag tjejer som är +30. De har äntligen övervunnit omgivningningens förtryck, och kan bejaka sina egna lustar, och hitta tekniker för att undslippa "upptäckt"... Detta är sublima indikationer på hur jag gör mina val. Jag "vet" vad små variationer, som andra killar inte ser, hos dessa tjejer, betyder. Och de vet att jag vet, när jag närmar mig...

Det är faktiskt ett av de mest berikande sakerna i livet. Härliga möten. I synnerhet med tjejer 30+, där ömsesidigheten finns. Ingen behöver ens fråga efter nummeret.... Bara säga, hoppas att vi igen syns på X.

Det var ett intressant inlägg men det har ingen relevans till det du citerade.

Citat:

Ja det är roligt att följa med i playandet, de ÄR otroligt skickliga och kan gärna få mig att må bra en stund. Tycker det är okey för då är det bara två som leker samma lek, bara det att man har olika mål. När man playar games så finns det ju en vinnare och en förlorare det ingår ju.

Klockrent

Menade du Svampen eller är jag egocentrisk nu?
Citera
2013-06-16, 15:16
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Jag tror inte du behöver vara orolig att det är du, för jag känner av din attityd och personlighet här på FB. Och den syns också på stället!!! Ett tränat öga som jag har, jag tar aldrig en bitch.

Jag är ingen bitch men jag går inte ut för att träffa andra människor utan för att festa med mina vänner. Den vibben misstolkar du men du lägger ingen större vikt på det utan placerar bara mig i "0% chans facket" och spanar vidare.
Senast redigerad av EnLitenSvamp 2013-06-16 kl. 15:21.
Citera
2013-06-16, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ja men så är det. Jag respekterar dig, för du står för vad du är.
Och du har ju sagt att du är narcissistisk, och ni brukar vara mästare på att spela på människors narcissistiska behov, och därför blir en kille som du honung för bin
Du ger vad de aldrig fått, en upplevelse att vara speciella, du sa en gång att du vände på det att du använde folks fysiska ovanligheter och gjorde något bra av dem. De känner sig mao accepterade av dig vilket är det djupaste psykologiska behovet, och klart de faller som käglor.
Jag tror dock inte du är medveten om vad du gör, utan du bara gör det du lärt dig funkar med kvinnor
Klockrent

Handfast igen, bra. Då bemöter jag. Vill börja med att säga att det finns en vrångbild av "players". Och det är inte så konstigt egentligen heller, för de flesta verkar faktiskt inte tycka om att andra har sex på det sättet vi talar om. Alla utom de som har sex då, dvs oftast 2 personer. Nuförtiden, som jag sagt så är 80% av mina ONS (vilket är den enda formen kag sexar med andra kvinnor på) baserat på ärlighet och ömsesidighet. Det är fina möten, härligt att se vuxna kvinnor kunna ta ansvar, våga sin sexualitet osv. Men ibland är det mänskliga mötet mer värt än det rent sexuella innehållet. Men en del kvinnor klarar inte att hantera psykologiskt ett enda sexande, och sen finna sig i att bli utesluten frankt från mitt liv för alltid utan några öppningar.
Deras självkänsla blir skadade. Ska jag ta hänsyn till detta? I första läget? Det har jag aldrig funderat på ens. I andra läget? Ja, jag har låtit såna tjejer spy galla på mig, t.ex. på telefon. Jag har påtagit mig så mycket skuld som möjligt - för att de ska må bättre, ångrat kommentarer osv. Men det är inte svårt, då jag inte känner något, för tjejen, och hon kan inte göra något annat än verbalt trakassera mig. Men det kan jag ta, det kostar inget. Men däremot så ger jag aldrig henne mer än typ 10 min, och högst ett samtal.
För varför skulle jag offra mer? Någonstans måste man sätta en gräns.

Är inte det empati Gertrud?

Jag vet att jag har narcissistiska drag, då t o m flera professionella har sagt det, men framför allt att jag kan läsa vad jag skriver - och värdera det, till en viss del iaf. Men jag anser de milda. Och f ö enligt definitionerna så kan väl inte en narcissist var medveten om sin narcissism, sägs det väl? Men jag beaktar faktiskt det IRL. Men inte på FB. Här är jag den jag är faktiskt. En annan sak med narcissism som inte heller stämmer på mig är att allt skulle vara påhitt, och enligt en psykiatriker så kan man inte säga sanningen (men hon skrev ner den..ha) för då tar patienten livet av sig bums.
Jag har aldrig varit i närheten av att någon har kunnat punktera min bubbla, någonstans, så att jag skulle känna så. Även om vissa saker är överdrifter, så stämmer sakerna i sin väsentlighet. Men det är sant att jag är suicidal ibland, och det beror på många skäl, både kända och okända. Men denna suicidalitet är aldrig kopplat till vad någon har sagt till mig. Det är något jag bär, ja det började tidigt och det sista var väl när mitt X råkade illa ut. Men sen har jag skaffat ett nytt liv i den mest destruktiva perioden i livet, men ofta väger suicidaliten mot det kategoriska imperativet att forbidden, p g a av att... Jag vill, men får inte. Men får är inte samma sak kunna tyvärr. Men jag kan inte skada oskyldiga sm...

Är inte det empati?

Ärligt talat, så har du bara en bild av mig som delvis stämmer. Kanske bara till 50%. Och de andra 50% är något helt annat, och på någon nivå kan du förnimma det, även om det inte stämmer med din stereotyp. Jag vet att jag skulle trollbinda dig lätt IRL, ålder spelar ingen roll.
Citera
2013-06-16, 15:57
Medlem
EnLitenSvamp,

Som svar på din fråga gillade jag sex förut och jag gillar sex nu, såklart. Även om jag begränsar mig till min hustru nu.
Strunt i mig.

Vad är problemet för dig eller för någon annan tjej angående en player? Är väl bara att låta bli en player om hon både kan identifiera honom och dessutom inte gillar hans umgänge. Hur kan hon inte ha lite ansvar själv i det läget? Oavsett hur verbal killen är.
Som redan bekräftat. "Spelet" sker ju ju nästan med helt öppna kort!
Hur korkad skall en tjej få vara?
ONS är inte för tjejer! Har jag alltid sagt, men människor måste få välja själva. Ett träffande uttryck är att den som ger sig in i leken, får leken tåla. Applicera lite jämnställdhet på det!

Vad du menar är att killen inte skall ta för sig trots att tjejen vill det? För att hon inte kan ansvara för sina egna handlingar när hon är kåt? T o m om jag skulle köpa det, så kan inte allt kretsa runt kvinnan hela tiden. Killar behöver sex. Ett enda lyckat tillfälle kan betyda skillnaden mellan nya krafter eller självmord. Läs runt lite här på forumet så märker du hur viktigt sex är för killar. Händer ju också att en kille fastnar för en tjej och gifter sig. Vore synd att förstöra det på förhand, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in