Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-14, 15:44
  #8173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Att jämföra SvP och SD är idiotiskt. SD klarade av att komma in till riksdagen bara efter att de droppade den radikala programmet. Och de blir mindre radikala för varje gång. Sverige är inte grekland där GD kan förbli radikala och lyckas i valen.

Det finns absolut inget bevisat samband mellan SD:s liberalisering och deras rikdsgasinträde. Även om SD från början och fram till idag hade haft dagens SvP:s politik så hade de suttit i riksdagen idag om de hade varit det enda alternativet som folk trodde var emot kulturberikarinvasionen och mångkulturen. Folk vet inte vad SD står för och en majoritet av partiets väljare ligger nog åsiktsmässigt närmare SvP än SD.

Folk röstar på SD för att de är jävligt trött på svartskallar, mångkultur och dagens svenska skitsamhälle. Folk röstar på SD eftyersom de tror att SD egentligen vill stoppa invandringen och börja skicka hem svartskallarna.
Citera
2013-06-14, 15:51
  #8174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det finns absolut inget bevisat samband mellan SD:s liberalisering och deras rikdsgasinträde. Även om SD från början och fram till idag hade haft dagens SvP:s politik så hade de suttit i riksdagen idag om de hade varit det enda alternativet som folk trodde var emot kulturberikarinvasionen och mångkulturen. Folk vet inte vad SD står för och en majoritet av partiets väljare ligger nog åsiktsmässigt närmare SvP än SD.

Folk röstar på SD för att de är jävligt trött på svartskallar, mångkultur och dagens svenska skitsamhälle. Folk röstar på SD eftyersom de tror att SD egentligen vill stoppa invandringen och börja skicka hem svartskallarna.

Alla som läser Avpixlat, Fria Tider och Realisten vet utmärkt väl vad SD:s politik går ut på. Alltså öppen svenskhet, ingen repatriering och så vidare. Om inte alla dessa hundratusentals människor röstar på SvP nästa val faller din teori. Enbart Realisten har enligt SvP-medlem här på Flashback 200 000 unika besökare per månad, så det är vad SvP kan räkna med minst i september 2014 - om du har rätt alltså.
__________________
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-14 kl. 15:54.
Citera
2013-06-14, 15:59
  #8175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Alla som läser Avpixlat, Fria Tider och Realisten vet utmärkt väl vad SD:s politik går ut på. Alltså öppen svenskhet, ingen repatriering och så vidare. Om inte alla dessa hundratusentals människor röstar på SvP nästa val faller din teori. Enbart Realisten har enligt SvP-medlem här på Flashback 200 000 unika besökare per månad, så det är vad SvP kan räkna med minst i september 2014 - om du har rätt alltså.

Ingen vettig människa tror på "öppen svenskhet". Även de flesta människor som inte röstar på SD, ja nästan alla etniska svenskar och andra människor som finns överhuvudtaget, har i grunden en raslig syn på vad svenskhet är och vem som är svensk. Många fler svenskar än vad som röstar på SD vill egentligen också stoppa invandringen och kasta ut merparten av kulturberikarna.

Nästan inga etniska svenskar gillar mångkultur, blattar och negrer. Det är därför svenskar alltid flyr och flyttar från områden som berikas och det är därför vissa områden i vissa städer är mycket dyrare och mer populära än andra. Det man betalar dyra pengar för i många storstadsområden idag är främst en någorlunda rasren och vit miljö. Detta motsäger att folk i allmänhet skulle vara för "öppen svenskhet" och bibehållen mångkultur.

