2013-06-15, 16:14
Medlem
Cules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillzoor
Tjena grabbar, någon som har koll på detta: Om man köper FIFA 14 till PS3 och börjar lira Ultimate Team på PS3:an men sen köper PS4 och köper FIFA 14 till det. Kommer man då kunna använda det lag man använt på PS3? Hade varit sjukt störigt om det inte är så eftersom FIFA 14 kommer innan PS4:an släpps ju!
Nej det kommer man inte kunna göra, jag kommer att köpa bla FIFA14 tillsammans med PS4.
Citera
2013-06-15, 16:40
Medlem
Chrillies avatar
Hoppas på följande:

Ta tillbaka finess skott
Fixa domarna
Fixa fördelsregeln
Att spelarnas egenskaper faktiskt betyder något
Införa spelarintelligens, balans, styrka så att allt inte handlar om pace
Man mot man markering
Ta bort contain
Göra formationer stabilare, så att inte vissa är bättre än andra
Fler divisioner
Fler cuper
Single matches

First touch (Extremt viktigt) Spelar ingen roll om du drar sticken vänster, höger, upp, ner, du kommer alltid få bollen för långt ifrån dig eller så kommer försvararen ta den.

Göra hela FIFA mer skill vänligt, hela det defensiva systemet är dator dator dator, man behöver inte ens ha kontrollen i handen för att vinna tillbaka bollen

Ta tillbaka skill (Det fanns en tid då man faktiskt kunde skilla förbi sin moståndare)

Tröjdragningar, skillnad att dra 1-2 gånger lätt, men att totalt rycka i tröjan 4 gånger och komma undan med det, nej tack.

Positionera målvakterna bättre så near post inte går in 100% av gångerna.

Att skjuta med kraft ska INTE ha bättre precision än att placera

Om man går fram med muren på frisparkar, gult kort oavsett.

Ta bort favoriseringen av det sämre laget i matchen

Framför allt, ta bort handikappet. 917/253/486 (Match rec) så jag vet vad jag pratar om.
Senast redigerad av Chrillie 2013-06-15 kl. 17:39.
Citera
2013-06-15, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Hoppas på följande:

Ta tillbaka finess skott
Antar att du vill att det ska vara som på fifa 12. Nej tack, det var nästan värre än vad near-post är i år...
Citera
2013-06-15, 17:02
Medlem
Chrillies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Antar att du vill att det ska vara som på fifa 12. Nej tack, det var nästan värre än vad near-post är i år...

Självklart inte, men.. Nu går finess skotten över, utanför eller rakt på målvakten 60-70% av gångerna. Väldigt sällan dem går in om du inte är 1v1.
Citera
2013-06-15, 23:20
Medlem
snowFCs avatar
Citat:

Framför allt, ta bort handikappet. 917/253/486 (Match rec) så jag vet vad jag pratar om.

Håller verkligen med dig! Pajjat 3 kontroller pga handikapp. Hände aldrig under 12an.
Citera
2013-06-15, 23:22
Medlem
Babbeloves avatar
Nerfa Ronaldo, går inte o spela mot han
Citera
2013-06-15, 23:26
Medlem
Citat:
Självklart inte, men.. Nu går finess skotten över, utanför eller rakt på målvakten 60-70% av gångerna. Väldigt sällan dem går in om du inte är 1v1.
väldigt sant!
Citera
2013-06-16, 08:50
Medlem
UnEasys avatar
Citat:

Men samtidigt så gick de in 100% av gångerna innan. Inte heller kanon!
(alla dina andra påståenden hejar jag på helhjärtat!)

Citat:
Ursprungligen postat av Babbelove
Nerfa Ronaldo, går inte o spela mot han

Tror det överensstämmer med verkligheten
Citera
2013-06-16, 12:40
Medlem
Puckoos avatar
Hoppas verkligen att de ändrar cutscene-systemet. Det är ju helt idiotiskt att när jag har vunnit en match i överlägsen stil mot en bitter liten P12 så ska jag tvingas sitta och vänta i någon minut medans "eftervideon" körs. Jag kan köpa att man tvingas att kolla på repriser och målfirande men när matchen är slut måste man ju kunna lämna direkt.
Citera
2013-06-16, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Men samtidigt så gick de in 100% av gångerna innan. Inte heller kanon!
(alla dina andra påståenden hejar jag på helhjärtat!)

Tror det överensstämmer med verkligheten
Så sant!
Citera
2013-06-16, 19:47
Bannlyst
Föresten, gör hörnmål mera svåra att göra. Tycker det är så tråkigt när matcher avgörs på hörnmål då det nästan bara är tur och man behöver ingen skill för att göra hörnmål.
Citera
2013-06-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Föresten, gör hörnmål mera svåra att göra. Tycker det är så tråkigt när matcher avgörs på hörnmål då det nästan bara är tur och man behöver ingen skill för att göra hörnmål.

Haha, "behövs ingen finess"??

antar att du endast håller inne fyrkant på dina hörnor då, testa håll ner joystick v och sedan O+R1 samtidigt som du trycker Joystick v till höger mot motståndarmålet när hörnan är lagd, och viola du gör massa mål på hörna som är "skill"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in