Citat:
Ursprungligen postat av
Laccus
VirtruvianskeMannen: Sluta vara en sådan fåntratt nu och svara på min fråga är du snäll, kan du ändå tycka att det är bra att SvP finns som organisation för de etniska svenskarna eller är det bara pest?
Och sedan skulle jag vilja ställa samma fråga som jag gjorde till info: Om SD skulle gå ut och säga att man nu vill sänka invandringen med endast 10% för att på så sätt ha större chans till makt, skulle du ändå rösta på partiet eller har du någon gräns?
Även om ditt tonläge som vanligt är aggressivt (osvenskt?) så bemödar jag mig att besvara dina frågor:
Det finns en enda bra sak med att SvP skulle bli större än dagens 600-700 i hela riket. Det skulle vara att det normaliserar SD i medias ögon, att de får en "ny fiende" så att säga. Att SvP kommer in i riksdagen någonsin, får anses helt uteslutet. Däremot skulle ett SvP på 1% sända chockvågor genom etablissemanget och som sagt avlasta SD som fiende. Men även 1% är helt utopiskt, det är ju 50.000 röster, och det finns inte på kartan för SvP.
SvP's politik är bara pest, jag tror inte alls på att stämpla enskilda individer oavsett deras gärningar, bara på grund av deras etnicitet. Avsikt och vilja är allt.
Andra frågan är lite fånig, för SD vinner ju mer på att öka sitt invandringsmotstånd mot outbildade MENA-folk. SD har större chans till makt om de förespråkar 90% sänkning som de gör idag, än om de skulle förespråka marginella 10%