Citat:
Ursprungligen postat av
0n0ff
CV
Anders Andersson
Sverigevägen 1
12312 Sverige
20130613-1234
0700700707
andersandersson@hotmail.com
Utbildning:
Samhällsvetenskaplig linje inr. Ekonomi (skola) 20** -20**
(Skola, årskurs) 20** -20**
(Skola,årskurs) 20** -20**
Arbetslivserfarenheter:
(Företag), IT assistent/Support, 2012-0*-0* – 201*-0*-1*
(Företag), Värd, deltidsjobb. 201* - 201*
(Företag), Praktik, butiksarbete 200*
Språk:
Engelska
Spanska
Data:
Mycket goda kunskaper
Övrigt:
B – Körkort
Tillgång till egen bil
Snus/rök fri
Vad säger ni, något jag ska ändra på? Kört på det här cv:t under en längre tid.
Ska jag som exempel lyfta fram mer specifikt vilka kunskaper jag har inom Data i mitt cv eller är det bättre att skriva om det i mitt personliga brev?
Tack på förhand!
Här är några synpunkter:
Din adress behöver inte stå med, blir du anställd och företaget ska skicka hem kontrakt eller liknande kan du uppge din adress då. Inget företag kommer kontakta dig via post för att kalla till intervju.
Att du har gått på två olika gymnasieskolor kan väl knappast vara relevant, det räcker att du skriver den skola du tog studenten vid.
Det ser konstigt ut att du skriver exakta månader på ett jobb, men praktiken endast är ett år. Praktiserade du hela det året? Var konsekvent, skriv annars bara år på allt.
Du kanske kan utveckla lite mer vad exakt du haft för arbetsuppgifter.
Att du kan engelska tar arbetsgivaren för givet. Är du bra på spanska så att du kan föra en konversation med tex en kund, ha med det. Är det mer på "una cerveza por favor"- nivå skippa det.
Datakunskaper- vad innebär det? Att du kan Officepaketet tar arbetsgivaren för givet, men kan du andra program skriv ut dem om de är relevanta för tjänsten du söker.