Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Så förespråkar du eller förespråkar du inte assimilering?
Om man får tro dina tidigare inlägg så är du förespråkare men här visar du plötsligt ett annat ansikte.
Intressant, är du möjligtvis smyg-SvPare?

Invandrare från MENA skall hållas separerade från alla svenskar de skall inte assimileras på något sätt de skall ut från landet så fort som möjligt.
Assimilering medför rasblandning och skall inte förekomma,, förespråkar gated communinities så vi slipper packet.
Citera
2013-06-15, 23:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Så förespråkar du eller förespråkar du inte assimilering?
Om man får tro dina tidigare inlägg så är du förespråkare men här visar du plötsligt ett annat ansikte.
Intressant, är du möjligtvis smyg-SvPare?

Ja, jag förespråkar givetvis assimilering. Invandrare som kommer hit ska försörja sig, och anpassa sig till det svenska samhället till 100%. Alla som bidrar till vårt välstånd är givetvis välkomna.

Därmed går MENA-invandring i stor bort. De visar närmast noll intresse att anpassa sig, och har en "utbildning" och IQ som gör att de antagligen mår bäst av att fortsätta på stäppen och valla får.
Citera
2013-06-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, jag förespråkar givetvis assimilering. Invandrare som kommer hit ska försörja sig, och anpassa sig till det svenska samhället till 100%. Alla som bidrar till vårt välstånd är givetvis välkomna.

Därmed går MENA-invandring i stor bort. De visar närmast noll intresse att anpassa sig, och har en "utbildning" och IQ som gör att de antagligen mår bäst av att fortsätta på stäppen och valla får.

Ja, och vad är "vårt samhälle", om inte en rad med sociala regler som vi utvecklat tillsammans som folk och ras under lång tid. Du tror du kan ha kvar samma samhälle men ändra i variablerna som utgör och upprätthåller detta samhälle. flytta till USA så du kan runka till "blue jeans and national anthems" vilket är det enda som håller ihop det där ruttna bygget.
Citera
2013-06-15, 23:35
Medlem
VirtruvianskeMannen: Sluta vara en sådan fåntratt nu och svara på min fråga är du snäll, kan du ändå tycka att det är bra att SvP finns som organisation för de etniska svenskarna eller är det bara pest?

Och sedan skulle jag vilja ställa samma fråga som jag gjorde till info: Om SD skulle gå ut och säga att man nu vill sänka invandringen med endast 10% för att på så sätt ha större chans till makt, skulle du ändå rösta på partiet eller har du någon gräns?
Citera
2013-06-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
VirtruvianskeMannen: Sluta vara en sådan fåntratt nu och svara på min fråga är du snäll, kan du ändå tycka att det är bra att SvP finns som organisation för de etniska svenskarna eller är det bara pest?

Och sedan skulle jag vilja ställa samma fråga som jag gjorde till info: Om SD skulle gå ut och säga att man nu vill sänka invandringen med endast 10% för att på så sätt ha större chans till makt, skulle du ändå rösta på partiet eller har du någon gräns?

Även om ditt tonläge som vanligt är aggressivt (osvenskt?) så bemödar jag mig att besvara dina frågor:

Det finns en enda bra sak med att SvP skulle bli större än dagens 600-700 i hela riket. Det skulle vara att det normaliserar SD i medias ögon, att de får en "ny fiende" så att säga. Att SvP kommer in i riksdagen någonsin, får anses helt uteslutet. Däremot skulle ett SvP på 1% sända chockvågor genom etablissemanget och som sagt avlasta SD som fiende. Men även 1% är helt utopiskt, det är ju 50.000 röster, och det finns inte på kartan för SvP.
SvP's politik är bara pest, jag tror inte alls på att stämpla enskilda individer oavsett deras gärningar, bara på grund av deras etnicitet. Avsikt och vilja är allt.

