Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Det är lite komiskt att radikala nazister och främlingsfientliga som Sverigedemokrater, är de enda människorna i hela Sverige som pratar om "öppen svenskhet". Jag lovar dig, det finns inte en käft i fikarummen ute i landet som snackar om sådant trams. Det finns inte en jävel som resonerar: "Ja men eh.. om man dansar i ring på midsommar och firar jul eller käkar ägg på påsk, då är man fan svensk. Öppen svenskhet, grabbar!".
Jag kan berätta vad det beror på, det är helt enkelt så att en försvinnande liten (helt minimal) del av Sveriges befolkning överhuvudtaget resonerar i "ras". Därmed så är även "öppen svenskhet" en icke-fråga för de allra flesta.
Att SD kanske pratar om begreppet beror helt enkelt på att de under så lång tid har fått ta skit som "rasister" från etablissemanget. Annars är det helt självklart att människan inte sitter i själva hårfärgen eller hudfärgen, för den oerhört stora majoriteten av folket i Sverige.
Det är helt självklart att en kines, en japan
eller till och med en arab eller somalier KAN vara välkommen till vårt land. Men då krävs det:
- Att de anpassar sig totalt till vårt sätt att leva, och respekterar svensk kultur och lagar
- Att de har absolut noll krav på någon förändring av vårt sätt att leva
- Att de inte retar upp majoritetsbefolkningen medvetet genom att t.ex. gå klädda i svarta tält
- Att de försörjer sig själva och bidrar till vårt välstånd genom att betala skatt
Ovanstående punkter är helt självklara då det gäller exempelvis ostasiater. Men de är ytterst ovanliga då det gäller somalier, därför är jag mycket skeptisk till MENA-invandring överhuvudtaget.
Men så länge som en människa anpassar sig till vårt land, så kan denna bli en del av samhället och det har inte ett skvatt med ras att göra. Där går den avgrundsdjupa skiljelinjen mellan SvP och SD, och mellan 600 och 600.000 röster.