2013-06-14, 22:36
Medlem
Popcorn76s avatar
I aftonbladet 25/5 stod det;

"När Missing People hittade 20-åringa Vatchareeya Bangsuans kroppsdelar i en ödestuga var delarna placerade på ett sätt som av polisen uppfattas som rituellt.
Det uppger en poliskälla för Aftonbladet.
– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt"

OM detta stämmer.. Det kommer ju olika källor med olika uppgifter om benen. Men en poliskälla som ljuger? Kanske om han har vild fantasi.
Det fetstilade (som jag gjort) funderar jag på. "Arrangerat platsen". Var det mer saker runt som var arrangerade i så fall? Hittade de mer saker än benen? Kvistar, kors, rituella saker?..eller skulle det bli någon kremering? Alltså hela huset med henne i (var planen, men han hann inte). I Thailand kremerar de ju sina döda vad jag vet. Kanske långsökt, jag vet. Men kan han ha drabbats av typ Vad f-n har jag/vi gjort! Jag har migrän just nu och tänker inte helt klart. Kanske ser jag det med andra ögon imorgon.
Citera
2013-06-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Kommer även åka ut till altersjön imorron å luska lite
Väntar på svar
Citera
2013-06-14, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja men tydligen skedde ett till sök på annan plats där KJ var med, samma dag

På natten samma morgon som frivilligorganisationen Missing People hittade de första kroppsdelarna var [AN] och [TJ] ute och sökte efter Vatchereeya Bangsuan tillsammans med 22-åringen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410
Här har journalisten missuppfattat tidpunkten för fyndet, till morgonen den 20. De nämnda personerna var ute natten 19-20, MPS gjorde fyndet på kvällen 20.
Citera
2013-06-14, 22:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Var inte KJ med den 20/5?

Det är en pm:are som ganska detaljerat beskrivit detta. Jag har inte fått någon korrigering av detta, vilket jag förväntat mig.
Citera
2013-06-14, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Kommer även åka ut till altersjön imorron å luska lite
Kolla om det är avspärrat, och glöm inte att säga till om du hittar händerna.
Citera
2013-06-14, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja men tydligen skedde ett till sök på annan plats där KJ var med, samma dag

På natten samma morgon som frivilligorganisationen Missing People hittade de första kroppsdelarna var Anderas Nordberg och Tove Johansson ute och sökte efter Vatchereeya Bangsuan tillsammans med 22-åringen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410

Fy fan vilken psykopat. Det är lätt att glömma vilket ohyggligt brott det här är. Om han gjort det här hoppas jag han kommer få lida all djävulska mentala kval
Citera
2013-06-14, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

"När Missing People hittade 20-åringa Vatchareeya Bangsuans kroppsdelar i en ödestuga var delarna placerade på ett sätt som av polisen uppfattas som rituellt.
–.

Det är obekräftat byskvaller.
Citera
2013-06-14, 22:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Bra med sammanfattningar av utvalda delar, just nu fick jag för mig att delarna kom dit 16:e men det känns som en ännu märkligare plats att välja vid det datumet :/

Dom två pmarna är det två olika personer som varit inne i ödestugan eller kan dom hänvisa till samma person?
Var ligger grillplatserna? Kanske ska märkas ut på kartan med?

Två pm:are, men jag tror att de pratat med samma person. Grillplatserna ligger mot fortet till. Kanske 500-700 meter från ödehuset.
Citera
2013-06-14, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är en pm:are som ganska detaljerat beskrivit detta. Jag har inte fått någon korrigering av detta, vilket jag förväntat mig.

Att han ver med eller inte?
Citera
2013-06-14, 22:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt"

OM detta stämmer.. Det kommer ju olika källor med olika uppgifter om benen. Men en poliskälla som ljuger? Kanske om han har vild fantasi.
Det fetstilade (som jag gjort) funderar jag på. "Arrangerat platsen". Var det mer saker runt som var arrangerade i så fall? Hittade de mer saker än benen? Kvistar, kors, rituella saker?..eller skulle det bli någon kremering? Alltså hela huset med henne i (var planen, men han hann inte). I Thailand kremerar de ju sina döda vad jag vet. Kanske långsökt, jag vet. Men kan han ha drabbats av typ Vad f-n har jag/vi gjort! Jag har migrän just nu och tänker inte helt klart. Kanske ser jag det med andra ögon imorgon.

Observera att det även står "lagt delarna".
Citera
2013-06-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
De flesta föredrar väl att se att gm till grova brott är just psyksjuka på något vis. Att tänka tanken att vem som helst under "rätta" förutsättningar kan mörda (och stycka) är skrämmande för de flesta. Det är liksom lättare att hantera om dessa gm har en diagnos.

Jag funderar lite på om det faktum att mtgm sitter på psyk att det faktiskt kan vara bidragande orsak att han inte sjunger ut. Daltas/skyddas det inte där en hel del om man jämför den betydligt tuffare miljön i häktet?

Ja jag håller med i första stycket.

Nej, det daltas inte med mtgm där. Har han fulla restriktioner är han inlåst på rummet 24/7 så han sitter isolerad och ensam med sina tankar. Varför skulle det daltas. Personalen vet ju vad han misstänks för.
Citera
2013-06-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kolla om det är avspärrat, och glöm inte att säga till om du hittar händerna.
haha du kan lita på oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in