Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-14, 18:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
En stor del av svenskarna resonerar visst i ras, även om de inte alltid säger just ras. De allra flesta svenskar kan, intuitivt, förstå vad en svensk är, och vad det svenska folket är. Det handlar om blod, kultur och språk. Att inte alla kan redogöra för det i någon doktorsavhandling betyder inte att de inte förstår vad det handlar om.

Har de slutat bli kallade för rasister? Varför är det önskvärt att de som uppenbarligen hatar svenskar ska tycka om de partier som förespråkar vår rätt att existera?

Att de kan vara välkomna i vårt land är en helt annan sak än att säga att de är svenskar och tillhör vårt folk. Det du skriver har inget med verkligheten att göra. Blir jag kines om jag uppfyller de krav du ställer upp i Kina?

Nej. Vilken anti-intellektuellt dravel. Det är naturligtvis inte så att kineser, japaner och koreaner som "sköter sig" blir svenskar mer än om de inte "sköter sig". Förnekar du DNA och evolutionen? Förnekar du att man kan skilja mellan svenskar och kineser biologisk? Om det kom hit 1000 000 000 kineser som "sköter sig", blir de svenskar då?

Hur många tror du tror på "öppen svenskhet" och förnekar DNA och evolutionen? Det är bara rasblandare och negerimportörer som gör det.

Halmgubbe-argumentation Att argumentera mot åsikter som jag aldrig gjort uttryck för....

Nej, du blir inte kines om du flyttar till Kina. Nej, en arab blir inte svensk om han flyttar till Sverige. Ingen har påstått det. Nej, jag förnekar inte DNA och evolutionen. Suck.

Det komiska är att Åkesson (som ni ju hatar som en "folkförrädare och som en som aktivt arbetar för att utplåna svenskheten") har tagit upp det exemplet just i riksdagens talarstol:
"Blir jag en japan om jag åker tunnelbana i Tokyo". - det sa han till de verkliga folkförädarna.

Starkt och bra uttalande, i en talarstol som ni SvP'are bara kan drömma om att få se på TV.
Citera
2013-06-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Som du redan vet så vill SD inte skicka ut någon människa i princip och där har du ett stort problem för många. Skicka hem alla MENA-invandrare som kommit senaste decennierna och ersätt dessa med arbetskraftsinvandrare från Sydostasien som ska kvala in på punkterna du drog upp så kan vi börja snacka om SD är ett alternativ. Även om man inte är hard-core principnationalist likt SvP så blir SD ändå inget alternativ.

Jag funderar på vad det säger om SvP att de inte bara försvaras av uniformsfetischister som ger sociopatvibbar, utan även av manga-avatarer som har ganska bra comeback på de flesta argument. Jag antar att det är vad som kan hända när nätet knyter samman hårdkokta aktivister och nätnördar till en och samma rörelse.
Citera
2013-06-14, 18:43
Medlem
Citat:
Som du redan vet så vill SD inte skicka ut någon människa i princip och där har du ett stort problem för många. Skicka hem alla MENA-invandrare som kommit senaste decennierna och ersätt dessa med arbetskraftsinvandrare från Sydostasien som ska kvala in på punkterna du drog upp så kan vi börja snacka om SD är ett alternativ. Även om man inte är hard-core principnationalist likt SvP så blir SD ändå inget alternativ.

Varför ersätta MENA-blattar med gulingar från Sydostasien (dvs sunkiga horländer som Thailand och Fillipinerna och islamländer som Indonesien)? Varför ersätta de berikare man kastar ut med någonting alls? Om man tvättar bort hundbajs från vardagsrumsgolvet så är det ju inte logiskt att vilja ersätta hundbajset med fyllespyor?! Varför inte bara ha ett rent vardagsrumsgolv och ett svenskt Sverige?

Hur jävla svårt ska det vara att tänka normala och vettiga tankar och fatta de enklaste av självklara sanningar?!
Citera
2013-06-14, 18:46
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag funderar på vad det säger om SvP att de inte bara försvaras av uniformsfetischister som ger sociopatvibbar, utan även av manga-avatarer som har ganska bra comeback på de flesta argument. Jag antar att det är vad som kan hända när nätet knyter samman hårdkokta aktivister och nätnördar till en och samma rörelse.
Det säger att SvP har väldigt högt i tak, och jag tror inte de klagar så länge man lockar röster till partiet. Min poäng var att jag fortfarande väljer SvP framför SD även om jag inte är lika extrem eller sympatiserar med SvP fullt ut, och jag kan tro att det är många med mig. SvP får flest rätt helt enkelt och då får jag kompromissa med det jag tycker mindre om med deras politik.
Citera
2013-06-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Halmgubbe-argumentation Att argumentera mot åsikter som jag aldrig gjort uttryck för....

Nej, du blir inte kines om du flyttar till Kina. Nej, en arab blir inte svensk om han flyttar till Sverige. Ingen har påstått det. Nej, jag förnekar inte DNA och evolutionen. Suck.

Det komiska är att Åkesson (som ni ju hatar som en "folkförrädare och som en som aktivt arbetar för att utplåna svenskheten") har tagit upp det exemplet just i riksdagens talarstol:
"Blir jag en japan om jag åker tunnelbana i Tokyo". - det sa han till de verkliga folkförädarna.

Starkt och bra uttalande, i en talarstol som ni SvP'are bara kan drömma om att få se på TV.