Att en liten minoritet av "SD-aktivister" på nätet som själva är judar, rasfrämlingar/rasbastarder och framförallt ivriga rasblandare (thaihorknullare, gulingimportörer, importörer av bruna barn från Afrika och Indien, osv.) har ett egenintresse av att sprida en felaktig verklighetsbild och sinnessjuk kulturmarxistisk ideologi förändrar inte sanningen.
__________________
Senast redigerad av Varnagel 2013-06-14 kl. 16:04.
Citera
2013-06-14, 16:03
  #8176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Alla som läser Avpixlat, Fria Tider och Realisten vet utmärkt väl vad SD:s politik går ut på. Alltså öppen svenskhet, ingen repatriering och så vidare. Om inte alla dessa hundratusentals människor röstar på SvP nästa val faller din teori. Enbart Realisten har enligt SvP-medlem här på Flashback 200 000 unika besökare per månad, så det är vad SvP kan räkna med minst i september 2014 - om du har rätt alltså.

Det är lite komiskt att radikala nazister och främlingsfientliga som Sverigedemokrater, är de enda människorna i hela Sverige som pratar om "öppen svenskhet". Jag lovar dig, det finns inte en käft i fikarummen ute i landet som snackar om sådant trams. Det finns inte en jävel som resonerar: "Ja men eh.. om man dansar i ring på midsommar och firar jul eller käkar ägg på påsk, då är man fan svensk. Öppen svenskhet, grabbar!".

Det är sinnessjukt.
Citera
2013-06-14, 17:56
  #8177
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är lite komiskt att radikala nazister och främlingsfientliga som Sverigedemokrater, är de enda människorna i hela Sverige som pratar om "öppen svenskhet". Jag lovar dig, det finns inte en käft i fikarummen ute i landet som snackar om sådant trams. Det finns inte en jävel som resonerar: "Ja men eh.. om man dansar i ring på midsommar och firar jul eller käkar ägg på påsk, då är man fan svensk. Öppen svenskhet, grabbar!".

Jag kan berätta vad det beror på, det är helt enkelt så att en försvinnande liten (helt minimal) del av Sveriges befolkning överhuvudtaget resonerar i "ras". Därmed så är även "öppen svenskhet" en icke-fråga för de allra flesta.

Att SD kanske pratar om begreppet beror helt enkelt på att de under så lång tid har fått ta skit som "rasister" från etablissemanget. Annars är det helt självklart att människan inte sitter i själva hårfärgen eller hudfärgen, för den oerhört stora majoriteten av folket i Sverige.

Det är helt självklart att en kines, en japan eller till och med en arab eller somalier KAN vara välkommen till vårt land. Men då krävs det:
- Att de anpassar sig totalt till vårt sätt att leva, och respekterar svensk kultur och lagar
- Att de har absolut noll krav på någon förändring av vårt sätt att leva
- Att de inte retar upp majoritetsbefolkningen medvetet genom att t.ex. gå klädda i svarta tält
- Att de försörjer sig själva och bidrar till vårt välstånd genom att betala skatt

Ovanstående punkter är helt självklara då det gäller exempelvis ostasiater. Men de är ytterst ovanliga då det gäller somalier, därför är jag mycket skeptisk till MENA-invandring överhuvudtaget.

Men så länge som en människa anpassar sig till vårt land, så kan denna bli en del av samhället och det har inte ett skvatt med ras att göra. Där går den avgrundsdjupa skiljelinjen mellan SvP och SD, och mellan 600 och 600.000 röster.
Citera
2013-06-14, 18:02
  #8178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är lite komiskt att radikala nazister och främlingsfientliga som Sverigedemokrater, är de enda människorna i hela Sverige som pratar om "öppen svenskhet". Jag lovar dig, det finns inte en käft i fikarummen ute i landet som snackar om sådant trams. Det finns inte en jävel som resonerar: "Ja men eh.. om man dansar i ring på midsommar och firar jul eller käkar ägg på påsk, då är man fan svensk. Öppen svenskhet, grabbar!".

Det är sinnessjukt.

Nej, det finns inte. Jag har aldrig i mitt liv träffat en människa som resonerar så, inte ens den mest vänster PK-feministiska galenpannan tycker på det viset.

