2013-06-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Fick också en femma.

Du ska säga det dom vill höra och med lite krydda av verklighet på ett sätt som stärker den bilden du beskriver av dig själv.

Finns egentligen inget rätt eller fel där, dem bedömer vad dem tycker. Kanske hade man fått annorlunda poäng om man kom till en annan psyk. Förövrigt är det jäkligt dumt att dem ska sätta betyg på en. Räcker med att att dem skulle få svara ja/nej om man är lämplig som soldat och skippa hela poäng skiten. Jag fick förövrigt ganska bra poäng hos psyk
2013-06-14, 02:44
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Finns egentligen inget rätt eller fel där, dem bedömer vad dem tycker. Kanske hade man fått annorlunda poäng om man kom till en annan psyk. Förövrigt är det jäkligt dumt att dem ska sätta betyg på en. Räcker med att att dem skulle få svara ja/nej om man är lämplig som soldat och skippa hela poäng skiten. Jag fick förövrigt ganska bra poäng hos psyk
Håller absolut med där. Mer än ett ja/nej kan det där testet inte riktigt utvärdera.
2013-06-14, 10:52
Medlem
När får man reda på beskedet om man gått vidare? Jag var på mönstringen i mars.
2013-06-14, 12:23
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tSfElit3
I mitten av juli fram tills dess GMU startar.
Senast redigerad av Ocklett 2013-06-14 kl. 12:28.
2013-06-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Jag fick endast en femma hos psykologen. Förstår inte vad jag gjorde fel? Vilka svar är rätt där? Hur ska man agera?
En vän till mig som mönstrade vid samma tillfälle som jag fick en fyra på psykologen. Och då är han en person jag uppfattat som väldigt stabil med bra förhållande till omvärlden. En snubbe med båda fötterna på marken, inga konstigheter alls. Jag fick en 7a och då med inslag där jag berättade att jag varit delaktig i en misshandel, hade hybris och hade svårt att lyssna på andra ibland eftersom jag tycker att jag vet bäst.
Senast redigerad av thepirate 2013-06-14 kl. 13:45.
2013-06-14, 15:22
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
En vän till mig som mönstrade vid samma tillfälle som jag fick en fyra på psykologen. Och då är han en person jag uppfattat som väldigt stabil med bra förhållande till omvärlden. En snubbe med båda fötterna på marken, inga konstigheter alls. Jag fick en 7a och då med inslag där jag berättade att jag varit delaktig i en misshandel, hade hybris och hade svårt att lyssna på andra ibland eftersom jag tycker att jag vet bäst.
Psykologen verkar allmänt luddig. Jag fick en 5:a, och yrkesvägledaren sa till mig att majoriteten hamnar mellan 4 och 6. Däremot förstod jag inte vad exakt som menas med en 5:a. Är det min psyklogiska lämplighet eller vad? Hur i så fall är en person med en 9:a? Vad "vill" psykologen höra?
Citat:
Ursprungligen postat av tSfElit3
Vecka 28, alltså andra veckan i juli.
2013-06-14, 18:37
Awaiting Email Confirmation
Kan det ha med hur mycket man avslöjar angående din misshandel?

Jag valde att inte berätta om att jag testat Cannabis osv. Fick en 5a
2013-06-14, 20:02
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Va menar du när du skriver att man ska inte ha något som "står ut"?

Har du något som är dåligt i fys, styrka och intelligens så står det ut som något som du är dålig på. Kanske använder de orden "står ut" fel
2013-06-14, 22:12
Medlem
Någon som har sökt GMU 4-5 vid Gävleborgsgruppen?
2013-06-15, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate

Låter ju jäkligt skumt. Du kan inte varit riktigt förberedd när du erkänner att du varit delaktig i en misshandel eftersom det borde minska chanserna för dig.. Skumt är förnamnet..
2013-06-16, 00:42
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Låter ju jäkligt skumt. Du kan inte varit riktigt förberedd när du erkänner att du varit delaktig i en misshandel eftersom det borde minska chanserna för dig.. Skumt är förnamnet..

Hon som jag hade som psykolog frågade om om något som ledde mig att svara om något som jag (kanske) ångrat men ändå utvecklats inom. Jag kommer inte ihåg själva frågan men jag sade att jag hade blivit mindre arrogant med tiden, vilket jag själv uppfattade som ett ärligt och bra svar...

Hon kanske tolkade det som tvärtom när jag sa att jag blivit bättre att ta in vad andra säger, jag fick en femma och jag tycker att själva psykolog skiten är idiotisk... Kanske krysset på "Ja" på, är du rädd för någonting?" på verkade, ja jag är rädd för någonting, sitter fan på LiveLeak på kvällarna, klart man är för någonting då, missöden. Inte kommer det att påverka mig dock!
2013-06-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Hon som jag hade som psykolog frågade om om något som ledde mig att svara om något som jag (kanske) ångrat men ändå utvecklats inom. Jag kommer inte ihåg själva frågan men jag sade att jag hade blivit mindre arrogant med tiden, vilket jag själv uppfattade som ett ärligt och bra svar...

Hon kanske tolkade det som tvärtom när jag sa att jag blivit bättre att ta in vad andra säger, jag fick en femma och jag tycker att själva psykolog skiten är idiotisk... Kanske krysset på "Ja" på, är du rädd för någonting?" på verkade, ja jag är rädd för någonting, sitter fan på LiveLeak på kvällarna, klart man är för någonting då, missöden. Inte kommer det att påverka mig dock!

När jag gjorde kryssade jag i att jag inte är rädd för något (har ingen fobi, och känner ingen fruktan mot något). Blir ju självklart rädd ibland, men om man ser till hur ofta jag är rädd jämfört med hur ofta jag är rädd så är jag rädd högst 0.01% av tiden. Därför kryssade jag i att jag aldrig var rädd.

Psykologen brann av på mig med sin polska brytning och sa att jag ljög osv, men jag förklarade hur jag tänkte osv och försökte hålla mig lugn. I efterhand måste jag ha låtit ganska arrogant, men jag har inte varit med om något som varit extremt jobbigt/har ingen extrem rädsla/är inte ofta nervös så jag fick en 5a.

Håller med om att ett godkänd/inte godkänd på psykologen hade varit bättre än poäng, med tanke på att även dom påverkas av första intryck osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in