Det Åkesson och SD gör är just att hävda att gulingar och negrer kan bli och kan vara riktiga och fullgoda svenskar. Att de kan vara svenska medborgare vet ju alla och det är inte det diskussionen handlar om och det har aldrig varit det begreppet "öppen svenskhet" handlar om. "Öppen svenskhet" handlar om att SD anser att kolsvarta troll och gulingar inte bara är svenska medborgare utan också svenskar. SD har ju ofta fått frågan om de betraktar Zlatan eller nån annan känd blatte som är svensk medborgare som svensk. Alla ärliga människor anser ju att han inte är svensk, oavsett om han råkar vara svensk medborgare. Av rädsla för denna "konflikt" och pga. judisk subversion av partiet så lanserade SD "öppen svenskhet".
Citera
2013-06-14, 18:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Varför ersätta MENA-blattar med gulingar från Sydostasien (dvs sunkiga horländer som Thailand och Fillipinerna och islamländer som Indonesien)? Varför ersätta de berikare man kastar ut med någonting alls? Om man tvättar bort hundbajs från vardagsrumsgolvet så är det ju inte logiskt att vilja ersätta hundbajset med fyllespyor?! Varför inte bara ha ett rent vardagsrumsgolv och ett svenskt Sverige?

Hur jävla svårt ska det vara att tänka normala och vettiga tankar och fatta de enklaste av självklara sanningar?!
Ta Östasiater istället då, även om de lär ha mindre anledningar att dra till Sverige när de redan har det bra i sina hemländer. Anledningen att jag slängde till med asiater var för att allt är bättre än MENA i princip och att du använder asiater i dina inlägg. Men nej, SD gillar MENA-invandrarna som redan befinner sig i landet och vill inte göra ett skit åt dessa. Därav är SD inget alternativ. Vem fan bryr sig om minskad invandring när landet redan är fullt av destruktiva människor?

EDIT: Jaha, det var du som svarade.. Gör dig inte besvär. Trodde det var sverigedemokraten som skrev.
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-14 kl. 18:53.
Citera
2013-06-14, 18:52
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
"Blir jag en japan om jag åker tunnelbana i Tokyo". - det sa han till de verkliga folkförrädarna.

Men om Åkesson hyr en lägenhet i Tokyo så ser han antagligen sig själv som Japan...
Citera
2013-06-14, 18:59
Medlem
Citat:

Åkesson har gjort en del bra saker och ibland presterar han bra i debatter. Det jag blir besviken över är att han förnekar etniska svenskars existens, exempelvis i "Rosenberg", vilket gör att vi svenskar blir en relativ grupp som kan förändras godtyckligt, medan alla andra gruppers existens erkänns. Det handlar inte om ett politiskt spel, vilket många SD:are brukar påstå, utan om att anpassa sig och köpa motståndarnas verklighetsbild nästan helt och hållet.

Jag har sett den debatten, och just den repliken var bra. Problemet är att Åkesson, åtminstone indirekt, anspelar på ras, men samtidigt förnekar ras som beståndsdel i den svenska identiteten. De flesta tänkte förmodligen på att Åkesson, en vit svensk från norra Europa, aldrig kan bli japan på grund av sin ras, och aldrig kan bli det oavsett hur mycket tunnelbana han åker i Japan. Åkesson å andra sidan menar att negrer, araber och zigenare kan bli svenskar om de assimileras och sköter sig.
Citera
2013-06-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ta Östasiater istället då, även om de lär ha mindre anledningar att dra till Sverige när de redan har det bra i sina hemländer. Anledningen att jag slängde till med asiater var för att allt är bättre än MENA i princip och att du använder asiater i dina inlägg. Men nej, SD gillar MENA-invandrarna som redan befinner sig i landet och vill inte göra ett skit åt dessa. Därav är SD inget alternativ. Vem fan bryr sig om minskad invandring när landet redan är fullt av destruktiva människor?

EDIT: Jaha, det var du som svarade.. Gör dig inte besvär. Trodde det var sverigedemokraten som skrev.

Men din stolle, VARFÖR måste vi ösa in icke-vita och svartskallar av någon sort eller i någon form till vita nationer? Varför inte bara stoppa inflödet, ta bort de som redan finns här och sen leva lyckliga i alla våra dagar? Sätt en kork i hålet på båtens botten och ös ut vattnet i båten.
Citera
2013-06-14, 20:11
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Citat:

Låter mig gissa, du var även en av dem som kläckte ur dig precis samma experuttalande inför valet 2008 om SD?
Citera
2013-06-14, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikAntonsson
Låter mig gissa, du var även en av dem som kläckte ur dig precis samma experuttalande inför valet 2008 om SD?
Tänkte samma sak, på Vitruvianen låter det som om SD alltid funnits och alltid kommer att sitta i riksdagen.

Det trodde nog Ny Demokrati också. Idag bygger Bert slott åt ensamkommande svenskar som råkat födas i ett annat land av svenskar med annan kultur.
Citera
2013-06-14, 20:26
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Men din stolle, VARFÖR måste vi ösa in icke-vita och svartskallar av någon sort eller i någon form till vita nationer? Varför inte bara stoppa inflödet, ta bort de som redan finns här och sen leva lyckliga i alla våra dagar? Sätt en kork i hålet på båtens botten och ös ut vattnet i båten.
För att sverigedemokraten jag citerade drar upp asiater hela tiden som om de vore bra invandrare. Jag ville då spela på hans villkor och föreslår att SD sparkar ut destruktiva MENA-invandrare och välkomnar arbetskraft från Asien istället. Men detta gör man ju inte så därför finns det inget mening att rösta på SD ens om man gillar asiater. SD vill helt enkelt behålla alla MENA-invandrare istället. Jag ville helt enkelt se hur han resonerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in