Ska jag vara ärlig tror jag inte ens SD:are själva tror på detta, det är en av deras "taktiker" för att framstå som mer rumsrena, men det enda som sker är att de ser ut som hjärndöda idioter utan verklighetsförankring. Möjligen finns det några judiska ideologer(som troligen har tagit fram konceptet) som tror på detta i partiet.
Citera
2013-06-14, 18:08
  #8179
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Nej, det finns inte. Jag har aldrig i mitt liv träffat en människa som resonerar så, inte ens den mest vänster PK-feministiska galenpannan tycker på det viset.

Ska jag vara ärlig tror jag inte ens SD:are själva tror på detta, det är en av deras "taktiker" för att framstå som mer rumsrena, men det enda som sker är att de ser ut som hjärndöda idioter utan verklighetsförankring. Möjligen finns det några judiska ideologer(som troligen har tagit fram konceptet) som tror på detta i partiet.

Alla människor vet vem som är svensk - vilket VitruvianskeMannen faktiskt erkänner här nedan - annars hade man/han inte argumenterat för att man tycker utlänningar som beter sig svenskt är lika svenska som oss svenskar. Visst finns det kulturella svenskar som inte är svenskar, men de ses ju också som just kulturella svenskar och inte som riktiga svenskar.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov2 2013-06-14 kl. 18:38.
Citera
2013-06-14, 18:08
  #8180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är lite komiskt att radikala nazister och främlingsfientliga som Sverigedemokrater, är de enda människorna i hela Sverige som pratar om "öppen svenskhet". Jag lovar dig, det finns inte en käft i fikarummen ute i landet som snackar om sådant trams. Det finns inte en jävel som resonerar: "Ja men eh.. om man dansar i ring på midsommar och firar jul eller käkar ägg på påsk, då är man fan svensk. Öppen svenskhet, grabbar!".

Det är sinnessjukt.

Det är så klart få svenskar som använder ett ideologiskt begrepp som "öppen svenskhet". Men du kan ju fråga dig hur många som tycker det är skillnad på invandrare och invandrare. Den öppna svenskheten är i hög utsträckning ett sätt att formalisera denna åsikt. Jag tror inte SD kunnat komma nånvart annars. Men om läsare av alternativmedia går över till SvP i drivor kommer jag medge att jag haft fel. Hundratusentals av dessa personer är ju fullt medvetna om skillnaden mellan SD och SvP. Vi får se valet 2014, som sagt.
Citera
2013-06-14, 18:10
  #8181
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Nej, det finns inte. Jag har aldrig i mitt liv träffat en människa som resonerar så, inte ens den mest vänster PK-feministiska galenpannan tycker på det viset.

Du får nog förklara vad du menar. Jag håller med, om du med begreppet menar att en mörkhyad människa skulle komma att betraktas som Etnisk svensk. Det är naturligtvis helt omöjligt, och det finns inte någon som hävdar detta.
Svenskar är en folkgrupp som i ganska stor utsträckning är blåögda och ofta ljushåriga och med ljus hy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Swedes

Ingen, absolut ingen har någonsin hävdat att en arab eller neger kan bli Etnisk svensk.

Det man menar begreppet "öppen svenskhet" är något som 99,5-99,9% av alla som bor i detta land tar för absolut självklart. Dvs att en person som gör rätt för sig, som jobbar och bidrar till alla i landets bästa, är välkommen hit oavsett hur denne ser ut. Det är självklart för de flesta.

Däremot ska vi inte ha massinvandring från MENA. Den ska strypas till ett minimum på grund av:
1. Erfarenheten säger att många från MENA inte jobbar, och att de ställer krav på kulturella förändringar
2. Vi har redan en massarbetslöshet bland främst lågutbildade, varför då ta in ännu fler outbildade
3. Eventuell U-hjälp ges bäst till folk på plats
__________________
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2013-06-14 kl. 18:15.
Citera
2013-06-14, 18:21
  #8182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kan berätta vad det beror på, det är helt enkelt så att en försvinnande liten (helt minimal) del av Sveriges befolkning överhuvudtaget resonerar i "ras". Därmed så är även "öppen svenskhet" en icke-fråga för de allra flesta.