Andra frågan är lite fånig, för SD vinner ju mer på att öka sitt invandringsmotstånd mot outbildade MENA-folk. SD har större chans till makt om de förespråkar 90% sänkning som de gör idag, än om de skulle förespråka marginella 10%
Citera
2013-06-15, 23:50
Medlem
Citat:
Även om ditt tonläge som vanligt är aggressivt (osvenskt?) så bemödar jag mig att besvara dina frågor:

Det finns en enda bra sak med att SvP skulle bli större än dagens 600-700 i hela riket. Det skulle vara att det normaliserar SD i medias ögon, att de får en "ny fiende" så att säga. Att SvP kommer in i riksdagen någonsin, får anses helt uteslutet. Däremot skulle ett SvP på 1% sända chockvågor genom etablissemanget och som sagt avlasta SD som fiende. Men även 1% är helt utopiskt, det är ju 50.000 röster, och det finns inte på kartan för SvP.
SvP's politik är bara pest, jag tror inte alls på att stämpla enskilda individer oavsett deras gärningar, bara på grund av deras etnicitet. Avsikt och vilja är allt.

Andra frågan är lite fånig, för SD vinner ju mer på att öka sitt invandringsmotstånd mot outbildade MENA-folk. SD har större chans till makt om de förespråkar 90% sänkning som de gör idag, än om de skulle förespråka marginella 10%

Ok, tack för ditt svar, på vilket sätt var jag aggressiv? "Fåntratt" är väl ganska harmlöst ändå..

Ok, jag förstår, men om vi ser det som ett exempel, OM detta skulle hända, skulle du då rösta på SD eller har du en gräns där du säger "Nej, detta går inte!".

SvP vill ju inte "dömma" någon men dem tror bara att ett samhälle fungerar om det är någorlunda homogent. SvP är inte lika "extrema" som jag till exempel så du får inte blanda ihop det. Precis som det finns SD väljare som faktiskt annorlunda än du, bara i denna tråd finns det många sådana.
Citera
2013-06-16, 00:12
Medlem
Citat:

Pudelns kärna. Sålänge du inte har en spåkula kan du inte se vad en massa blattar och negrer kan göra med Sverige i det långa loppet. Du kan bara basera vad de assimilerade skötsamma gör idag just nu. Vi har kanske ingen spåkula men vi har otaliga exempel på hur det utvecklar sig när vita blir andra klassens medborgare och lämnar lebensraum åt mörkare folkslag.) Skillnaden mellan dig och SvPare är att du anser det duga att vila helt på illusionen att en adopterad neger kan snacka felfri svenska så är resten kirrat. Blanda opp bah.

Vem är du att tro du kan tvinga på framtida svenska generationer en massa blatteyngel till dagens assimilerade(Özz Nûjen, Ardalan Shekarabi, Daniel Riazat, Soran Ismail osv osv. Där har du dina typiska assmilierade blatte. Gissa vad dessa har gemensamt. ) invandrare? Kohandel och negligerande utav tusentals år utav etnisk homegenitet må vara SDs politik, men inte t´rasmedvetna nationalisters, hur få demokraturröster de än har.
Citera
2013-06-16, 00:13
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Jaha, så du vill, liksom oss, tömma landet på negrer och araber?
Varför anklagar du oss för ondska när du är likadan själv?
Citera
2013-06-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Pudelns kärna. Sålänge du inte har en spåkula kan du inte se vad en massa blattar och negrer kan göra med Sverige i det långa loppet. Du kan bara basera vad de assimilerade skötsamma gör idag just nu. Vi har kanske ingen spåkula men vi har otaliga exempel på hur det utvecklar sig när vita blir andra klassens medborgare och lämnar lebensraum åt mörkare folkslag.) Skillnaden mellan dig och SvPare är att du anser det duga att vila helt på illusionen att en adopterad neger kan snacka felfri svenska så är resten kirrat. Blanda opp bah.

Vem är du att tro du kan tvinga på framtida svenska generationer en massa blatteyngel till dagens assimilerade(Özz Nûjen, Ardalan Shekarabi, Daniel Riazat, Soran Ismail osv osv. Där har du dina typiska assmilierade blatte. Gissa vad dessa har gemensamt. ) invandrare? Kohandel och negligerande utav tusentals år utav etnisk homegenitet må vara SDs politik, men inte t´rasmedvetna nationalisters, hur få demokraturröster de än har.

