Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
VB anmäldes försvunnen den 5 maj; en formell anmälan upprättades den 7 maj. - Eftersom mamman inte visste vilken studiekamrat som VB skulle besöka så finns inget som helst underlag för att tro att VB var överbeskyddad, eller att hennes mamma var kontrollerande på ett negativt sätt.
Jag använde fel ord från början. Inte kontrollerande, mer omtänksam och rädd om VB. Om nu VB visste att mamman inte tyckte om och var väldigt upprörd och orolig för umgänget med KJ så är det inte säkert att VB talar om att hon ska till honom, då är mamman inte heller orolig för VB då hon tror VB ska plugga med någon i hennes klass som ska ha samma prov på måndagen. Hon anmäler dock VBs försvinnande redan den 5e men får till svar att vänta 48 timmar.
I många andra kulturer står familjen närmare varandra än svenskar och mamman styr tills dess att dottern är bortgift... Oavsett ålder. Det var bara en teori.
Att VB träffade KJ bakom familjens rygg för att inte oroa i onödan. Och att VB kan ha lekt med KJs känslor genom att VB själv var kluven mellan KJ/Familjen. Han kan ha fått dubbla budskap en lång tid och det kan leda till ilska och frustration.
Jag tror de var i det omr. Gammelängsfortet för att prata och promenera. VB kanske ville "prata", säga att de måste sluta träffas. (för femtielfte gången)
Att VB skickade sms till nån annan man kan bidragit till bråk.
Ett sånt bråk kan ha utlöst en tickande bomb (psykos) som byggts upp en längre tid hos KJ och VB var på fel plats vid fel tillfälle, så även KJ... En tragisk olycka
Sen hur han försökt sopa undan spåren är en annan historia o teori.'
Men jag romantiserar säkert upp allt... hehe