Att SD kanske pratar om begreppet beror helt enkelt på att de under så lång tid har fått ta skit som "rasister" från etablissemanget. Annars är det helt självklart att människan inte sitter i själva hårfärgen eller hudfärgen, för den oerhört stora majoriteten av folket i Sverige.

Det är helt självklart att en kines, en japan eller till och med en arab eller somalier KAN vara välkommen till vårt land. Men då krävs det:
- Att de anpassar sig totalt till vårt sätt att leva, och respekterar svensk kultur och lagar
- Att de har absolut noll krav på någon förändring av vårt sätt att leva
- Att de inte retar upp majoritetsbefolkningen medvetet genom att t.ex. gå klädda i svarta tält
- Att de försörjer sig själva och bidrar till vårt välstånd genom att betala skatt

Ovanstående punkter är helt självklara då det gäller exempelvis ostasiater. Men de är ytterst ovanliga då det gäller somalier, därför är jag mycket skeptisk till MENA-invandring överhuvudtaget.

Men så länge som en människa anpassar sig till vårt land, så kan denna bli en del av samhället och det har inte ett skvatt med ras att göra. Där går den avgrundsdjupa skiljelinjen mellan SvP och SD, och mellan 600 och 600.000 röster.
En stor del av svenskarna resonerar visst i ras, även om de inte alltid säger just ras. De allra flesta svenskar kan, intuitivt, förstå vad en svensk är, och vad det svenska folket är. Det handlar om blod, kultur och språk. Att inte alla kan redogöra för det i någon doktorsavhandling betyder inte att de inte förstår vad det handlar om.

Har de slutat bli kallade för rasister? Varför är det önskvärt att de som uppenbarligen hatar svenskar ska tycka om de partier som förespråkar vår rätt att existera?

Att de kan vara välkomna i vårt land är en helt annan sak än att säga att de är svenskar och tillhör vårt folk. Det du skriver har inget med verkligheten att göra. Blir jag kines om jag uppfyller de krav du ställer upp i Kina?

Nej. Vilken anti-intellektuellt dravel. Det är naturligtvis inte så att kineser, japaner och koreaner som "sköter sig" blir svenskar mer än om de inte "sköter sig". Förnekar du DNA och evolutionen? Förnekar du att man kan skilja mellan svenskar och kineser biologisk? Om det kom hit 1000 000 000 kineser som "sköter sig", blir de svenskar då?

Hur många tror du tror på "öppen svenskhet" och förnekar DNA och evolutionen? Det är bara rasblandare och negerimportörer som gör det.
Citera
2013-06-14, 18:28
  #8183
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Men så länge som en människa anpassar sig till vårt land, så kan denna bli en del av samhället och det har inte ett skvatt med ras att göra. Där går den avgrundsdjupa skiljelinjen mellan SvP och SD, och mellan 600 och 600.000 röster.
Som du redan vet så vill SD inte skicka ut någon människa i princip och där har du ett stort problem för många. Skicka hem alla MENA-invandrare som kommit senaste decennierna och ersätt dessa med arbetskraftsinvandrare från Sydostasien som ska kvala in på punkterna du drog upp så kan vi börja snacka om SD är ett alternativ. Även om man inte är hard-core principnationalist likt SvP så blir SD ändå inget alternativ.
Citera
2013-06-14, 18:32
  #8184
Medlem
MrSkargards avatar
SvP vill bevara det etniskt svenska folket, SD vill det inte. Så kan man sammanfatta den senaste diskussionen i den här tråden.

EDIT: Detta gäller naturligtvis inte alla medlemmar i SD men i deras officiella program framgår att dem inte bryr sig om folkutbytet.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2013-06-14 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in