Saken är den att jag tror många av dessa SD:are innerste inne vill ha ut rasfrämlingar, de har mer eller mindre redan sagt detta i flera av sina inlägg, men de lider av en så kallad PK-spärr som gör att de inte kan stå för detta utan måste vandra likt en katt runt het gröt och kalla alla andra för "nazister" för att rättfärdiga sig själva.
Citera
2013-06-16, 10:07
Medlem
De stora skillnaderna mellan SvP och SD är:

(1) SD vill inte kasta ut någon som redan finns i Sverige. Massinvandringen har inte varit de enskilda invandrarnas fel, och det är inte de vi hatar. Vi hatar politiken. Alltså är det orättfärdigt att kasta ut någon som har bott mycket länge i detta land, men vi kan strypa påfyllningen.
Personer som är helt ovilliga att anpassa sig till svenska förhållanden (ex. tältsomalier som inte lärt sig en stavelse svenska efter 7-10 år) kan även i ett SD-styrt Sverige uppmuntras att återvända, om det går.

(2) Etnicitet. Som SD'are tycker inte illa om någon enskild person beroende på dess etnicitet, medan detta hat är själva kärnan för SvP med allt tal om "rasfrämligar" osv. Jag tog tidigare upp ett exempel med en hårt arbetande och välanpassad japan som bott i Sverige i 25 år och driver ett eget företag. Med SvP's politik ska denne skickas ut, men med SD's politik är det helt självklart att han ska stanna och vi uppmuntrar fler sådana intelligenta, välanpassade och drivande människor att söka sig till Sverige.
Citera
2013-06-16, 11:35
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:

Vilka invandrare är ok att assimilera då? SvP drar gränsen vid "det västerländska genetiska arvet". Inkluderar du östasiater, är det hela grejen? Att du ska få flyga hem ett våp från Thailand att bossa över? Hur kan du ens ta dig själv på allvar isåfall?
Citat:
(2) Etnicitet. Som SD'are tycker inte illa om någon enskild person beroende på dess etnicitet, medan detta hat är själva kärnan för SvP med allt tal om "rasfrämligar" osv. Jag tog tidigare upp ett exempel med en hårt arbetande och välanpassad japan som bott i Sverige i 25 år och driver ett eget företag. Med SvP's politik ska denne skickas ut, men med SD's politik är det helt självklart att han ska stanna och vi uppmuntrar fler sådana intelligenta, välanpassade och drivande människor att söka sig till Sverige.
Detta är lögn eller okunnighet i paritet med DN Kultur. SvP är betydligt tydligare än SD med att peka på politiken bakom massinvandringen. Inget av partierna pekar på de enskilda invandrarna, men SD tror att massinvandringen beror på enskilda svenska politiker. SD utmålar hela tiden Sverige som unikt vilket är fullständigt häpnadsväckande för den som satt sin fot i London eller Paris, eller Köpenhamn för den delen. SvP fattar att det finns ett större orsakssamband som berör hela västvärlden.

En disciplinerad japan kan absolut bidra till staten Sveriges kassakista. men att assimilera honom ger ändå upphov till samma rotlöshet och folkupplösning som någon annan icke-vit. Man kan också fråga sig vad det är för en stat som sätter pengar framför människor. Den omänskliga är knappast den som vill låta japaner fortsätta existera och behålla sin identitet. Den omänskliga är den som vill flytta runt människor av egoistiska, ekonomiska eller maktpolitiska skäl.
Senast redigerad av Nix-registret 2013-06-16 kl. 11:48.
Citera
2013-06-16, 11:39
Medlem
mrmoonlightss avatar
Varför skulle valet stå mellan SD och SvP? SvP är ett traditionellt nazistiskt parti med 700 medlemmar medan SD är ett riksdagsparti som verkar för alla människors lika värde. En rimligare fråga hade varit att jämföra SvP med något annat nazistiskt parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in